En de remasters zijn ook allemaal slecht, dus de beste versies waren de originele op idd een CRT of gewone HDTV.Akkoord met het laatste (met de rest ook hoor), waardoor The Hobbit sneller verouderd aanvoelt dan LOTR. In LOTR is nog veeeel meer gebruik gemaakt van kostuums, prothesen, practical effects etc. Er zijn maar enkele momenten waarin CGI een beetje pijnlijk is, maar dat is echt de allerkleinste nitpick op de sublieme trilogie die LOTR is, en wat wil je bij films van +20 jaar oud... Dat heeft dan ook te maken met de 4K OLED tv's van tegenwoordig, vroeger op een CRT zag je die onvolmaaktheden niet.

ik heb mijn vrouw moeten overtuigen om te blijven kijken want na 5 minuten was zij er al klaar mee. Maar de wending die na het eerste half uur komt, tot de laatste seconde is een pay-off van jewelste.
1 minuut en 50 seconden aan logo's. Nu ja, ik lees juist dat het de oscar won voor beste animatiefilm en dan denk ik ook wel "terecht verdiend". Voor zo een beperkt budget is het straf wat ze gedaan hebben.