Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

La panthère des neiges aka The Velvet Queen - 8.5/10 (Marie Amiguet & Vincent Munier, 2021)

Krylya aka Wings - 8/10 (Larisa Shepitko, 1966)

Lost in America - 8/10 (Albert Brooks, 1985)

The Navigator - 7.5/10 (Buster Keaton & Donald Crisp, 1924)

The Stunt Woman - 7.5/10 (Ann Hui, 1996)

Panic Room (2002): 6.5/10

De enige, naast Mank, van Fincher die ik nog moest zien. Weer mooi in beeld gebracht met enkele goeie momenten en de spanning zit er wel in. Maar de film is wat te lang en gaat na een tijdje wat vervelen.

Beter dan de vorige 2. Grappig met momenten.

Captain America: Brave New World 6/10

Flauw, zeker aangezien men deze wilde vergelijken met een CA: Winter Soldier (wat zéér moeilijk is). Duurt veel te lang voor we krijgen waar iedereen voor komt; Captain America vs Red Hulk. En tip/spoiler:
Staar je niet op de trailer/tv spots/posters. Het gevecht speelt zich af op het einde van de film en duurt maximum zo'n 5 minuten

Laatst bewerkt:
Daredevil. (2003)

mooi in beeld gebracht verhaal, ik had hem al es gezien, en ook de director's cut die zo opgehemeld wordt.

Maar ik vind de gewone versie beter. DC is me te lang voor een superhero film

- Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) 6/10*

- Préparez vos Mouchoirs (1978) 7/10

- The First Slam Dunk (2022) 7/10

- Thelma & Louise (1991) 7/10*

- Polyester (1981) 7/10

- Mother (1996) 7/10

- A Real Pain (2024) 7/10

- The Virgin Suicides (1999) 8/10*

- Trap (2024) 3/10

Iedereen beroemd! (2000)

126.jpg

Toffe film, onze oscarinzending van 2000. Heel wat bekende namen en gezichten de revue zien passeren.

Brutalist.

Zo'n film die je op je tv na een kwartier wagzappt maar in de bios kom je na drie uur klam en voldaan uit je stoel.

Monumentaal.

The Gorge gezien. Het eerste uur vond ik heel goed met mix van suspense, romantiek en actie. Eenmaal ze de zaken meer beginnen uitleggen vind ik het wat minder worden en het einde was te gerushet. Enkele van de setpieces
in de kloof zelf zoals het lab ( de kerk was eerde 13 in een dozijn
waren wel echt top in beeld gebracht.

Lock stock and 2 smoking barrels (1998) guy ritchie.

Nee die films gaan nooit mijn smaak worden, die guy ritchie films.
Er wordt ontzettend veel in gezwetst, in het gekende engelse slang/ghetto taaltje, en de film maakt geen vaart.
Buiten het zwetsen, gebeurt weinig.

Niets voor mij...

Becky (2020) en The Wrath of Becky (2023).

In deel 1 wordt Becky's vader gegijzeld en vermoord in hun vakantiehuis door neo Nazi's en zij maakt ze van kant.
In deel 2 wordt Becky's huisgenote gedood en haar hond ontvoerd door alt-righters en zij maakt ze van kant.

Beide verrassend goeie films. Niet echt super speciaal maar gewoon heel degelijk gemaakt.
Telkens ook een verrassende bad guy (Kevin James in deel 1, Seann William Scott in deel 2). Vrij groot gore gehalte, de tweede gaat daar nog verder in. Daar zit ook iets meer humor in.

Terug
Bovenaan