Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Voor diegenen die toevallig al ff opzoek (hier anderhalf jaar) zijn naar een Inis exemplaar. Ze zijn weer binnen bij Matagot zelf :)

volgende games besteld in de lokale spellenwinkel
  • Barrage
  • Cooper Island
  • Anno 1800
  • The manhattan project : energy empire
  • Furnace
ook is Raiders of Scythia in bestelling.

Over raiders lang getwijfeld, maar toch niet gedaan, omdat ik twijfelde over meerwaarde voor de collectie. Raiders of the northsea paar keer gespeeld en vond ik te licht (wel zonder uitbreidingen), vandaar dat ik zat te kijken voor scythia.

- Azul Ramen van Syntra
- Codenames
- Small world of warcraft
Had nog eens nood aan wat toegankelijkere games die snel op tafel kunnen verschijnen. En de vriendin is al superfan van de originele Azul dus ben eens benieuwd.

Hallertau gekocht.Ben grote fan van Uwe Rosenberg zijn games en deze lijkt me fantastisch. Vooral omwille van het systeem met de kaarten.
Deze verschijnt zowiezo op tafel dit weekend

Laat zeker weten hoe die speelt? Ik heb interesse maar is wel een verdomd duur spel :(

Laat zeker weten hoe die speelt? Ik heb interesse maar is wel een verdomd duur spel :(
Dit is mijn gevoel na een eerste speelbeurt met 2 spelers.
Spel is minder "heavy" dan bvb A Feast for Odin/Caverna...
Je bent snel mee met de regels en het spel speelt enorm vlot.
We hebben niet veel naar de rulebook moeten kijken tijdens onze eerste speelbeurt.
De regels zijn duidelijk en alle fases zijn simpel te volgen en na een aantal rondes weet je al vanbuiten wat er gebeurd in iedere fase.

Gameplay zelf vind ik fantastisch. De mix van worker placement en het spelen van kaarten is top.
Het zijn vooral de kaarten die de game naar boven tillen.
Het feit dat je kaarten in je handen hebt die bepaalde bonussen triggeren als je aan bepaalde voorwaarden voldoet of bepaalde kosten betaald zorgt ervoor dat je telkens "mini objectives" hebt waar je naar streeft.

Conclusie na een eerste speelbeurt : dit smaakt naar meer. Deze is een potentiële kandidaat voor mijn top 10 lijst.

Niet teveel geluk nodig met die kaarten?
Verhouding tussen spelkwaliteit en de prijs is ook ok volgens u?

Ik twijfel ook al een tijdje om hem aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Niet teveel geluk nodig met die kaarten?
Verhouding tussen spelkwaliteit en de prijs is ook ok volgens u?

Ik twijfel ook al een tijdje om hem aan te schaffen.
Ik kan niet veel meer zeggen dan wat ik in mijn vorige post zei aangezien ik maar 1 speelbeurt erop heb zitten. Ik kan niet voor jou beslissen om je hem moet kopen.
Ikzelf ben alvast blij dat ik hem heb en verlang al terug om hem te spelen

Arkham Horror: The Card Game en Lord of the Rings: Journeys in Middle-Earth - Shadowed Paths Expansion (en card sleeves voor AH, LOTR en expansion).

Terug
Bovenaan