Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Killer Joe (2011)
was op tv, en pikte hem mee...

die pijpscene met die chicken nugget zal me voor altijd bijblijven helaas. en nu zie ik op imdb dat er ook effectief een chicken nugget op de cover staat van deze film hoes :rofl:

what did i just see??

Wat je gezien hebt was een schitterend geregisseerde film met veel suspense en gitzwarte, komische momenten. Met een briljante Matthew McConaughey in een van zijn beste rollen. De McConaissance in full force. Let gewoon in die finale al op het moment: 'It belongs to me' en dan het detail waarbij zijn hemd langs achter scheurt. Ge-ni-aal.

Overigens van een regisseur die vlotjes 1985 had moeten winnen met To Live And Die In LA in deze thread maar dat om één of andere duistere reden niet is gebeurd :angry::angry:.

The crazies (2010).
Ondanks het cliché plot toch nog een vermakelijke film.
Begint sterk maar vervalt dan, zoals gezegd, in de clichés vh genre.
Op Timothy Olyphant is natuurlijk niets aan te merken.
6,5/10

The crazies (2010).
Ondanks het cliché plot toch nog een vermakelijke film.
Begint sterk maar vervalt dan, zoals gezegd, in de clichés vh genre.
Op Timothy Olyphant is natuurlijk niets aan te merken.
6,5/10
erg tamme film imo.

The Naked Gun (2025). uiteraard fan van het origineel, dus moest deze echt wel zien;
en ja Liam Neeson is de perfecte geknipte man daarvoor, met pamela anderson naast hem :baard:

ik moet toegeven: het was wennen een film te zien zoals deze met onrealistische zaken zoals de loop van een geweer afbijten in quasi de eerste minuut, ik moest mijn hersenen herprogrammeren om zoiets te kunnen accepteren, maar eens dat is gebeurd is het wel een heerlijke film met zalige grappen hoor. goede ode aan de 80's. en mooi eerbetoon aan Leslie Nielsen

The Naked Gun (2025). uiteraard fan van het origineel, dus moest deze echt wel zien;
en ja Liam Neeson is de perfecte geknipte man daarvoor, met pamela anderson naast hem :baard:

ik moet toegeven: het was wennen een film te zien zoals deze met onrealistische zaken zoals de loop van een geweer afbijten in quasi de eerste minuut, ik moest mijn hersenen herprogrammeren om zoiets te kunnen accepteren, maar eens dat is gebeurd is het wel een heerlijke film met zalige grappen hoor. goede ode aan de 80's. en mooi eerbetoon aan Leslie Nielsen
In de zalen gaan kijken of via de krochten van het internet? Want die staat nog niet op een streamingdienst vermoed ik?

The Gorge - 6.5/10 (Scott Derrickson, 2025)

Karate Kid: Legends - 5/10 (Jonathan Entwistle, 2025)

Taiga Clan Saga - 8/10 (Kenji Mizoguchi, 1955)

Treasure Planet - 8/10 (John Musker & Ron Clements, 2002)

Rush Hour 3 - 4.5/10 (Brett Ratner, 2007)

Sixteen Candles - 2.5/10 (John Hughes, 1984)

Anora (2024)

Keek meteen vlot weg voor mij. Mickey Madison zet een zeer goede prestatie neer. Ik heb me ook goed geamuseerd met het middenstuk. Het einde, tja...

It makes sense hé, daar niet van. Het is niet zo dat ik achterbleef met een gevoel van 'waar komt dit nu allemaal ineens vandaag'. Maar het hoefde niet meer voor mij, het hele stuk met Igor. Het had voor mij gewoon meer abrupt mogen eindigen zodra ze Vanya gevonden hadden (of ze hadden hem evengoed niet kunnen vinden). Voor mij heeft dat laatste kwartier de film niet naar een orgelpunt of hoger niveau getild. Maar dat is persoonlijk.

7/10

Deze zomer gezien:
- Primary Colors (1998): 7/10
- The Surfer (2024): 7/10
- You Can Count On Me (2000): 8/10
- Friendship (2024): 7/10
- The Phoenician Scheme (2025): 6.5/10
- The Legend Of Ochi (2025): 7/10
- The Dark Half (1993): 6/10
- Warfare (2025): 7/10
- Death Of A Unicorn (2025): 6.5/10
- The Underneath (1995): 7.5/10
- Criss Cross (1949): 8/10
- Kiss The Blood Off My Hands (1948): 7.5/10
- The Phantom Lady (1944): 8/10
- I Love You, Man (2009): 7/10
- The Quick And The Dead (1995): 6.5/10
- Happy Gilmore (1996): 6/10
- Sudden Death (1995): 7/10
- Universal Soldier (1992): 6.5/10
- Matinee (1993): 7.5/10
- Timecop (1994): 7/10
- The Last Boyscout (1991): 7/10
- Pillow Talk (1959): 8.5/10
- Amos & Andrew (1993): 6/10
- Linoleum (2022): 8/10
- Asteroid City (2023): 7.5/10
- Irrational Man (2015): 8/10

Django Unchained.

eerste keer dat ik hem zie, dont know why. nogtans quasi alle Tarantino's gezien.

mooie sfeerbeelden van de oude natuur in USA; minder mooi was het veelvuldig n!gger woord natuurlijk, en wat ze met die mensen deden. maakte me wel wat misselijk soms. zou het echt zo erg geweest zijn?

En nu nog h8teful eight bekijken, dan ben ik weer bij met alle Tarantino's ooit te hebben gezien.

Django Unchained.

eerste keer dat ik hem zie, dont know why. nogtans quasi alle Tarantino's gezien.

mooie sfeerbeelden van de oude natuur in USA; minder mooi was het veelvuldig n!gger woord natuurlijk, en wat ze met die mensen deden. maakte me wel wat misselijk soms. zou het echt zo erg geweest zijn?

En nu nog h8teful eight bekijken, dan ben ik weer bij met alle Tarantino's ooit te hebben gezien.
Het zal zeker zo erg zijn geweest en allicht nog erger.

Ik wil jurassic world, de nieuwe gaan zien, op dat tijdstip is het 3d 4dx.

Die brilletjes in Kinepolis Brussel, is dat huren, of krijg je die mee voor die 1, 75 euro pp ?

Ik wil jurassic world, de nieuwe gaan zien, op dat tijdstip is het 3d 4dx.
Ge weet wat 4dx inhoud? Ge gaat net niet uit uwe stoel gesmeten worden.. met een beke chance. Zonder twijfel al de meest idiote manier da'k al een film heb gezien.

Als ge snel een erfenis wilt wel dikke aanrader om uw grootmoeder mee te nemen.

Ge weet wat 4dx inhoud? Ge gaat net niet uit uwe stoel gesmeten worden.. met een beke chance. Zonder twijfel al de meest idiote manier da'k al een film heb gezien.

Als ge snel een erfenis wilt wel dikke aanrader om uw grootmoeder mee te nemen.
Heb top gun maverick gezien, dusja, was idd wel heftig. Maar is die versie, want andere zal te laat zijn... Kan je eventueel die stoelen afzetten?

En wat met de brilletjes dan? Ik noteer wel dat ik geen nachos met kaas ga nemen voor binnen te hijsen tijdens de film...

(neem toch vrijwel altijd nen halve kilo schepsnoep :P)

Om mijn verhaal af te maken, mijn cola opzij gezet maar ik werd echt agressief van al die bewegingen en kreeg zelfs kou op een gegeven moment dus heel die film in de gang op de trap uitgekeken. Nooit meer :)

Terug
Bovenaan