Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

dan zijn we al met drie, en ik weet zeker dat @PBR Streetgang ook van die mening is :)
Klopt. Niet de slechtste film van Aronofsky, maar ik vind dat nogal oppervlakkige, try-hard cerebrale cinema for dummies.

Ik zal het maar nog eens herhalen: er is geen wetenschappelijk bewijs dat beelden van 'worst case scenario's' aanzetten tot beter gedrag. Integendeel, het kan aanzetten tot gebruik omdat de meeste mensen er van uitgaan dat dit de uitzondering is. Dus qua preventieve waarde is die film enorm beperkt, bij sommige zal het wel blijven hangen. Maar ga er niet van uit dat iemand zijn alcohol, marihuana, coke of ander gebruik aangepast heeft of er niet aan begonnen is omdat ze in Requiem zagen wat er verkeerd kon lopen.
Ik weet niet of het door Requiem for a Dream komt of door andere films waar veel in gesnoven wordt, maar het komt volgens mij wel door het te zien in films dat ik dat erg vies ben beginnen vinden. Niet per se cocaine zelf, maar vooral de manier waarop het gebruikt wordt. Never tried.

aGeweldige fillm die ik kan blijven herbekijken
Ik vond dat vroeger ook een heel leuke film. Holds up, you say?

Bij ons op school ook American History X.

Die stoeprand scène hakte er wel serieus in.

Verder kan ik mij nog Fucking Amal herinneren, een Zweedse film die zich afspeelt op de middelbare school, over een meisje die worstelt met lesbische gevoelens, was niet echt een topper.

Shawshank Redemption daarentegen, voor de eerste keer met het school gekeken, bijna 3 uur hooked aan het scherm.

Bij ons op school ook American History X.

Die stoeprand scène hakte er wel serieus in.

Verder kan ik mij nog Fucking Amal herinneren, een Zweedse film die zich afspeelt op de middelbare school, over een meisje die worstelt met lesbische gevoelens, was niet echt een topper.

Shawshank Redemption daarentegen, voor de eerste keer met het school gekeken, bijna 3 uur hooked aan het scherm.
Fucking Amal hebben wij ook enkele keren gekeken op school. Daarnaast ook Thirteen op skivakantie met de school. Ook wel een heftige film op 12 à 13-jarige leeftijd.

Haa en door het over Fucking Amal te hebben schiet mij ook te binnen dat we Lilja 4-Ever ook op school zagen. Al bij al waardeerde ik quasi al die films wel heel hard 😅

Ik herinner mij van in het school gezien te hebben : The Never Ending Story, Deliverance (tijdens godsdienst les o_O ), the Mission

The blair witch project voor de eerste keer gezien. Blijkbaar was deze film vroeger een hype... Ik vond er niet veel aan eerlijk gezegd.

Basquiat (1996) 8/10

Springsteen: Deliver Me from Nowhere (2025) 6/10

48 Hrs. (1982) 7/10

The Valiant Ones (1975) 8/10

Oslo, August 31st (2011) 8/10

Rewatches

Boyz n the Hood (1991) 8/10*

The African Queen (1951) 8/10*

schoolfilms die me opkomen:

le huitième jour, lola rennt, trainspotting, bowling for columbine

De meeste van de films uit het school ben ik vergeten, maar 1 die me altijd is bijgebleven is Jean De Florette.

Die film heeft toen echt wel een indruk bij mij gemaakt, was een perfecte weerspiegeling van hoe ik ook Zuid-Frankrijk als kind heb ervaren.
Benieuwd of ik deze 20 jaar later nog steeds zou kunnen appreciëren :)

Not without my daughter, Fucking Amal en Daens kan ik mij nog herinneren. Allemaal op een krakkemikkige CRT en VHS met meer lijnen en storing op als wat anders. Those were the days... :support:

Terug
Bovenaan