Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren een rewatch van Memento gedaan. Blijft een heerlijke film. Nadat hij gedaan was, ben ik terug opnieuw begonnen om nog eens de eerste 30min te zien. Had ik meer tijd gehad, had ik hem 2x volledig uitgekeken 😅

Mishima: A Life in Four Chapters (1985) 9/10

The Tall T (1957) 7/10

Claire's Knee (1970) 7/10

State and Main (2000) 6/10

Ferrari (2023) 6/10

Chinatown (1974) 9/10*

Eindelijk Dunkirk gezien maar 't was een anti-climax gevoel; mooie fotografie en montage waar je de wind in je gezicht voelt snijden maar qua meeslepend verhaal bleven we op onze honger zitten.
Interessant voor WO II fanaten
7/10

en over Godzilla X Kong zullen we maar zwijgen want daar valt al helemaal niets positiefs over te zeggen.
Tiens, waart gij nu niet toevallig degene die zei dat er altijd wel iets positiefs is aan een film? Remember mijn mening omtrent Natural Born Killers? Zeer ironisch moet ik zeggen.

Heb hem nog altijd wel een 5 gegeven. Geen 0 zoals jij destijds bij Natural Born Killers. Als je mij een pistool tegen het hoofd houdt; De FX zien er soms duur uit en de acteurs alhoewel niet memorabel zijn adequaat. Moest mijn bomma hem geschoten hebben was die sowieso nog een pak slechter geweest.

Zo al 3 positieve punten. Tevreden? ;p

Enemy At The Gates (2002)

rewatch, dus niet meer zo pakkend als in begin. Leuke rollen van Ed Harris en Jude Law.
spannend , dat wel. Maar niet meer zo pakkend als de eerste keer.

over elkaars mening blijven doordrammen haalt niet veel uit. Move on.
Heb hem nog altijd wel een 5 gegeven. Geen 0 zoals jij destijds bij Natural Born Killers. Als je mij een pistool tegen het hoofd houdt; De FX zien er soms duur uit en de acteurs alhoewel niet memorabel zijn adequaat. Moest mijn bomma hem geschoten hebben was die sowieso nog een pak slechter geweest.

Zo al 3 positieve punten. Tevreden? ;p
Goeie poging maar als er een film is waar "helemaal niets positiefs over te zeggen is", dan denk ik toch aan 0/10 of op z'n minst een buis nee? Het grappige is dat deze Monsterverse film het meest heeft opgebracht tot nu toe, dus er moet toch iets positiefs over te vertellen zijn denk ik dan. Het feit dat ge zogezegd onder druk (met uw pistool) een paar domme complimenten geeft, zegt ook genoeg. King Kong en Godzilla zijn iconen in de filmindustrie, zet ze samen in een film en het is standaard een goede film.

Moest mijn bomma hem geschoten hebben was die sowieso nog een pak slechter geweest.
Mijn bomma wierp hare sloef naar mijne kop toen ik haar Natural Born Killers liet zien. Ziet ge de vergelijking?

Nee. Probeer nog eens zou ik zeggen ;p

Hoewel entertainend om te lezen houdt het stukje bojo vs DaFreak hier nu toch op. De punten zijn gemaakt. Laat het maar gaan over films die je gezien hebt.

Mishima: A Life in Four Chapters (1985) 9/10
Moet ik nog eens zien. De OST van Philip Glass had ik continu opstaan toen ik op reis ging naar Japan en ik denk dat ik quasi alle vertaalde boeken van Mishima heb gelezen tot hiertoe.

Ze mogen Kyoko's House wel eens vertalen, maar dat komt er maar niet van ...

Gisteren Arcadian gezien met Nicolas Cage. Niet bepaald super maar nog net entertainend. Heeft één van de meest wacky monster designs die ik in tijden heb gezien en daarvoor verdient ie wel kudos. De moeite om is te checken maar best aan beginnen met lage verwachtingen. 😅

Linklater's nieuwste, Hit Man daarentegen beviel mij al iets meer. Ook verre van perfect maar de les psychologie/filosofie zit er zeker in de eerste helft vrij goed in verwerkt. Naar het einde toe wordt het allemaal iets meer standaard maar in zn geheel best nog genietbaar.

Wicked Little Letters alhoewel soms nogal on the nose blijft die over het algemeen vrij luchtig en fun. Leuke prestaties van Buckley en Colman en de supporting cast is ook best lachen.

Ik wist op voorhand dat IF niet direct voor mij was maar mede door de voice cast die uit half hollywood bestaat toch maar eens opgelegd. I give it meh out of 10. 6,6 op IMDB zie ik. Voor de kids zal dat prolly een 7 zijn, ik neig eerder naar 6. Brad Pitt wel weer een fantastische rol. Begint zo wat zijn trademark te worden? 😂

Road House. No just no. Of toch wel? 🤷‍♂️
Voelt bij momenten aan als een throwback naar 80s action waarin terminators op mekanders bakkes blijven slaan na zaken te incasseren die een normale mens reeds lang in vleespulp getransformeerd zouden hebben. Gyllenhaal ziet er hier uit als een monster. Het verhaal laat het echter behoorlijk afweten (expres als deel van de 80s action hommage? ;p) En ik kan alleen maar hopen dat Mcgreggor na dit nooit nog een rol in hollywood krijgt aangeboden. Toch weet ook Gyllenhaal dit gevaarte nog ietwat overeind te houden en zitten er zowaar enkele fist pump momentjes in. 6.2 op IMDB? sounds accurate.

Beetje out of left field maar Riddle of Fire is een Indie low budget met soms nogal brakke performances dus voor de meeste prolly 2x niets. Maar heb mij met dit brokje vreemd eigenlijk nog wel geamuseerd. Geschoten op kodak film, hyper gesatureerd met een old skool look wat het hele spel onmiddelijk een vrij unieke vibe meegeeft. Takes you back man. Goonies/Stand By Me + fantasy maar dan van den aldi. (golden power is beter dan red bull dus aldi really aint that bad)

Laatst bewerkt:
The bikeriders

Interessante blik op de bikercultuur van de jaren 60. Goede vertolkingen van Butler/Hardy/Corner. Plot/tempo van de film meandert met momenten wel een beetje en het verhaal heeft niet zoveel diepgang. Misschien eerder eentje om te streamen dan cinematickets voor te kopen.

Laatst bewerkt:
Furiosa - A Mad Max Saga : Beter dan ik had verwacht. Anya was top maar ik had toch mss liever Immortan Joe opnieuw als bad guy gezien. Hemsworth vond ik eerder komisch met zijn neus. 7/10

Star Wars Episode I The Phantom Menace
: Na de troep die The Acolyte is (sorry voor de mensen die ervan houden) had ik nood aan de echt SW films. Wss de minste van Lucas maar voor mij pure nostalgie. De podrace en Maul scenes zijn om van te smullen. 7/10

A Quiet Place: Day One
Aangename prequel. Lupita Nyong’o steelt de show. Komende week eens part 2 bekijken.

Deed me trouwens heel sterk denken aan Cloverfield. Op een goede manier.

Aangezien er een derde Silent Hills film uitkomt dit jaar en we de eerste twee films nog niet hadden gezien, hebben we die ineens gebinged. :oi22:

Silent Hill (2006) is wel tamelijk ça va. Redelijk goed duister verhaal. Geen echte horror horror, maar toch wel spooky genoeg. Als je de (oude) Silent Hills games hebt gespeeld is er wel wat nostalgie, alleszins bij mij toch. 6,5/10
Silent Hill: Revelation (2012) daarentegen is dikke kak. Een film waar je letterlijk na 15 minuten al door indommelt. Een verhaal dat op niks trekt en ook maar met haken en ogen aan de eerste film hangt (terwijl het zogezegd een sequel is). 1/10

The Bikeriders 6/10
1157058.jpg

Gezien in cinema, lief v me zus is een motorliefhebber.

Tja, sfeervolle film, maar heeft weinig verhaal.

Gaat over een groepje motorrijders die een club starten, int begin zijn het ruwe bikers, maar hoe groter ze worden, hoe meer het een echte misdaad bende word.

Beetje zoals het in het echt ook gegaan met vele motorclubs...

Terug
Bovenaan