Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Caddo Lake

Na er hier over te hebben gelezen eens op gezocht en de synopsis beviel me wel.

Niet teleurgesteld! Goeie en verrassende film.
Bakken sfeer ook. Heerlijke bayou beelden :love:

Challengers - 9/10 (Luca Guadagnino, 2024)

Civil War - 5.5/10 (Alex Garland, 2024)

Hotel du nôrd - 8/10 (Marcel Carné, 1938)

Do Not Expect Too Much from the End of the World - 8/10 (Radu Jude, 2023)

Lilo & Stitch - 7.5/10 (Chris Sanders & Dean DeBois, 2002)

Hudson Hawk - 4/10 (Michael Lehmann, 1991)

Deze was toch zwaarder dan verwacht.

Hoe slecht was dit? Een langerekt verhaal over een kerel met liefdesverdriet en wat scenes ertussen die de betere hub of hamster ook heeft 🤷🏻

Da's zo'n film die ik niet durf herbekijken. In mijn herinnering is dat een leuke, enterntainende action comedy met een zingende Bruce Willis.
Maar elke keer ik er nu iets over hoor is het vrij negatief.
Idem hier, als 8 jarige was die inderdaad de max, fun met actie afgewisseld.

Maar onlangs toch es stukken van herbekeken: tis ongelofelijk campy , and not in a good way.

Civil War - 8/10
Goed tot heel goed imo. Genoten van sound design.

The Unbearable Weight of Massive Talent - 8/10
Wel goed, "meta", luchtig, leuk om Cage eigenlijk met zichzelf te zien lachen

Small Things Like These - 6/10
Je moet er voor zijn...

Stillwater -
Afgezet, ging me te traag.

Carry-On - 7/10
Kijkt vlot weg, altijd leuk om Bateman bezig te zien. (Mogelijk biased omdat ik ook Ozark aan het bingen ben)

IT Chapter One en Two - 9/10
Horror is normaal niet zo m'n ding, maar deze kon ik zeker wel smaken.

The Age of Adaline - 8/10
What can I say, Blake Lively ....

Laatst bewerkt:
Da's zo'n film die ik niet durf herbekijken. In mijn herinnering is dat een leuke, enterntainende action comedy met een zingende Bruce Willis.
Maar elke keer ik er nu iets over hoor is het vrij negatief.
Moest ik de film als kind gezien hebben, back in the videotheek days, dan had ik die waarschijnlijk erg leuk gevonden hebben. De gag met het zingen van liedjes om hun heists te timen is wel echt een goeie. Bruce Willis en Danny Aiello hebben uitstekende chemistry en ik had graag een goede actiekomedie gekeken met die twee.

Oei, da's streng
Care to elaborate ?
Een belangrijk punt van de film is dat je over de geschiedenis van de oorlog zelf, wie/wat de partijen zijn, hoe zij politiek tegenover elkaar staan en waar de beide kampen voor/tegen vechten, quasi niets te weten komt. Dat is een keuze die ik wel begrijp, want de opzet is om louter aan te tonen dat burgeroorlogen over de hele wereld een alledaagse realiteit zijn en dat dat ook in de VS zou kunnen en we mogelijk taferelen als in deze film te zien krijgen. Maar omdat alle combat en oorlogsdrama zo kleurloos weergegeven wordt, werkt dat ook dedramatiserend en het enige dat overschiet om de kijker te ankeren in het geheel een flinterdun en bovendien ook dom plot is over oorlogsjournalisten die een piepjonge wannabe fotograaf meenemen (die ze helemaal niet) op een doodsgevaarlijke roadtrip door een door oorlog verscheurd land. Ik was niet mee met deze rit, ik vond het maar een lege doos.

Gisteren toevallig ook aan begonnen en na het eerste half uur was ik ook totaal nog niet mee?! Had met momenten het gevoel dat ik naar een studentenproject (met groot budget) aan het kijken was...

Ga 'm sowieso nog wel verder kijken dus hopelijk verandert de mening nog. :p
Don't count on it. De grote finale van de film is heel goed geensceneerd maar I could not give a fuck hoe die scene zou aflopen.

Moest ik de film als kind gezien hebben, back in the videotheek days, dan had ik die waarschijnlijk erg leuk gevonden hebben. De gag met het zingen van liedjes om hun heists te timen is wel echt een goeie. Bruce Willis en Danny Aiello hebben uitstekende chemistry en ik had graag een goede actiekomedie gekeken met die twee.
Da's exact de context waarin ik die heb leren kennen en gezien heb.
Idem met Assassins bv, een bepaalde zomer heb ik zeker 10 keer bekeken. En nu ik erover denk: Volcano en True Lies zitten in het zelfde schuitje. Al heb ik die laatste nog wel meerdere keren herbekeken en blijf ik die echt goed vinden.

Wind Rises blijft mij veel beter bij dan The boy & the Haron... Voor een meer "grounded" verhaal te vertellen, vond ik het zeer vlot wegkijken. Staan Howl's moving Castle en Castle in the sky (Laputa) ook in uw wachtlijst?
Howl's heb ik al gezien. De andere staat nog te bekijken. Samen met Nausicaa Valley of the wind en The tale of princess Kaguya. Daarna heb ik zowat alles gezien.

Vandaag dan dexe.

Amerika van de jaren 70-80. Boeiend om naar te kijken. Geen dialoog, enkel geluid. Laatste uit de Qatsi series die nog op de wachtlijst stond
.

Saltburn 8/10
Talented Mr. Ripley al zo lang niet meer gezien dat ik niet meer weet of er veel van wordt afgeript, deze vond ik alleszins prima laatavondfilm

Amerika van de jaren 70-80. Boeiend om naar te kijken. Geen dialoog, enkel geluid. Laatste uit de Qatsi series die nog op de wachtlijst stond
.
:love::love::love:

Beste huwelijk tussen beelden en filmscore in de geschiedenis van cinema als je het mij vraagt. De beelden van Ron Fricke zijn fenomenaal maar de muziek van Philip Glass doet veel van het zware werk. Die tilt eender welk shot naar een ander plane of existence.

Met Koyaanisqatsi heb je zowat de GOAT gehad maar als het je beviel misschien ook deze parels een kans geven;

Moeilijker te verklaren en vrij subjectief maar voor mij hebben ook films als 2001, Tree of Life en Stalker een gelijkaardige vibe. Moest er nog iemand suggesties hebben in dit "genre", please share.

Terug
Bovenaan