Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

1000041531.png

Dangerous Game: The Legacy Murders

Start leuk, ik ben wel fan van groepen die worden opgesloten in grote landhuizen en die hele suspens er rond, maar hier wordt het al heel snel een Saw-esk over the top cliché verhaal, en ze steken het niet eens weg (die stem...). Wel nog een extra puntje voor Jon Voight als knorrige ouwe zak. 5/10

Didi

Mid90s maar dan eigenlijk Mid00s. Jon Lajoie plots horen was een serieuze throwback. Really liked this one.

Hit The Road / Jaddeh Khaki

I did not expect a masterpiece. Heerlijke humor, acteerprestaties om u tegen te zeggen en nog straffere beelden. Parel van een film.

Stan en Ollie , Begeven zich wel op glad ijs om de dikke en de dunne na te apen waren naast Charlie Chaplin grootheden van de stomme film , toch wel goed verfilmd . 8/10

Gladiator 2

Gevechten(in de arena) zijn nog altijd leuk, maar hoe hard deze film leunt op de vorige is redelijk afleidend. Joaquin Phoenix was vermakelijk als Comodus en een beetje "camp". De twee kwibussen die ge hier krijgt als twin emperors zijn gewoon onnozel en niets meer dan dat. Leuk genoeg voor een avondje, maar ook een beetje langdradig en ik zal het waarschijnlijk rap vergeten zijn.

The King of Staten Island(2020)

Beetje typische Apatow film. Melig, knullig, veels te lang(135min.. originele cut was 170+.. ), maar genoeg hart en vooral talent dat het geheel wel interessant blijft. Er word veel geprobeerd en hij land nog niet de helft maar al bij al, echt slecht is het niet.
Moest ik geen fan zijn van Burr, Marisa Tomei, Buscemi, Bel Powlei en het dozijn andere cameo's van de NYC comedy scene(hey Keith Robinson!) had ik hem waarschijnlijk tegen het midden wel afgezet. Tegen het einde toch blij da'k hem heb uitgezien.
Apatow maakt nog steeds films met de sociale waarden en inzichten van de jaren 50.
Lang niet meer relevant, maar het warmt nog steeds wel een beetje.

Flashpoint(2007)

Ik hou van Donnie Yen. Leren frakske. Sexy jeans. Niks CGI.
Mept iedereen in Hong Kong hun ingewanden uit.
Wat een talent.

The Hunt (2020)

Gewoon fun to watch boordevol leuke knipogen naar left vs right en woke vs anti-woke. Enfin, knipogen, het ligt er lekker vingerdik en stroperig op. 7/10

Gladiator II - 6.5/10

Onderhoudend zonder meer. Mooie visuals, leuk om veel meer van Rome te zien dan in de eerste film. Maar op geen enkel moment voelde ik betrokkenheid bij het hoofdpersonage, waar de eerste film bij mij die emotie wél losmaakte. Ligt het aan het verhaal of eerder aan karakterkoppen als Crowe en Phoenix die hier ontbraken? Washington als leuke bad guy kan dit niet compenseren.

En wat zijn de kansen ook dat Acacius (zonder het te beseffen) de vrouw dood van Lucius, die de zoon is van zijn vrouw :sarcastic: Wie heeft dat soort onzin geschreven eigenlijk?

Leuke perk: Heb de film samen met Bart de Wever bekeken (allez, hij zat ook in de zaal :woohoo:)

Split

Late to the party maar om één of andere reden had ik deze nog niet gezien. Heel dankbare rol uiteraard voor James McAvoy en hij doet dat ook meer dan verdienstelijk, zonder imo karikaturaal of cliché te worden. Blijkbaar zou eerst Joaquin Phoenix de rol hebben gekregen wat die uiteraard aankan, maar het had de film toch een andere vibe gegeven. Het einde en hoe dat karakter zich manifesteerde haalde me wel een beetje uit de oorspronkelijke feel van de film. 7.5/10

Aliens

Vond ik toch beter dan de eerste, maar zoals hier eerder gezegd is het inderdaad een totaal andere film dan de eerste.
Veel minder 'domme' keuzes van personages dan in de eerste, al slaagt Ripley er toch telkens weer in om op het einde de meest onnozele keuzes te maken. Al bij al blij dat ik zo'n klassiekers nu eindelijk gezien heb. Is het de moeite om de reeks verder te kijken? Of gaat de derde film bergaf?

In de eerste film beslist ze in de meest cruciale fase om plots die kat te gaan redden. Makes no sense en het haalde me direct uit de film. In Aliens passeert ze op 't einde de 'queen' die ze perfect voorbij kan lopen mits enkele aliens af te knallen. En dat doet ze ook, maar steekt heel den boel nog eens in de fik waardoor alles escaleert en de queen zich losmaakt. Dit terwijl den boel volledig de lucht in gaat binnen 5 minuten. Euh ja...

Aliens

Vond ik toch beter dan de eerste, maar zoals hier eerder gezegd is het inderdaad een totaal andere film dan de eerste.
Veel minder 'domme' keuzes van personages dan in de eerste, al slaagt Ripley er toch telkens weer in om op het einde de meest onnozele keuzes te maken. Al bij al blij dat ik zo'n klassiekers nu eindelijk gezien heb. Is het de moeite om de reeks verder te kijken? Of gaat de derde film bergaf?

In de eerste film beslist ze in de meest cruciale fase om plots die kat te gaan redden. Makes no sense en het haalde me direct uit de film. In Aliens passeert ze op 't einde de 'queen' die ze perfect voorbij kan lopen mits enkele aliens af te knallen. En dat doet ze ook, maar steekt heel den boel nog eens in de fik waardoor alles escaleert en de queen zich losmaakt. Dit terwijl den boel volledig de lucht in gaat binnen 5 minuten. Euh ja...
Uiteraard moet ge de serie doorkijken.

Voor mij gaat het wel bergaf met als dieptepunt Resurrection, (Alien³ is nog best cool en krijgt een beetje een cultstatus) maar gaat het weer omhoog met Prometheus en Covenant (Romulus nog niet gezien), maar de meningen zijn daarover verdeeld. Hoewel bij quasi iedereen wel Alien en Aliens de top 2 zijn. Voor mij Alien op absolute 1, maar ook daar zijn de meningen verdeeld.

@Mr.Anderson :
ik denk dat de reden dat ze alles in de fik steekt is omdat er eieren waren die aan het openen waren. En ze waarschijnlijk niet het risico wou nemen dat ze gepakt werd door een facehugger.

Aliens

Al bij al blij dat ik zo'n klassiekers nu eindelijk gezien heb. Is het de moeite om de reeks verder te kijken? Of gaat de derde film bergaf?
Hangt een beetje af van hoe je staat tegenover science fiction. Als je erg houdt van scifi en meer specifiek scifi thrillers, dan lijkt het me een no-brainer dat je verder kijkt. Want ook al wordt het niet beter dan de eerste in de franchise, het blijven wel deftige genrefilms.

Thanks! Ja, vreemd dat dat niet in de OST is opgenomen. :)
Ik weet niet zeker of dat hier het geval is, maar het is zeker niet ongewoon voor trailers om gemaakt te worden op muziek die niet in de film zelf te horen is. Het gebeurt ook wel vaak dat muziek in een film gebruikt wordt, maar niet op de soundtrack albums verschijnt. Dit heeft o.a. te maken met de limieten opgelegd door LP's en CD's, die over de jaren zowat bepaald hebben wat de lengte van een album hoort te zijn. Of het is een rechtenkwestie: liedje mag gebruikt worden in de film, maar mag niet heruitgebracht worden als deel van een soundtrack album.

Terug
Bovenaan