Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Being John Malkovich : Stond al een lange tijd op mijn lijstje en in de week was die op VRT te zien. Zeer originele film met een sterke cast. De scene waar hijzelf in zijn hoofd kruipt is goud. 7/10

Copland
: Een van mijn favoriete Stallone films was gisteren op dus deze nog is herbekeken. Blijft een goeike 7/10

Memories :
Naar aanleiding vh 'BGs favoriete film uit het jaar XX' deze is opgezocht en bekeken. 3 ongerelateerde verhalen gebundeld in 1. Het 1ste verhaal was voor mij het meest interessante om te volgen en had volgens mij zelfs wat uitgebreider mogen zijn zodat dit een hele film duurde. Verhalen 2 en 3 zijn een totaal verhaal, stijl en ook minder interessant uiteindelijk. De animatie is wel puur om duimen en vingers vanaf te likken. bepaalde shots zijn echt wel de moeite. Had dit nu 1 film geweest met enkel het 1ste verhaal in dan had dit makkelijk een dikke 8 geweest. Nu echter vind ik door de andere mindere verhalen het slechts 6/10

Laatst bewerkt:
Predator

Misschien zou ik meer onder de indruk zijn 30 jaar geleden, maar nu vind ik die toch maar vrij gedateerd. De CGI, de mopjes, de actie, de plotwendingen. Allemaal gedateerd en lichtjes voorspelbaar.

Goeie actiefilm en enkele leuke oneliners van den Arnie. 7/10.

Laatst bewerkt:
@Arades Yeah no argument here Magnetic Rose, het eerste verhaal is echt wel de headliner. Vond die ander ook nog wel aangenaam maar Magnetic Rose plays out on a whole other level. Trouwens van dezelfde schrijver, Katsuhiro Otomo, als degene die 1988 gaat winnen, Akira. :biglaugh:🤞
Die is natuurlijk veel bekender dus waarschijlijk al gezien maar diens verhaal en animatie kwaliteit is van eenzelfde torenhoog niveau.

@Général Zantas Predator gedateerd?
Y62D4ge.gif

Goed herpakt met "goeie actiefilm". You can "stick around" for now. ;p

Haha ik snap dat ik in de minderheid ben met deze mening. Heb ze allebei 3.5/5 op Letterboxd gegeven, Days was in mijn herinnering beter dan bij rewatch en bij Weeks was het omgekeerd.

Ik was vergeten dat de ontmoeting met de soldaten zo veel van Days in beslag nam, ik dacht dat dat de final third act was maar het is bijna de helft van de film. En voor mij zakt de film dan een beetje in elkaar, redelijk goed idee maar knullig gebracht. Bovendien vond ik op technisch vlak de film er vreselijk uitzien op mijn moderne, goeie tv. Ik snap dat die low res digitale beelden een artistieke keuze waren en vroeger zou ik gezegd hebben dat ze het gevoel van onrust versterkten maar nu was het gewoon niet meer leuk om naar te kijken, vond ik.

Weeks heeft ook een fantastische intro en gaat precies de Aliens-toer op in verhouding met de eerste film. Meer actie en meer gore, ik vond Weeks veel meer gnarly. Ook die film heeft serieus wat gebreken (zombie-Carlyle die plots weer overal opduikt om story beats te voorzien) en uiteindelijk evolueert die naar een vrij routinematige extractiethriller maar die bood wel wat meer thrills, er zat minder vet op de film. Ook algemeen wat beter uitgewerkte maatschappelijke kritiek, oa naar de Irak-oorlog toen. Weeks ziet er nu trouwens eveneens vrij gedateerd uit en dan ook nog met al die Bourne shakey cam, maar visueel verkoos ik die wat boven Days.
heerlijke eerlijke mening.

Ik ga dan ook volledig akkoord eigenlijk. De hate tegenover weeks snap ik echt niet. Dat enkel de intro van hoog niveau is, is bullshit imo.

Het personage van Jeremy Renner als root-for persona, en z'n lot vond ik ook wel sterk. Ook het moment dat Carlyle (de vader) in contact komt met z'n vrouw en wat daarna gebeurt. Is gewoon kippenvel moment, je voelt gewoon mee als family man.

Ik denk eigenlijk moest ik ze nu opnieuw bekijken, dat ik ook weeks zou verkiezen omwille van de betere beeldkwaliteit, en het shock gehalte die toch wat weg is van Days , eens je die al meerdere malen hebt gezien. En inderdaad, dat soldaten gedeelte vond ik ook iets minder daar in.

De grootste "hate" denk ik komt gewoon doordat DAYS zo'n goede (cult) film was, en dat die voor sommigen zogezegd onmogelijk te overtreffen was. Sequels worden vaak door sommigen met een extra vergrootglas kritisch bekeken..

Predator

Misschien zou ik meer onder de indruk zijn 30 jaar geleden, maar nu vind ik die toch maar vrij gedateerd. De CGI, de mopjes, de actie, de plotwendingen. Allemaal gedateerd en lichtjes voorspelbaar.

Goeie actiefilm en enkele leuke oneliners van den Arnie. 7/10.

wait, wuut? je gaat me toch niet zeggen dat je die film nu pas voor het eerst ziet :rofl:

Ja sorry, als dit zo is, snap ik bovenstaande wel (ik heb ook dirty harry voor het eerst onlangs pas gezien bv.) maar je kan zo'n films onmogelijk nu nog correct beoordelen imo :)

Laatst bewerkt:
@Arades Yeah no argument here Magnetic Rose, het eerste verhaal is echt wel de headliner. Vond die ander ook nog wel aangenaam maar Magnetic Rose plays out on a whole other level. Trouwens van dezelfde schrijver, Katsuhiro Otomo, als degene die 1988 gaat winnen, Akira. :biglaugh:🤞
Die is natuurlijk veel bekender dus waarschijlijk al gezien maar diens verhaal en animatie kwaliteit is van eenzelfde torenhoog niveau.
Ja grote fan van Akira, heb hier thuis de collectors edition liggen voor de jaarlijkse rewatch. Steamboy is ook van hem maar die moet ik nog steeds bekijken. Ik ben nooit een super anime of manga fan geweest buiten Akira maar de laatste tijd probeer ik wel is meer anime te kijken. Steamboy staat nog op de lijst om ooit is te zien. Andere Anime tips worden gewaardeerd trouwens!

wait, wuut? je gaat me toch niet zeggen dat je die film nu pas voor het eerst ziet :rofl:

Ja sorry, als dit zo is, snap ik bovenstaande wel (ik heb ook dirty harry voor het eerst onlangs pas gezien bv.) maar je kan zo'n films onmogelijk nu nog correct beoordelen imo :)

Ja, toch wel. Ik heb niet alle actiefilms uit de jaren 80 en 90 gezien. Heb altijd wel interesse gehad om te zien, maar gewoon nooit aan toegekomen.

Gezien je zegt dat het nu niet meer correct te beoordelen valt, ga je wel akkoord dat het wat gedateerd is? Zowel het concept als de finale vond ik goed uitgewerkt, maar de CGI was zelfs voor die tijd vrij zwak. De humor is vaak van platvloers macho-niveau (bunch of slack jawed faggots, I'm a sexual Tyrranosaurus), en de actie was in het begin wel wat clichematig 80's met overdreven veel random schieten (allez, bij de inval in die guerilla kampplaats zit Arnold op een gegeven moment zonder te kijken en met 1 arm gewoon wat links en rechts in het wildeweg te schieten) en overdreven explosies.

To each their own of course. Ik denk dat veel mensen die die zich nu zo positief herinneren, toch maar vrij teleurgesteld gaan zijn bij een rewatch.

Ja, toch wel. Ik heb niet alle actiefilms uit de jaren 80 en 90 gezien. Heb altijd wel interesse gehad om te zien, maar gewoon nooit aan toegekomen.

Gezien je zegt dat het nu niet meer correct te beoordelen valt, ga je wel akkoord dat het wat gedateerd is? Zowel het concept als de finale vond ik goed uitgewerkt, maar de CGI was zelfs voor die tijd vrij zwak. De humor is vaak van platvloers macho-niveau (bunch of slack jawed faggots, I'm a sexual Tyrranosaurus), en de actie was in het begin wel wat clichematig 80's met overdreven veel random schieten (allez, bij de inval in die guerilla kampplaats zit Arnold op een gegeven moment zonder te kijken en met 1 arm gewoon wat links en rechts in het wildeweg te schieten) en overdreven explosies.

To each their own of course. Ik denk dat veel mensen die die zich nu zo positief herinneren, toch maar vrij teleurgesteld gaan zijn bij een rewatch.
Meh, ik ben geboren na die film en vind hem nog steeds redelijk overeind blijven tbh. Er zit best wat spanning in, het testosterongehalte is inderdaad absurd (maar dat vind ik wel heerlijk in jaren 80's flicks) en die CGI gimmick met de thermal vision etc vind ik nog best ok, zelfs tegenwoordig 🤷‍♂️

Het rondschieten naar alle kanten met 1 arm, tsjah, da's gewoon iets wat in die films schering en inslag is, stoort me niet echt.

En last but not least, dé scène:

Meh, ik ben geboren na die film en vind hem nog steeds redelijk overeind blijven tbh. Er zit best wat spanning in, het testosterongehalte is inderdaad absurd (maar dat vind ik wel heerlijk in jaren 80's flicks) en die CGI gimmick met de thermal vision etc vind ik nog best ok, zelfs tegenwoordig 🤷‍♂️

Het rondschieten naar alle kanten met 1 arm, tsjah, da's gewoon iets wat in die films schering en inslag is, stoort me niet echt.

En last but not least, dé scène:

Ja bij die scene kreeg ik toch ook een big smile op het gezicht "aaaaaah, daar komt dat van" 😁

Anyway, zonet:

Sicario

Wow, wow, wow, geweldige film. Top actie, geweldige spanning, zeer mooie beelden ook. Easy 9/10.

Wat Predator voor mij ook vandaag nog altijd dat extratje geeft is die heel beklijvende sfeer die hem bij momenten meer richting horror thriller duwt. Is voor mij de enige in de reeks die zo goed dat gevoel pusht van elite strijders die volledig outclassed en outmatched worden door een schim die ons verstand te boven gaat.

Heel die build up met dat uitgemoorde dorp en dan hoe iedereen methodisch, de ene na de andere, als vogels voor de kat wordt afgepikt... En die creepy maar pulsing score van Alan Silvestri versterkt dat sfeertje nog meer.

Wat Predator voor mij ook vandaag nog altijd dat extratje geeft is die heel beklijvende sfeer die hem bij momenten meer richting horror thriller duwt. Is voor mij de enige in de reeks die zo goed dat gevoel pusht van elite strijders die volledig outclassed en outmatched worden door een schim die ons verstand te boven gaat.

Heel die build up met dat uitgemoorde dorp en dan hoe iedereen methodisch, de ene na de andere, als vogels voor de kat wordt afgepikt... En die creepy maar pulsing score van Alan Silvestri versterkt dat sfeertje nog meer.
Absoluut, een zeer terechte klassieker. Het is intussen alweer even geleden sinds ik hem zag, maar ik herinner me niet dat de VFX er per se verouderd uitzagen? Van hun tijd, sure. Maar zover ik mij kan herinneren, niet gedateerd in negatieve zin.

Absoluut, een zeer terechte klassieker. Het is intussen alweer even geleden sinds ik hem zag, maar ik herinner me niet dat de VFX er per se verouderd uitzagen? Van hun tijd, sure. Maar zover ik mij kan herinneren, niet gedateerd in negatieve zin.
Het enigste dat ik mij voor ogen kan halen dat er misschien verouderd uitziet is als Predator die schorpioen in zijn hand neemt.

predator-1987-scorpion.png

Voor de rest vind ik het meeste meer dan behoorlijk en nergens storend.

Predator

Goeie actiefilm en enkele leuke oneliners van den Arnie. 7/10
Dude strike 2 hier met uwe slechte smaak van films. Eerst Sin city en nu dit lezen. Ge maakt ne mens gewelddadig.

Dude strike 2 hier met uwe slechte smaak van films. Eerst Sin city en nu dit lezen. Ge maakt ne mens gewelddadig.

Bon, op de negeerlijst met uw belachelijke comments. Accepteren dat smaken en kleuren verschillen, is precies toch heel moeilijk voor sommige mensen. Ik geef de film 7/10 maar maak de kanttekening dat ik het gedateerd vind, mag het nog.

Terug
Bovenaan