Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

de "newborn".. flauwe grap die'k jullie niet wou ontzeggen
Godzilla vs Gigan(1972)
De eerste Godzilla "gemarket" naar de kinderzieltjes. En tevens ook de eerste Godzilla waar we bloed en wonden duidelijk aanwezig zijn bij onze geliefde Kaiju. De Japanners blijven toch een eeuwig fascinerend volkje.

Een cliché sci fi plot en een guitige cast maakt dat het geheel zich ergens tussen een James Bond/Scooby-Doo/Invasion film bevind.
Charmant, speels en bij momenten hilarisch vanwege de ouderdom.
Perfect voer om een zondagavond met af te sluiten.

Ik kon Romulus ook best wel pruimen, maar bleef hier & daar wat op mijn honger zitten, allemaal iets té klassiek:

Nieuwe entry in the franchise betekent ook update van het lijstje:

1. Alien ⭐⭐⭐⭐1/2
2. Aliens ⭐⭐⭐⭐
3. Prometheus ⭐⭐⭐1/2
4. Alien: Romulus ⭐⭐⭐1/2
5. Alien: Covenant ⭐⭐⭐
6. Alien Ressurection ⭐⭐⭐
7. Alien³ ⭐⭐⭐

Ik vind ze allemaal te genieten tbh :)

Laatst bewerkt:
Beginnen kijken naar Hocus Pocus 2, en uitgezet na nog geen half uur. Ik kijk films quasi altijd uit maar jezusmina, dit kon ik niet aan.

TWISTERS.

ik zie er de "blockbuster" die velen er van maken, toch niet echt in.

Verhaal was weer zo standaard, het gebroken meisje die haar vrienden verloor, maar toch opnieuw de thrills opzoekt wegens .....

En eigenlijk was ik die tornado's na een eindje ook wel beu, het concept is me net niet interessant genoeg, om er een hele film aan te wijden.

Inside Out 2.

Grote fan van de eerste film. Vooral door de goeie stemmencast, zat allemaal goed in mekaar, en zat wel wat goeie humor in.

Bij de tweede film loopt het voor mij al helemaal foute bij de cast. Hawke, die onverdraaglijke uit Stranger Things (Robin), die van de nieuwe garde zowat het voortouw neemt, vond ik heel slecht gecast als Anxiety. De nieuwe personages vond ik trouwens naast hun matige casting ook heel flauw uitgewerkt. Niet die klassieke Pixar stijl van vroeger.

Verder vond ik de humor ook wel minder dan in film 1. Nostalgie en Pouchy waren wel funny.

Al bij al zat het wel nog altijd leuk in mekaar. Maar toch niet het niveau van zijn voorganger.

Alien Romulus: sterk begin, maar de laatste 20 minuten hadden voor mij niet gemoeten.
Ik miste de spanning wat van de eerste en de badassery van de tweede film.
7/10

Alien Romulus: sterk begin, maar de laatste 20 minuten hadden voor mij niet gemoeten.
Ik miste de spanning wat van de eerste en de badassery van de tweede film.
7/10
Ik had er meer van verwacht.

Tieners en
Wtf, de oorspronkelijke Alien even oppikken, die dan nog bleek te leven na al die tijd.
Die een grote cocon ontwikkelde in de vrije ruimte.
Veel te ver gezocht.
Als dat onderzoek zo belangrijk was, waarom ging het bedrijf niet eerst aan boord?
De thuisbasis moet toch geweten hebben wat er aan de hand was.
Nee wat tieners vangen signalen op en zijn daar als eerste.
Het monster op het einde, been there done that.
Babymonster groeit op enkele minuten uit tot iets gigantisch.
Door dat zwart spul dan uit de oorspronkelijke Alien te krijgen, ontwikkel je dan ook eens eventjes een hoop face huggers.

Rook kwam iets te hard cgi over.

Er draaien blijven aan geven om toch maar weer er een Alien film uit te persen.

Pfff, nee.

--
En, hoe wist Weyland dat het monster destijds in de ruimte werd geblazen?
Wisten toch hoostens dat de Nostromo was ontploft?
Ripley wordt pas veel later ontdekt in de ruimte trouwens, per toeval geloof ik, Aliens speelt zich veel later af dan Romulus.

Laatst bewerkt:
Ik had er meer van verwacht.

Tieners en
Wtf, de oorspronkelijke Alien even oppikken, die dan nog bleek te leven na al die tijd.
Die een grote cocon ontwikkelde in de vrije ruimte.
Veel te ver gezocht.
Als dat onderzoek zo belangrijk was, waarom ging het bedrijf niet eerst aan boord?
De thuisbasis moet toch geweten hebben wat er aan de hand was.
Nee wat tieners vangen signalen op en zijn daar als eerste.
Het monster op het einde, been there done that.
Babymonster groeit op enkele minuten uit tot iets gigantisch.
Door dat zwart spul dan uit de oorspronkelijke Alien te krijgen, ontwikkel je dan ook eens eventjes een hoop face huggers.

Rook kwam iets te hard cgi over.

Er draaien blijven aan geven om toch maar weer er een Alien film uit te persen.

Pfff, nee.
Dat men tegenwoordig vaak kinderen laat opdraven als de grote helden die de wereld moeten redden is voor mij vaak ook een breekpunt wegens niet geloofwaardig.
(Stranger things, Ghostbusters…) maar hier viel het nog wel mee vond ik

In de laatste ghostbusters al vast niet en klopt ook niet echt voor de meeste andere heldenfilms. Dat er af en toe eens een vrouw een gedeelde hoofdrol of zelfs hoofdrol speelt in een heldenfilm kan ook absoluut geen kwaad en zeker ivm de alien franchise hoeft dat niet bekritiseerd te worden als iets dat anno 2024 verplicht zou zijn aangezien de franchise met Ripley al sinds 1979 sterke vrouwelijke leads weet neer te zetten.

In de laatste ghostbusters al vast niet en klopt ook niet echt voor de meeste andere heldenfilms. Dat er af en toe eens een vrouw een gedeelde hoofdrol of zelfs hoofdrol speelt in een heldenfilm kan ook absoluut geen kwaad en zeker ivm de alien franchise hoeft dat niet bekritiseerd te worden als iets dat anno 2024 verplicht zou zijn aangezien de franchise met Ripley al sinds 1979 sterke vrouwelijke leads weet neer te zetten.
Ripley is dan ook samen met Sarah Connor het beste voorbeeld dat dat inderdaad geen probleem zou mogen zijn.
Maar dat zijn dat ook twee ‘top wijven’ in hun respectievelijke franchise.

Apollo 11 (2019)

9/10
Niet te veel tralala. Gewoon schitterende beelden en bijhorende audio.
Het verhaal is uiteraard gekend, maar het blijft ergens 'spannend'.

Dune, voor de 2de, of was het de 3de keer...? Deze keer wel op het strand van Zeebrugge, natuurlijk niet gedacht dat we wat moesten meenemen om deftig en comfortabel te kunnen zitten in het zand... Intern vloeken tot en met dat ik echt aan alles moet denken...

Snakes on a Plane (2006) - 7/10

Verhaal heeft weinig om het lijf, een getuige v een moord door een gangsterbaas moet via vliegtuig nr LA om daar te getuigen. De gangsterbaas heeft echter een pakket vol met giftige en gevaarlijke slangen op het vliegtuig gestopt.

Het ene moment zit je op puntje v je stoel v de suspense, het andere moment moet ik er gewoon mee lachen.
Das wat mij betreft een goede horror/thriller film. Beetje in genre v zo slecht dat het toch nog goed is.

Terug
Bovenaan