Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Gloomhaven jaws of the lion besteld 😁
Heb je ook de gewone Gloomhaven? Ik twijfel voor JotL, maar over het algemeen lijkt de consensus te zijn dat als je Gloomhaven voldoende snel op tafel krijgt, dat JotL eigenlijk geen meerwaarde is en de kans ook nogal klein is dat je de 4 characters zal gebruiken in normale Gloomhaven-scenarios.

Heb je ook de gewone Gloomhaven? Ik twijfel voor JotL, maar over het algemeen lijkt de consensus te zijn dat als je Gloomhaven voldoende snel op tafel krijgt, dat JotL eigenlijk geen meerwaarde is en de kans ook nogal klein is dat je de 4 characters zal gebruiken in normale Gloomhaven-scenarios.
Neen ik heb de gewone Gloomhaven niet. Jotl is voor mij vooral een kans om kennis te maken met Gloomhaven en om te leren hoe je het speelt.
En als het niets voor mij is dan heb ik geen 100€ uitgegeven aan een spel dat ik niet graag speel.

Ik twijfel om Black Angel te kopen, iemand ervaring mee? Solo ook leuk?
Maar 1keer gespeeld, but I liked it. Eigenlijk zou dit een spel moeten zijn dat ik niet wil spelen (dice roller, nogal "convoluted", constant de hele tafel afspeuren om te zien wat de beste move is), maar ik vond het toch tof. Het is geen moeilijk spel, maar doordat het zo "convoluted" is, was het soms wel licht-pittig.
Solo speel ik nooit, dus no clue

Brugge is imo ook een heel goed spel, maar dat is toch helemaal niet underrated? Dat staat ergens in de 200 ranking, en is toch vaak 1 van de meer vernoemde Feld games (wat een hele grote meneer is).
Het heeft wel geen "massa appeal", misschien bedoel je dat?

Misschien dat laatste. Als je het over Brugge hebt, zegt iedereen: "goed spel". Maar het duikt niet zot veel in "top" lijstjes op en 't is zo'n spel waar weinig mensen (die ik ken :) ) spontaan van zeggen: "kom, we gaan dat eens spelen".

Ik twijfel om Black Angel te kopen, iemand ervaring mee? Solo ook leuk?
De kans gehad om hem goedkoop aan te kopen, maar heb het toch niet gedaan, ondanks dat hij al lang op mijn wishlist staat.
De relatieve complexiteit houdt mij wat tegen, omdat het al moeilijk genoeg is om mijn favorieten op tafel te krijgen (die in mijn ogen niet zo complex zijn: Terraforming Mars, Scythe, Blood Rage, Terra Mystica, Caverna...)

Terug
Bovenaan