Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The World of Apu (1959) van Satyajit Ray, uitgezonden op Canvas deze week. Wat een ronduit prachtige film! Van elk moment genoten. Ik ben weinig gekend met Indische cinema, wellicht door de associatie met Bollywoodgekkigheid waar ik weinig affiniteit mee heb. Fijne muziek ook van Ravi Shankar. De film doet me wat denken aan de romans van Hans Fallada, met name vooral Wat nu, kleine man? waarbij de erbarmelijke financiële afgrond raak wordt gecounterd door de hoofdpersonages, al is deze film van Ray in zijn geheel wat minder komisch. Maar bij momenten breekt die levenskracht door. Luchtig, maar niet oppervlakkig.

The World of Apu (1959) van Satyajit Ray, uitgezonden op Canvas deze week. Wat een ronduit prachtige film! Van elk moment genoten. Ik ben weinig gekend met Indische cinema, wellicht door de associatie met Bollywoodgekkigheid waar ik weinig affiniteit mee heb. Fijne muziek ook van Ravi Shankar. De film doet me wat denken aan de romans van Hans Fallada, met name vooral Wat nu, kleine man? waarbij de erbarmelijke financiële afgrond raak wordt gecounterd door de hoofdpersonages, al is deze film van Ray in zijn geheel wat minder komisch. Maar bij momenten breekt die levenskracht door. Luchtig, maar niet oppervlakkig.
Ah, wat een mooie keuze van Canvas. Inderdaad een zeer mooie film en de perfecte introductie tot de wonderbaarlijke wereld van Satiyajit Ray. De rest van de Apu trilogie is geweldig, maar hij heeft nog enkele andere meesterwerken gemaakt zoals The Music Room, The Lonely Wife en The Chess Players.

REMINISCENCE. vrij solide thriller met hugh jackman.
niet slecht, al is het niet helemaal mijn ding, dat minority report gedoe. wel enkele waanzinnig leuke shots voor op een goede tv

Toevallig week geleden ook gezien. Vond hem goed starten maar hoe langer de film hoe zwakker hij werd.
Heb die destijds in de cinema gezien ik klein zaaltje
kwam wel binnen, moet ik zeggen
Vond die scène met het vertrek van de heli's op muziek van Jimi en dan die vlucht over het strand vrij indrukwekkend

Vooral dat contrast in die film
De manier hoe die soldaten worden afgemaakt is vrij bruut en is bijna iets wat lijkt op ne zebra die door een hoop leeuwen wordt aangevallen in een natuurdocu. Maar als je dan op het einde leest dat er maar 19 dode amerikanen waren valt het eigenlijk nog wel mee

Vooral dat contrast in die film
De manier hoe die soldaten worden afgemaakt is vrij bruut en is bijna iets wat lijkt op ne zebra die door een hoop leeuwen wordt aangevallen in een natuurdocu. Maar als je dan op het einde leest dat er maar 19 dode amerikanen waren valt het eigenlijk nog wel mee
Idd als je dan op einde leest hoeveel Somali’s waarschijnlijk stierven vs de Amerikanen.

Als Bruce Willis' rollen zie op IMDB van de laatste paar jaar zit daar niet veel vets meer tussen. Beetje zoals Nicolas Cage maar nog niet zo erg als Michael Madsen.

Memories of a murderer: The Nilsen Tapes.

Netflix doet de klassieke seriemoordenaars wel goed, ik weet er al veel over maar toch hebben ze vaak footage of gesprekken die ik nog niet gehoord had.
Het is natuurlijk geen hoogstaande tv maar het blijft een heel interessant onderwerp en past mooi na Bundy en Night Stalker.

Als Bruce Willis' rollen zie op IMDB van de laatste paar jaar zit daar niet veel vets meer tussen. Beetje zoals Nicolas Cage maar nog niet zo erg als Michael Madsen.
Maar Cage maakt af en toe nog wel eens echt goeie films: Mandy, The Color Out Of Space, Pig.
Kan me de laatste degelijke Willis film amper herinneren.

Blade Runner (1982):
Nog het meest van al onder de indruk van de futuristische wereld die Sir Ridley Scott hier creeërt. Voor '82 echt wel een sterk taaltje werk. En ja Rutger Hauer, wat een pracht performance, stal elke scene. Het verhaal zelf en Harrison Ford's performance... Niet geweldig, niet slecht.

Tremours (1990)

Op aanraden van een vriend bekeken, we lopen blijkbaar alle sandworm movies af de vrijdag avond ;)
Kdacht efkes dat Kevin Bacon ging wegvliegen met dat haar van hem ^^

Paar keer verwijzingen naar Jaws gezien, film kon men aandacht houden maar imho geen hoogvlieger.

6,5/10

Terug
Bovenaan