Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Ivm epiloogGisteren ook gaan kijken (toevallig ook om de match van Club te ontwijken?)
Monumentale film waarvan ik, in tegenstelling tot Hans, zeker niet vond dat er stukken uit mochten. Zo goed als elke scène had zijn nut. De film verveelde geen minuut, dat ondanks zijn lange runtime en mede door de strategisch ingebouwde pauze).
Fantastisch gespeeld ook door de drie protagonisten. heb al boontje voor Pierce sinds LA Confedential. Brody is gemaakt voor rollen als deze. Jones was de grote verassing voor mij, ze zet een krachtige rol neer
Ik vond wel dat de regisseur er iets té veel thema's wilde insteken , die soms wat té 'on the nose' werden voorgesteld
Eerste deel werkte duidelijk ook beter dan tweede. Over de epiloog ben ik nog niet uit of ik het goed of fout vond
Samengevat: straf maar geen meesterwerk
8/10
Ik ben voorstander van de epiloog. Een deel van die film draait ook wel rond Toth die zijn visie volledig wil implementeren en dan verklaart die epiloog veel. En ondanks alles wenste ik hem ook wel een goed einde toe en dan biedt die epiloog ook wel closure. Tegelijk zie ik in de film ook wel een kritiek op wat we hier kennen als The American Dream en hoe die in de huidige toestand van de VS niet meer bestaat. En dan is het ook wel mooi dat ze tonen dat het elders wel nog kan om dromen en visie na te streven.
)
Gisteren ook gaan kijken (toevallig ook om de match van Club te ontwijken?