Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Lock stock and 2 smoking barrels (1998) guy ritchie.

Nee die films gaan nooit mijn smaak worden, die guy ritchie films.
Er wordt ontzettend veel in gezwetst, in het gekende engelse slang/ghetto taaltje, en de film maakt geen vaart.
Buiten het zwetsen, gebeurt weinig.

Niets voor mij...
Da's net de sterkte van die films, geniale dialogen
Snatch, Lock stock, zware klassiekers in mijn boek

Maar ik snap het wel, ik kan echt geen films zien met Steven Seagal en consoorten, verzet ik na 10 seconden, chance dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.

Maar ik snap het wel, ik kan echt geen films zien met Steven Seagal en consoorten, verzet ik na 10 seconden, chance dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Op papier zou die film iets voor mij moeten zijn maar ik vind dat daar zoveel personages inzitten dat het teveel wordt, het geheel instort en ik na 15 minuten niet meer weet wie wie is of nog om een personage geef.

Haha, same here. Er gaat denk ik geen week voorbij zonder dat ik Lock Stock of Snatch quote. Horen beide tot de beste komedies aller tijden imo.

Jammer genoeg ook wel meteen Ritchies hoogtepunt voor mij want alles wat hij daarna gemaakt heeft alhoewel nog wel entertainend komt nooit in de geburen van die genialiteit van zijn debuut films.

Fantastische film en idd wel wat raakvlakken maar toch helemaal andere vibe imo. In Bruges is met zijn existentieel filosofische ondertoon een stuk zwaarwichtiger en vrij gefocust tov de brede doorlichting van de carrousel aan figuren uit het crimineel milieu die Ritchie opvoert.

Lock Stock en Snatch zijn comedy first, crime second. Waar In Bruges eerder 50/50 drama en zwarte komedie is.

Pfff Snatch wordt dan weer volledig gedragen door een sublieme Brad Pitt...

Anders heeft die film ook weinig om het lijf imo.

I dig both!

In Bruges is zeker meer dan ok, maar komt toch niet in de buurt van die 2 specifieke Guy Richie meesterwerken.
En die zijn dan ook nog eens allemaal meesterlijk perfect gecast, wat een films toch

Zeker akkoord dat die nooit meer zoiets gemaakt heeft, alhoewel ik Gentlemen (de film) toch ook wel nog ok vond.

Pfff Snatch wordt dan weer volledig gedragen door een sublieme Brad Pitt...

Anders heeft die film ook weinig om het lijf imo.

Ok Pitt is subliem in die film maar die hele cast is gewoonweg fenomenaal
Turkish & Tommy, Bullet Tooth Tony, Frankie Four Fingers, Brick Top, Avi, Vinny, Tyrone, ...

Zelfs die achtergrondfiguren zoals Errol en Doug hebben maar enkele lijnen en toch kan ik ze zo quoten. 😅

Om nog maar te zwijgen over de soundtrack.

Ok Pitt is subliem in die film maar die hele cast is gewoonweg fenomenaal
Turkish & Tommy, Bullet Tooth Tony, Frankie Four Fingers, Brick Top, Avi, Vinny, Tyrone, ...

Zelfs die achtergrondfiguren zoals Errol en Doug hebben maar enkele lijnen en toch kan ik ze zo quoten. 😅

Om nog maar te zwijgen over de soundtrack.
Zelfs die deleted scenes waren zalig!

Are you Turkish? Well I ain't fucking Greek am I?

Holmes films met Rdj zijn zo mogelijk nog beter als het over Ritchie gaat. Hier toch ook wel al belachelijke veel Snatch en Lock gezien.

@kaydoh er zijn nog manieren om Steven Seagal te leren apprecieëren

Per toeval op Amazon prime op The Princess Bride gebotst. Voor de 100.000ste keer bekeken. Geen enkele slechte seconde in die film. Briljant, grappig, camp, esthetisch, spannend, mooi, af van begin tot einde. Zelfs na al die keren gaat die film nooit vervelen.
Het deed mij ook zin krijgen om het boek nogmaals te lezen.

Money train . 1995.

Schitterende 90s film met magisch duo Woody Harrelson en Wesley Snipes.
Pluim voor wie dit duo heeft bedacht.
Reuze fun die film.

End of days. 1999.

90s fun not so much.
Arnie versus Satan. Recept voor coolness maar de film neemt zich veel te serieus.
Duurt ook half uur te lang.

Haha, same here. Er gaat denk ik geen week voorbij zonder dat ik Lock Stock of Snatch quote. Horen beide tot de beste komedies aller tijden imo.

Jammer genoeg ook wel meteen Ritchies hoogtepunt voor mij want alles wat hij daarna gemaakt heeft alhoewel nog wel entertainend komt nooit in de geburen van die genialiteit van zijn debuut films.
Ik vind Rocknrolla anders ook wel nog goed. En vergeet de Sherlock Holmes films niet.

The Gorge : Had ergens een tiktokske gezien dat deze beter was dan liet vermoeden. Best wel een vermakelijke actie popcorn film. 7/10

Monty Python and the Quest for the Holy Grail
: Eerste keer dat ik ooit een MP film heb gezien. Links en rechts zaten een paar leuke grappen tussen maar tis toch niet helemaal mijn soort humor. Helaas vond ik ook dat de film heel erg gedateerd oogde, niet verwonderlijk natuurlijk vermits deze van 1975 is. Aan de andere kant wel chapeau dan want veel mensen zijn en blijven fan van dit genre al zal het niet meteen voor mij zijn. 5,5/10

The Order
: Had hier iets meer van verwacht. Wel uitstekend acteerwerk van Hoult en Jaw maar er ontbrak me iets wat ik niet meteen kan verwoorden. 6/10

The Northman
: Uiteraard niet de eerste keer dat ik deze zag vermits ik wel fan ben van Robert Eggers zijn werk. Mss wel ietsje minder als zijn andere films maar daarom zeker niet slecht. Die Walkure met die blokjes op dat paard, wat een scene! 7/10

The Brutalist.

Mooie film, die mss iets te lang duurt. In de montage had men er in bepaalde stukken mss nog eens door mogen gaan met de schaar. Maar los daarvan gewoon mooi verhaal, geweldige Brody, en prachtig in beeld gebracht. Zelfs de pauze was er perfect in verwerkt.

8/10

Gisteren ook gaan kijken (toevallig ook om de match van Club te ontwijken? :tongue:)

Monumentale film waarvan ik, in tegenstelling tot Hans, zeker niet vond dat er stukken uit mochten. Zo goed als elke scène had zijn nut. De film verveelde geen minuut, dat ondanks zijn lange runtime en mede door de strategisch ingebouwde pauze).

Fantastisch gespeeld ook door de drie protagonisten. Heb al boontje voor Pierce sinds LA Confidential. Brody is gemaakt voor rollen als deze. Jones was de grote verrassing voor mij, ze zet een krachtige rol neer

Ik vond wel dat de regisseur er iets té veel thema's wilde insteken , die soms wat té 'on the nose' werden voorgesteld
Eerste deel werkte duidelijk ook beter dan tweede. Over de epiloog ben ik nog niet uit of ik het goed of fout vond

Samengevat: straf maar geen meesterwerk
8/10

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan