Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Megalopolis :crazy:

(streaming, maar nog niet In onze regio)

All over the place en moeilijk te beschrijven in woorden ... But here goes.
Coppola's minste en meest bombastiche film zou ik zeggen. De moeite om zien thuis? Hmmm, ja. Maar absoluut geen film voor iedereen.
Een beetje een 1950's - 1960's visie op science fiction met wat bombastisch shakespeareiaans en oud Rome epos gedoe in. Soms psychedelisch, soms wat theatraal, soms noir, soms dystopisch, maar alles ver van strak of sterk samenhangend. Een vreemde mix van dat alles.
Lijkt soms een vreemde koortsdroom met goede ideeën die op het scherm dan tegenvielen. De vele bekende en top acteurs zijn okay maar soms gewoon ook wat saai. Audry Plaza als bitch is nog het meest fun. Personages en verhaal: niks nieuws, oude wijn in een vreemde soms wat oubollige toekomstvisie.

Begrijp wel dat deze flopte.

Laatst bewerkt:
Deadpool & Wolverine

Verveelde geen seconde. Plezante film, het extreem geweld met veel blood and gore is helemaal mijn ding. Heel knappe actie scenes. Veel gelachen, in tegenstelling tot Deadpool 2 waar de platte kak en pis humor tegen het einde mijn keel uithing en het eigenlijk totaal niet meer grappig was. De vele kritiek op vanalles en nog wat kon ik ook wel pruimen.

Staat op Disney+ btw.

Ik ben altijd al fan geweest van de Blade films en was op voorhand gespoiled dat Blade ook in de film zat. Toen Blade in beeld kwam smolt mijn enthousiasme als sneeuw voor de zon omwille van de confrontatie met de tand des tijds. Geen idee waarom want hij is er ondertussen 62, maar ik verwachtte een buffed Wesley Snipes die nog even snel en fit was als in '98. Net zoals ik recente beelden van Bruce Willis bewust vermijd omdat hij in mijn hoofd nog steeds John McClane is en dat wil ik zo houden.

Deadpool & Wolverine

Verveelde geen seconde. Plezante film, het extreem geweld met veel blood and gore is helemaal mijn ding. Heel knappe actie scenes. Veel gelachen, in tegenstelling tot Deadpool 2 waar de platte kak en pis humor tegen het einde mijn keel uithing en het eigenlijk totaal niet meer grappig was. De vele kritiek op vanalles en nog wat kon ik ook wel pruimen.

Staat op Disney+ btw.

Ik ben altijd al fan geweest van de Blade films en was op voorhand gespoiled dat Blade ook in de film zat. Toen Blade in beeld kwam smolt mijn enthousiasme als sneeuw voor de zon omwille van de confrontatie met de tand des tijds. Geen idee waarom want hij is er ondertussen 62, maar ik verwachtte een buffed Wesley Snipes die nog even snel en fit was als in '98. Net zoals ik recente beelden van Bruce Willis bewust vermijd omdat hij in mijn hoofd nog steeds John McClane is en dat wil ik zo houden.
ah staat die er al op? Nice!
Vanavond kijken.

Trap,

Damn wa ne kutfilm 3/10
Ni geloofwaardig
itsatrap.jpg

And Soon The Darkness.

Leuke film met Amber heard :love: , die met een vriendin op roadtrip is in Argentinië.
Alleen al voor de landschappen een aanrader.

film eindigde wel wat in een cliché, maar goed...

Drive Angry.

enorm dwaze film. er gebeurt van alles, maar het is allemaal bij de haren getrokken, dat het me enerveerde.
de downfall van Nic Cage werd hier al goed ingezet (samen met Ghostrider en dergelijke...)

Laatst bewerkt:
Yup
My ★★★ review of Gladiator II on Letterboxd https://boxd.it/7RwBkz
Ik ben gisteren gaan kijken met paar vrienden. Kan mij eigenlijk helemaal aansluiten bij de review van Jules. Mooie vechtscenes maar verhaal was te dun. Gezien trouwens op screen X en moet zeggen toch speciaal met een 270° scherm...

Vriend had 1e nog niet gezien dus voor hem kan het alleen maar in stijgende lijn :cool:

VOLCANO (1997)

na de uitbarsting in Ijsland in het journaal, had ik zin om deze nog es op te leggen.

grappig, ik herinner me die toch veel serieuzer. ontzettend veel clichés weer, en onlogische beslissingen. Maar goed, in die tijd was het vooral om de SFX te doen :)

Yup
My ★★★ review of Gladiator II on Letterboxd https://boxd.it/7RwBkz
Ik ga wel wachten tot ik hem thuis kan zien, maar ik verwacht mij aan iets van een Those about to die op Prime: ziet er allemaal gelikt uit, maar het authentieke "Rome (HBO)"-gevoel blijft uit. Spartacus had dat authentieke gevoel ook niet, maar dat nam zichzelf nooit te serieus en was heel plezant om naar te kijken.

The Thing (1982). De special effects vond ik oké maar verder een en al knulligheid. Best een vervelende film eigenlijk.
vind hem ook nie zo goed, die remake van 2010 ofzoiets dan wel veel beter imo.

anyway: we blijven die vulkanen sfeer: DANTE'S PEAK (1997)

(toen die uitkwam dacht ik dat het een horror was: "DANTE, SPEAK !" :D

maar goed, ik vond die wel best oké, en realistischer dan Volcano eigenlijk. Beter de ramp aangepakt ook. leuke film met Brosnan en Hamilton in de height van hun carreer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan