Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Vriendin begreep niet waarom ik hier plots hard begon te lachen.
film-director-gustav-borg-stellan-skarsg%C3%A5rd-gives-some-v0-jhmn8p10dqag1.jpeg
Ik heb ook echt goed gelachen met die scène!

We vielen eergisteren op 'Prête-moi ta main' op Netflix. Heel Europees, heel Frans, heel (ik gokte 2005 maar het was) 2006. Wel tof voor de liefhebber van de Europese cinema. Ik heb relatief geconcentreerd gekeken tot het einde, en dat is al heel wat in tijden van internet wat mij betreft.

L’inconnu de la Grande Arche gisteren gezien op HEFF.

Boeiende film, ik kende de historie achter het monument totaal niet dus ik was wel aangenaam verrast. Wel een superirritant hoofdpersonage imo :unsure:

2 anna farris dvd films er door gedraaid deze week. zag die vroeger best graag spelen, vooral in scary movie dan.

THE HOUSE BUNNY. mja over stel knappe grieten in de playboy mansion van hugh hefner. film stelde erg weinig voor. amper gelachen.

WHATS YOUR NUMBER. hier gaat ze haar ex partners na, omdat ze vind dat ze al te veel verschillende sexpartners heeft gehad, en ze wil een ex nog eens de kans geven.
tja die was iets beter, maar ook geen hoogvlieger natuurlijk.

snap niet waarom ik die vroeger goed vond hoor. die zullen ook weldra in een willekeurige brievenbus gedropt worden.

Niet 100% een film, maar soit. Net Louis Theroux, inside the manosphere gekeken op Netflix.

Allereerst, ik ben waanzinnige fan van Louis, vind zijn manier van reportages fenomenaal.

Second, het was echt wel waanzinnig om te zien hoe heel dat toxisch gedoe rond die Tatebroers en consoorten er aan toegaat. Ik heb er wel al van gehoord en over gelezen, maar wist niet dat het zo degoutant was 🤮
Ook hallucinant om te zien hoe al die influencers rijk worden op de kap van "simpele" zielen die gewoon nog te jong zijn om het allemaal te beseffen.. Dat die mannen zo gekend zijn gaat er bij mij niet in. Ik hoop dat het een tijdelijk fenomeen is dat binnenkort terug in de marginaliteit verdwijnt, maar ik heb het vervelende gevoel dat het iets is dat nog even gaat blijven plakken als beweging...

Zeker een aanrader!
Ik weet niet of ik daar naar KAN kijken zelfs. Het laatste wat zo'n retards nodig hebben aandacht.

Pfoei, Cold Storage was middelmatig. Acteerprestaties waren wel oké behalve Neeson die precies weer enkel zijn looncheque kwam ophalen. Love the guy maar hij mag toch eens selectiever zijn qua rollen.

Nog wat Oscars prep

Sentimental Value - 9/10 (Joachim Trier, 2025)
De film was nog niet lang bezig en ik voelde al dat in een van de mooiste films van het jaar ging zijn. Onvoorstelbaar mooie observatie van relatie tussen siblings, tussen ouders en kinderen, maar ook van depressie en de verbindende kracht van kunst. Een absolute masterclass in acteerwerk van iedereen in de film.
Hear hear!

Sterke soundtrack, ook. Labri Siffre en Terry Callier zijn mooie ontdekkingen die wat mij betreft perfect in de Battle Royale hadden gepast.

Good Luck, Have Fun, Don't Die (2025)

I see sam rockwell i watch the movie. Dat is al sinds 'moon' van 2009 al.

solide 7.5/10. Paar knipogen naar twelve monkeys, the matrix en heel de film vraag je je af
of ze nu in een echte wereld zitten of de ai wereld
Film gooit tijdrijzen, ai doemscenarios, zwarte humor, digitale verstrengeling met de wereld in een blender en ik had een 8.5 gegeven maar de film is iets the chaotisch.

The Harder They Fall (2021) - 4/10

Afgezet met nog 20 minuten te gaan (excl credits). De weinige westerns die ik heb gekeken, waren zeer genietbaar. Maar deze kon me eigenlijk weinig tot niet boeien. Probeert te speciaal te doen en ik vond het verhaal te onlogisch in mekaar steken om te boeien.

Nog wat Oscars prep

Sentimental Value - 9/10 (Joachim Trier, 2025)
De film was nog niet lang bezig en ik voelde al dat in een van de mooiste films van het jaar ging zijn. Onvoorstelbaar mooie observatie van relatie tussen siblings, tussen ouders en kinderen, maar ook van depressie en de verbindende kracht van kunst. Een absolute masterclass in acteerwerk van iedereen in de film.
Toppertje inderdaad. Zonder dit forum misschien nooit aan begonnen. Waarvoor dank! 9/10 is er knap op. Ook voor mij.

Song sung blue - 8/10
Echt fijne film. Prachtige acteerprestaties en mooie, boeiende verhaallijn met hier en daar prachtige drama- en geluksmomentjes.
Verdiende oscar nominatie voor Kate Hudson(celebrity crush 🙈) trouwens.

Niet 100% een film, maar soit. Net Louis Theroux, inside the manosphere gekeken op Netflix.

Allereerst, ik ben waanzinnige fan van Louis, vind zijn manier van reportages fenomenaal.

Second, het was echt wel waanzinnig om te zien hoe heel dat toxisch gedoe rond die Tatebroers en consoorten er aan toegaat. Ik heb er wel al van gehoord en over gelezen, maar wist niet dat het zo degoutant was 🤮
Ook hallucinant om te zien hoe al die influencers rijk worden op de kap van "simpele" zielen die gewoon nog te jong zijn om het allemaal te beseffen.. Dat die mannen zo gekend zijn gaat er bij mij niet in. Ik hoop dat het een tijdelijk fenomeen is dat binnenkort terug in de marginaliteit verdwijnt, maar ik heb het vervelende gevoel dat het iets is dat nog even gaat blijven plakken als beweging...

Zeker een aanrader!
Deze ook gezien. Opvallend hoe onzeker en ongemakkelijk die mannen worden wanneer Theroux opduikt en nog maar een beetje kritisch is.
Die HS zat al na 1 dag te bleiten op z'n live stream, Myron Gaines kakte in z'n broek toen Theroux met z'n assistente ging praten. En dat zijn da alpha's die leiden en geen shit van anderen pikken. Straffe docu, die imo nog iets te braaf was.

Verder nog The Fugitive gezien: film die je meteen vastpakt en in het verhaal gooit. Het verhaal is niet zonder fouten maar 't blijft wel dik genieten. Uitstekende Ford, Jones en Krabbé.

Tot slot ook beide Kill Bills. Om één of andere reden zijn dat er twee altijd wat meer onderaan op Tarantino lijstjes eindigen en ik heb niet meteen een idee waarom. Die world building is awesome, de fight choreografie (zeker in deel 1) is magistraal en de soundtrack maakt het helemaal af.

Tot slot ook beide Kill Bills. Om één of andere reden zijn dat er twee altijd wat meer onderaan op Tarantino lijstjes eindigen en ik heb niet meteen een idee waarom. Die world building is awesome, de fight choreografie (zeker in deel 1) is magistraal en de soundtrack maakt het helemaal af.
Ik pleit schuldig. Voor mij werkt die eerste film gewoon echt niet. Hier en daar een coole scène maar ik voel geen flow en ben niet zo geïnteresseerd in de personages. Moest hij het hebben kunnen maken als één film en anders gemonteerd hebben dan was ik waarschijnlijk wel fan.

Terug
Bovenaan