Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Durf hem geen 2de keer te bezien, omdat ik schrik heb de magie verloren te laten gaan. Het is hetzelfde met True Detectives.Interstellar
Voor de 4de keer of zo gezien, nu samen met mijn dochter. Blijft toch een van mijn favoriete films of all time (na Blade Runner), ondanks het einde dat toch door velen verguisd wordt. Toch enkele keren weer krop in de keel, en dat is toch voor een stuk ook te danken aan de geweldige score van Zimmer.
Eigenlijk verrassend dat de film voor geen enkele grote Oscar genomineerd was.
The Lighthouse zit in mijn top 10, ooit wil ik die op het grote scherm zienThe Lighthouse (2019)
Mezelf voorgenomen terug wat meer films te gaan bekijken met deze donkere, miserabele dagen. Heb ondertussen over de jaren heen al een watchlist van +500 films opgebouwd en gisteren deze opgezet.
Me like. Ik kan werkelijk niets slecht zeggen over deze film, en hoewel 7.4 geen slechte score is op imdb, vind ik het toch aan de lage kant. Het is sowieso niet de beste film die ik gezien heb, maar wat het doet, doet het wel uitstekend.
De film doet er alles aan om de neerwaartse spiraal van de karakters kracht bij te zetten op elke manier mogelijk. De belichting, camera-shots zijn ronduit fantastisch. De keuze van zwart-wit te filmen geeft zoveel meer diepgang dan kleur had gekund.
Het geluid, en dan meer bepaalt de zeehoorn, werkt stilletjes mee aan het onbehaaglijk gevoel dat groeit naarmate de film vordert.
En chapeau voor de acteurs. Van Dafoe wist ik dat die kerel een compleet geschift personage kan spelen, zijn gezicht leent er zich perfect toe, maar hoedje af voor hoe hij mij toch nog kan verrassen. Pattinson ken ik eigenlijk niet zo goed. Kom je zo wel eens tegen in trailers en ken hem van de Twilight serie die ik nooit ga bekijken dus was sceptisch. Wel laten we zeggen dat hij niet moest onderdoen voor Dafoe en dat de chemistry tussen beide ronduit geweldig was.
Absolute aanrader voor wie graag de psychologische neergang van mensen in isolatie ziet.
Waar gekeken? Die staat al heel lang op m'n watchlist.The Lighthouse (2019)
Mezelf voorgenomen terug wat meer films te gaan bekijken met deze donkere, miserabele dagen. Heb ondertussen over de jaren heen al een watchlist van +500 films opgebouwd en gisteren deze opgezet.
Me like. Ik kan werkelijk niets slecht zeggen over deze film, en hoewel 7.4 geen slechte score is op imdb, vind ik het toch aan de lage kant. Het is sowieso niet de beste film die ik gezien heb, maar wat het doet, doet het wel uitstekend.
De film doet er alles aan om de neerwaartse spiraal van de karakters kracht bij te zetten op elke manier mogelijk. De belichting, camera-shots zijn ronduit fantastisch. De keuze van zwart-wit te filmen geeft zoveel meer diepgang dan kleur had gekund.
Het geluid, en dan meer bepaalt de zeehoorn, werkt stilletjes mee aan het onbehaaglijk gevoel dat groeit naarmate de film vordert.
En chapeau voor de acteurs. Van Dafoe wist ik dat die kerel een compleet geschift personage kan spelen, zijn gezicht leent er zich perfect toe, maar hoedje af voor hoe hij mij toch nog kan verrassen. Pattinson ken ik eigenlijk niet zo goed. Kom je zo wel eens tegen in trailers en ken hem van de Twilight serie die ik nooit ga bekijken dus was sceptisch. Wel laten we zeggen dat hij niet moest onderdoen voor Dafoe en dat de chemistry tussen beide ronduit geweldig was.
Absolute aanrader voor wie graag de psychologische neergang van mensen in isolatie ziet.
Ik heb dat met bepaalde games. The Last Of Us is mijn favoriete gamereeks, al heb ik beide games maar één keer uitgespeeld. Net omdat ik bang ben dat de magie er vanaf zal zijn na een 2de playthrough.Durf hem geen 2de keer te bezien, omdat ik schrik heb de magie verloren te laten gaan. Het is hetzelfde met True Detectives.
Is al jaren mijn go-to antwoord als mensen mij vragen wat mijn favoriete film is. Deze komt toch bijna steeds als eerste naar voren. Is voor mij de perfecte film.
Waar gekeken? Die staat al heel lang op m'n watchlist.
Ik heb dat met bepaalde games. The Last Of Us is mijn favoriete gamereeks, al heb ik beide games maar één keer uitgespeeld. Net omdat ik bang ben dat de magie er vanaf zal zijn na een 2de playthrough.
5/10Ik vond het begin (pak eerste half uur) heel sterk en veelbelovend, maar ging daarna steil bergaf.Heretic : Weer een A24 pareltje. Wist niet hoe donker deze ging zijn maar vond hem net goed. Hugh Grant is prefect gecast. 7/10