Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- Rango (2011) 8/10*

- Rolling Thunder (1977) 7/10

- Monkey Man (2024) 6/10

- Perfect Days (2023) 8/10

- The Heroic Trio (1993) 7/10

- The Deer Hunter (1978) 9/10*

- Kung Fu Panda 4 (2024) 6/10

Net Jeanne Dielman uitgekeken.

Toch wel een ervaring. Heel aparte sfeer die gecreëerd wordt, maar ook wel geregeld een test van uw eigen aandachtsspanne.
Ook wel grappig hoe een seksscène in de jaren '70 getoond werd, mijlenver van wat je nu in films ziet :rofl:

Mad Max (2015) rewatch..
Goeie film tout court, een remake om u tegen te zeggen (al is het natuurlijk niet echt een copy remake van de eerste indertijd).

Furiousa.

Mjah, mooie decors, leuke actie hier en daar. Maar het geheel en ook wel het verhaal, deed me eigenlijk veel minder.
Eigenlijk een overbodig sequel vond ik. Ook iets te lang.

Fury Road is ook gewoon hélemaal geen remake, maar een nieuw verhaal tov de originele trilogie.
en Furiosa is geen sequel maar een spinoff.

ik ben zelf naar The Bikeriders gaan kijken.
't is meer een (gefictionaliseerde) observatie-documentaire, ipv een film. de sfeer en setting is belangrijker dan het verhaal. en daar slaagt de film toch goed in, imo. de film is gebaseerd op een fotoboek van één van de leden van de originele Outlaws MC, en dat merk je wel aan het tempo (ligt niet heel hoog)
ik vind hem toch minstens een 7 of een 8 waard.

Fury Road is ook gewoon hélemaal geen remake, maar een nieuw verhaal tov de originele trilogie.
en Furiosa is geen sequel maar een spinoff.
yep ik weet het, misschien heb ik het wat verkeerd verwoord ja.

Maar in elk geval: ik had liever een prequel gezien van Fury Road, waar we meer Mad Max zijn afkomst, en gezin hadden gezien.
Of hoe die wereld zo is ontstaan. (seriously zonder water leven, how the f.... momenteel is 74 % van de wereld gewoon water).

Nee , heel Furiosa haar character zei mij eigenlijk niet zo veel. :help:

ik had liever een prequel gezien van Fury Road, waar we meer Mad Max zijn afkomst, en gezin hadden gezien.
144ew6ji5pi41.gif

For real?

Ja ik heb die film gezien hoor.

Maar aangezien Fury Road nu een gans nieuw deel/verhaal is,
lijkt het me toch niet zo abnormaal om van deze nieuwe deel, ook de afkomst van zijn gezin, eerdere job, ontstaan van de dysotopische wereld, te zien?

Linken naar Mad Max 1 van 1979 heeft toch geen enkel nut?

Edit:
Of moeten we dan Fury Road als mad max 4 gaan bekijken?
Meningen zijn blijkbaar verdeeld hierover:

Mad Max is die prequel waarin je hem met zijn gezin te zien krijgt en wat daarmee gebeurde alsook een eerder stadium van de wereld waarin die nog niet zo hard naar de kloten is als in Fury Road.

Furiosa
Kon er wel door maar had misschien wat teveel verwacht omdat ik ervan uitging dat hetzelfde niveau zou gehanteerd worden als
Fury Road die overigens meer epischer, stijlvoller en minder opvallende cgi had.

Beverly Hills Cop: Axel F
Lang op deze gewacht. BHC 1 en 2 zijn al van kindsaf twee van mijn favoriete films dus ik had wel wat schrik dat deze ging sucken.

Wel, ik moet zeggen dat het echt wel een waardige sequel is. Lekkere old school actie. Soundtrack van 1 en 2 is ook terug, zalig :love:

Spijtig dat deze straight to Netflix was want ik had hem graag in de bioscoop gezien

Beverly Hills Cop: Axel F
Lang op deze gewacht. BHC 1 en 2 zijn al van kindsaf twee van mijn favoriete films dus ik had wel wat schrik dat deze ging sucken.

Wel, ik moet zeggen dat het echt wel een waardige sequel is. Lekkere old school actie. Soundtrack van 1 en 2 is ook terug, zalig :love:

Spijtig dat deze straight to Netflix was want ik had hem graag in de bioscoop gezien
Hier ook dus hetzelfde gevoel.

Zalige trip down to memory lane.

BHC 1 was fun.
BHC 2 was more fun.
de derde was.... :unsure:fucking childish in dat kinderpretpark.....

Maar deze 4e, (toegeven: ik had er echt niets van verwacht ook, gezien Murphy zijn laatste films. Alleja coming 2 america 2 vond ik wel nog goed eigenlijk) was eigenlijk echt weer van niveau als de eerste 2. Alle personage's doen zowat terug mee, behalve die oudere vent die ondertussen is gestorven. (Bogomil dus).
Deze film hier had echt een goed verhaal ook. En zijn dochter :drool: Gabba gabba.

Was me nog niet opgevallen dat deze niet in de bioscoop kwam. Had zeker wel gemogen.

Godzilla minus one: Overal positieve kritiek dus ik keek er echt naar uit. Heb het wel voor dit soort actiefilms normaal, maar wat een teleurstelling. Het helpt natuurlijk niet als je hoofdrolspeler een enorme blijter is dat binnen de 10 minuten op mijn zenuwen begin te werken. Heb halverwege de film zelf doorgespoeld tot aan het einde en zelf dat was cliche op cliche. Mss wel een van de slechtste films die ik afgelopen jaren heb gezien.

Begrijp de goeie score en kritiek echt niet. En het is niet omdat het Japans is want ik kijk al wel eens anime of buitenlandse films, maar dit was puur tijdsverkwisting.

Kinds of Kindness
Drie afzonderlijke verhalen, elk even bizar, absurd, mysterieus en verontrustend. Uit ongemak en ongeloof verschillende keren moeten lachen. Deel 2 was redelijk macaber. Mooi camerawerk, geweldig geacteerd door de kleine cast, de dissonante pianonoten waren top.
Na Poor Things en The Lobster is dit opnieuw een film van Yorgos Lanthimos die ik kon smaken.

8/10
Waarschijnlijk geen aanrader voor gevoelige mensen of zij die een mooi afgerond verhaal wensen.

Kinds of Kindness
Drie afzonderlijke verhalen, elk even bizar, absurd, mysterieus en verontrustend. Uit ongemak en ongeloof verschillende keren moeten lachen. Deel 2 was redelijk macaber. Mooi camerawerk, geweldig geacteerd door de kleine cast, de dissonante pianonoten waren top.
Na Poor Things en The Lobster is dit opnieuw een film van Yorgos Lanthimos die ik kon smaken.

8/10
Waarschijnlijk geen aanrader voor gevoelige mensen of zij die een mooi afgerond verhaal wensen.
Dit vat het wel goed samen. Heb gisteren denk ik 8 mensen zien de zaal uit stappen (vooral in deel 2 dan)

Terug
Bovenaan