Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- The Uninvited (1944) 7/10

- Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) 6/10*

- Fist of Legend (1994) 7/10

- Challengers (2024) 7/10

- Airplane! (1980) 7/10*

- Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) 7/10*

- Black God, White Devil (1964) 7/10

- Bad Boys: Ride or Die (2024) 4/10

- Gregory's Girl (1980) 8/10

Tof verhaal. Kan na al die jaren nog wel mee.

Mad Max: Fury Road (2015) 9/10

Nooit gezien in de cinema, eenmaal uitgekomen eens bekeken via de laptop en dan is het een goede actiefilm. Maar man man man eenmaal je dit kijkt met een soundbar o.i.d. dan is het een wereld van verschil. De 'villain introduction' van Immortan Joe alleen al met die soundtrack... Dikke, dikke aanrader.

Mad Max: Fury Road (2015) 9/10

Nooit gezien in de cinema, eenmaal uitgekomen eens bekeken via de laptop en dan is het een goede actiefilm. Maar man man man eenmaal je dit kijkt met een soundbar o.i.d. dan is het een wereld van verschil. De 'villain introduction' van Immortan Joe alleen al met die soundtrack... Dikke, dikke aanrader.
Zo'n blockbusters kijken op een klein schermpje is toch altijd meh.

Volgende keer maar eens een subwoofer en surroundspeakers toevoegen? 😅

Fury road is nog altijd de film die ik het meest in de cinema ben gaan kijken omdat ik er het maximum uit wou halen :p 't is inderdaad een rollercoaster qua beeld en geluid, heerlijk gewoon :love2:

Daar zouden carrément gevangenisstraffen op moeten staan bij dit soort films.
Ooit iemand MM:FR zien kijken op zijn smartphone op de trein. Toen de conducteur het zag werd hij de trein uitgesmeten.

Dat laatste is niet waar maar in mijn hoofd was dat de enige correcte uitkomst.

Gisteren een proefweek op Sooner genomen en Nowhere Special gekeken.

Pareltje. De vader-zoonrelatie werd zo ongelofelijk krachtig in al zijn eenvoud in beeld gebracht.
Film maakte ook wel de nodige emoties los, zowel door het verhaal als enkele ervaringen van de pleegouders. Extra kudos voor films die erin slagen om op een mooie en sobere manier te tonen dat een kinderwens vervullen niet altijd vanzelfsprekend is.

Nog aanraders heeft op Sooner? Ik acht de kans wel reëel dat die proefweek gaat evolueren naar enkele maanden abonnement.

Laatst bewerkt:
Ik kijk al uit naar de 10 jarige viering en e overmijdelijke heruitgave in de cinema. Benieuwd of ol George er nog ene kan uitpersen.. 2029 word het origineel 50 jaar..

Wat een leuke film. Veel magie en leuke animatie. Deze ga ik vast nog eens met de dochter bekijken.

Goed verhaal en mee met deze tijd dat iedereen nog een betere versie van zichzelf wilt zijn. Met momenten requiem for a dream vibes. Einde van de film ging wel even in overdrive.

Eindelijk Alien Romulus gezien, staat sinds gisteren op Disney+. Vond het redelijk ¯\_(ツ)_/¯.

Op zich zeker niet slecht en ik heb me er twee uur voornamelijk mee geamuseerd. Zeg echter wat je wil van de als zwakker beschouwde delen van de Alien franchise, 3 en 4 hadden een eigen smoel en genoeg weirdness om je nog een tijd na het bekijken bij te blijven. Dit was een (degelijke) rehash van de eerste film waarvan ik vermoed dat ‘ie niet zo lang gaat blijven hangen.

Paar keer was de fan service lame en laat dode acteurs met rust, maar zoals gezegd niet slecht, voornamelijk de stukken waar de aliens eindelijk wat mochten losgaan.

Nadat ik afgelopen week de boeken Jurassic Park en The Lost World gelezen heb, begon het te kriebelen om de films nog eens te bekijken, wat toch ook weer al vrij lang geleden is.

Gisteren dus de eerste, Jurassic Park, gekeken. Dikke film, maar die Deus (Tyranosaurus R)Ex Machina op het einde slaagt echt op niiiiiiiks! :laugh:
Je krijgt duidelijk te zien doorheen de film dat wanneer de Tyrannosaurus er aan komt, de grond trilt van zijn gewicht en je die al van ver hoort aankomen. Nu plots out of the blue komt die daar dat gebouw instormen om de raptors aan te vallen voor God weet welke reden, zonder dat je hem hoort komen. Waarom is die uberhaupt daar? Waarom valt die de raptors aan? Afin, compleet van de pot gerukt eigenlijk en doet helaas beetje afbreuk aan de film.

8/10

Laatst bewerkt:
Kool Aid T Rex ruled. Doet niks af van de film, integendeel.
Voteban General Zwemtas. Owja en spoilers, niet iedereen heeft Spielbergo zijn beste blockbuster al gezien.

Terug
Bovenaan