Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

En dan hebben we het nog niet over de historische accuraatheid van het geheel want dat is helemaal een grap.
Dat boeit mij persoonlijk iets minder maar ik kan wel geloven dat hij op dat vlak ook niet bijster scoort.

Dit is nu echt zo’n film waarvan ik niet begrijp dat die hier en daar nog (semi) goede reviews krijgt.

Gladiator 2
Dat hij minstens even goed of spannend zou zijn als het orgineel had ik niet verwacht maar dit was een tegenvaller.
Wie beslist er toch om 2 achterlijke keizers te casten in zo ne film....Pascal en Washington op automatische piloot en de cgi stelde ook al niet veel voor.
Film had het voor mij verkloot zodra ik die CGI apen zag. Wat was dat zeg, lijken wel aliens.

Daarna is het terug wat beter geworden. Al bij al geen slechte film in het segment van één keer kijken en dan weer vergeten.

Once Upon a Time... in Hollywood: 8/10

Vond de film middelmatig toen ik hem de eerste keer in de cinema zag, misschien ook gewoon omdat hij (te) lang duurde naar mijn gevoel toen. Maar ben hem meer en meer gaan waarderen bij elke rewatch. :) Dikke cast en zalige sfeer doorheen heel de film. Toch ook ergens een ode aan Sharon Tate door de "alternatieve verhaallijn" t.o.v. de (tragische) realiteit/geschiedenis.

Carry on op Netflix

Had imo veel potentieel voor een goeie actiefilm, maar het werd snel afgezaagd en langdradig. Dus maar matig geapprecieerd.
Ik vond hem ook sterk beginnen en goede insteek, alleen naar het einde toe voelde ik me beschaamd dat ik nog aant kijken wegens een aaneenschakeling van onrealistische elementen die het storend maakte:
- de rit van de agente naar het vliegveld (zowel de CGI als situatie als dan rustig verder rijdende)
- het feit dat de man met het busje overal exact juist gepositioneerd staat (zoals met de sniper, voor het omverrijden,…) en dan out of de blue met een wapen mag rondlopen
- een agente die op hare bureau eigenlijk niets te zeggen heeft, op het vliegveld de grote baas is waar iedereen naar luistert

En dus niet de onrealistische cinematische elementen: zoals sommige van die gevechten wat idd een grote 90s vibe had

Ik snap dat hij veel bekeken is, maar niet dat er zoveel mensen zo positief over zijn.

Nosferatu (2024)

Beste nieuwe film die ik in 2024 gezien heb. Alles is zo mooi in beeld gebracht. Acteerprestaties zijn ijzersterk. Lang geleden dat ik een horrorfilm zag waar "de druk/spanning" die een slechterik uitoefent op het publiek zo onophoudelijk lijkt te zijn. Skarsgard als Orlok is zo onherkenbaar, maar zo imponerend... Prachtige cinema-ervaring om het jaar mee af te sluiten.

Ook Carry On gekeken.
Absoluut niet slecht, zat met momenten ook zeker op het puntje van mijn stoel.
Maar doet me vooral herinneren waarom ik eigenlijk niet zo een grote fan ben van dit soort actie films.

RoboCop (2014): 5/10.

Gisterenavond op tv gekeken omdat ik niet kon slapen en dacht 'waarom ook niet'. Jawadde, wat een drol van een remake seg. Hielp wel om in slaap te geraken.

Terug
Bovenaan