Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Prince of persia. Niet slecht, maar het kleurenpallet (rood geel) begon na een eindje toch te enerveren.

National Treasure 1 en 2. Leuke over the top films met Nic Cage en enkele leuke puzzels. deed me denken aan Uncharted en Tomb Raider

Exodus: gods & kings. jeezes was een afgrijselijk misbaksel is deze film.

The Blue Lagoon (1980)- 7/10​

Heb deze film gezien toen ik een kind v < 10jr was. Toen vond ik het saaie romantische zever.

Onlangs opnieuw gezien en vind dat de film wel z'n charme heeft. Vooral de onluikende sexualiteit van de 2 onschuldige kinderen die volledig geisoleerd van de buitenwereld opgroeien tot volwassenen en uiteindelijk verliefd worden op elkaar is wel mooi om te zien.

Richard: What are you looking at?
Emmeline: Your muscles.
Richard: What about them? You're really acting silly lately, Em. Always saying dumb things like that. Always looking at me funny! You're not coming down with something, are you? Don't give it to me.
:LOL:

Ford v Ferrari (2019) - 7/10​

Film met Matt Damon & Christian Bale over het waargebeurde verhaal hoe Ford een racecar bouwde om Ferrari te verslaan in 24u v Le Mans in 1966. Uiteindelijk zou Ford 4 jaar na elkaar winnen. Mooie film maar misschien wat te langdradig.

The Blue Lagoon (1980)- 7/10​

Heb deze film gezien toen ik een kind v < 10jr was. Toen vond ik het saaie romantische zever.

Onlangs opnieuw gezien en vind dat de film wel z'n charme heeft. Vooral de onluikende sexualiteit van de 2 onschuldige kinderen die volledig geisoleerd van de buitenwereld opgroeien tot volwassenen en uiteindelijk verliefd worden op elkaar is wel mooi om te zien.
Mijn droom is om op zo'n eiland een beach bar te openen. Ooit ga ik dit toch eens proberen als ik 50 ben
Wel opletten dat er wat toeristen zijn, dus geen onbewoond eiland liefst :D

Jurassic World Rebirth

Tja, gekende formule, maar zelfs Scarlett lijkt steeds te denken "wat doe ik hier eigenlijk in deze film...". 5.5/10

Insomnia.

typische al pacino cop movie, niets speciaals maar wel een leuke setting in Alaska, die het speciaal deed aanvoelen. wat een prachtige staat moet dat toch wel niet zijn. On Deadly Ground was ook zo leuk om naar te kijken hierdoor.

Heb gisteren een stuk van Soul Reaper gezien op Netflix en wist eigenlijk niet dat zulke maaksels nog op platformen verschenen
Ook weer een hartelijke oproep om te vermelden waar je iets zag.

Blue Moon - 8.5/10 (Richard Linklater, 2025)

After the Hunt - 7.5/10 (Luca Guadagnino, 2025)

Play Dirty - 6.5/10 (Shane Black, 2025)

Freaky Tales - 7.5/10 (Anna Boden & Ryan Fleck, 2024)

Spider-Man 3 - 6.5/10 (Sam Raimi, 2007

Now You See Me 3. Meh. Beetje slapjes. Ook heel zacht qua beeld, vreemde artistieke keuze. 6/10.
A Knight's Tale een tijd geleden, blijft een solide film.

Recent op Netflix the extended en remastered versie van Lawrence of Arabia gezien.

Als kind had ik daar al eens grote stukken van gezien 25 jaar ofzo geleden. Maar dat zat allemaal vrij ver natuurlijk.

Wat een meesterlijke film toch. Dacht eerst te zeggen "voor die tijd" maar zelfs vandaag zou dat een geweldige film zijn. Zo'n avonturenfilms maken ze nauwelijks meer.

Space Jam (1996) 7/10*

The Emperor's New Groove (2000) 8/10*

The Amateur (2025) 5/10

Clerks III (2022) 6/10

Brazil (1985) 9/10*

One Battle After Another (2025) 8/10

Gisteren met hoge verwachtingen naar 28 Years Later: The Bone Temple gaan kijken, en volg de lyrische recensies niet echt.

Geen slechte film, maar het mist mij precies wat aan het mysterieuze van de vorige film en ik had echt geen klik met het verhaal rond de "Jimmy's".

Vond die in de originele film een giga cool, donker en mysterieus personage, maar na hem zijn dansje op Iron Maiden te zien doen in deze, was ik het precies wat kwijt.

Unpopular opinion: ik vond de originele 28 Years Later toch beter :eek:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan