Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond hem ook sterk beginnen en goede insteek, alleen naar het einde toe voelde ik me beschaamd dat ik nog aant kijken wegens een aaneenschakeling van onrealistische elementen die het storend maakte:
- de rit van de agente naar het vliegveld (zowel de CGI als situatie als dan rustig verder rijdende)
- het feit dat de man met het busje overal exact juist gepositioneerd staat (zoals met de sniper, voor het omverrijden,…) en dan out of de blue met een wapen mag rondlopen
- een agente die op hare bureau eigenlijk niets te zeggen heeft, op het vliegveld de grote baas is waar iedereen naar luistert

En dus niet de onrealistische cinematische elementen: zoals sommige van die gevechten wat idd een grote 90s vibe had

Ik snap dat hij veel bekeken is, maar niet dat er zoveel mensen zo positief over zijn.

Ook Carry On gekeken.
Absoluut niet slecht, zat met momenten ook zeker op het puntje van mijn stoel.
Maar doet me vooral herinneren waarom ik eigenlijk niet zo een grote fan ben van dit soort actie films.

Gisteren ook Carry-on gezien.

Begint op zich goed en spannend, maar hangt dan zo hard met haken en ogen aaneen, met zoveel ongeloofwaardige situaties, dat het gewoon onnozel werd. 5/10

Gisteren ook Carry-on gezien.

Begint op zich goed en spannend, maar hangt dan zo hard met haken en ogen aaneen, met zoveel ongeloofwaardige situaties, dat het gewoon onnozel werd. 5/10
Net hetzelfde wat ik er van vond.
Ik vond het begin echt wel dik ok en dacht, eindelijk nog is, maar neen het veranderd snel van de ene shit scene naar de andere waar gewoon niks geloofwaardigs aan was.

Saving Private Ryan

Ik vond hem beter dan ik had verwacht. Die had ik vroeger uiteraard al eens een keer gezien, maar het viel me op hoe realistisch deze overkomt (ook al bestaat het dorpje Ramelle niet). Op existentieel vlak haalt die de tippen van de tenen niet van een Come and See maar dat zijn dan ook twee heel verschillende WO II-films.

Mocht ik Band of Brothers tegenkomen in een of andere streamingdienst (heb geen HBO Max ...), zou ik ook daar nog eens aan beginnen.

Dirty Harry (1971)
Wat een geweldige film. :)
Hehe, dat is 25 à 30 jaar geleden dat ik die film nog gezien heb. :)

Die scene waar Scorpio zich laat bijeen slagen vond ik gruwelijk en staat op mijn netvlies gebrand. :unsure: Al zal het wel minder erg zijn dan het in mijn gedachten is blijven hangen. Right? :unsure:

Every last penny, you black son of a bitch!

Donderdag Conclave gezien en vrijdag Nosferatu.

Conclave was degelijk. Ralph Fiennes was ijzersterk. Ik vond het behoorlijk voorspelbaar allemaal, maar wel entertainend. De olottwist op het einde had ik niet zien aankomen, maar vond het nu niet echt een meerwaarde aan de film. Had het zonder geweest dan had ik nu niet echt iets gemist aan de film.

Nosferatu: ja. Ik kan niet veel meer zeggen dan wat al gezegd geweest is in veel reviews. Sfeerschepping om duimen en vingers bij af te likken. Goede acteerprestaties. Prachtige cinematografie. De beste van Eggers tot nu toe.

1000042681.png

Heretic hoger dan Nosferatu? Please elaborate!
Heretic is simpelweg meer mijn ding. De sfeer, acteerprestaties en visuals waren wel top in Nosferatu maar ik vond het echt te langdradig om het een hogere score te kunnen geven. En het had voor mij te veel van een kostuumdrama, wat sowieso al niets voor mij is.

The wild robot kunnen we de Oscar al geven voor beste animatiefilm AUB, werkelijk fantastische film.

Maar ja we kennen allemaal het verhaal van big Hero 6 die een Oscar kreeg in de plaats van a tale of princess kaguya echt een schande was dat.

Het filmjaar (at best) middelmatig gestart met The Fall Guy. Wel af en toe grappig en mooi eerbetoon aan Stunt mannen , maar duurt veel en veel te lang en de prachtige Emily Blunt krijgt veel te weinig te doen.

Terug
Bovenaan