Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Megalopolis gezien.

Ik heb de helft van de tijd geen idee wat Coppola probeert te vertellen, maar de helft die ik wel wat kon volgen vond ik best entertainend en goed gedaan.

Geen Godfather natuurlijk (verre van) maar een verdienstelijke poging tot een Rome-like epos

Patsers 2

Omdat de vriendin die wilde zien.
Heb meer plezier beleefd aan mijn bakje nacho's dan aan de film.
Ik zie Matteo Simoni altijd wel graag spelen maar had liever wat meer Louis Talpe en minder Jeniffer Heylen gezien, want die laat toch wat te wensen over wat acteren betreft.
Maar vooral het script trok op geen hol, "artstyle" en humor duidelijk gericht op de tiktok generatie.
Zonde van de tijd :)

Laatst bewerkt:
Mickey 17 (2025)

Heel leuk concept. Lekker goofy. Toch wel een paar hilarische scenes ook :biglaugh:
Robert Pattinson zet Mickey echt wel fantastisch neer eigenlijk. De personages van Mark Ruffalo en Toni Collette zijn ook echt schitterend.

Maar... naar het einde toe verslapte mijn aandacht toch. De finale was voor mij geen hoogtepunt. De film duurt zo'n 2u15 en achteraf had ik (zoals wel vaker) het gevoel dat men het op 1u45 ook wel verteld had gekregen.

7,5/10

Misery
Rob Reiner en Stephen King is duidelijk een goede mix. Een geweldige Kathy Bates.

Anora
Chaotisch, grappig maar bovenal een heel sterke film.

The Florida Project
Amai, niet goed van. Anora zal een betere film zijn, maar ik schat dit werk van Sean Baker persoonlijk toch nog hoger in, puur door de emotionele weerslag die het op me had. Zelden zo het gevoel gehad dat ik echt in mensen hun leven was aan het meekijken.

The Imitation Game : Sterke autobiografie over Alan Turing en zijn Turingmachine die wij tegenwoordig allemaal kennen als PC's. Een schitterende cast met Benedict Cucumberbatch, Keira Knightley, Charcles Dance, Matthew Goode en Mark Strong. De film is natuurlijk niet 100% waarheidsgetrouw maar in grote lijnen klopt hij wel. Ik had wel wat meer scenes erin willen hebben tss Dance en Cumbertwat. Die sollicitatiescene is echt goud vond ik. 8/10

Flight Risk
: "Directed by Mel Gibson" zagen wij bij de eindcredits en hadden allebei iets van "WTF was dees?" Ik ben het echt op IMDB gaan opzoeken of het over dezelfde Mel Gibson ging die Passion of the Christ, Apocalypto, Bravehart en Hacksaw Ridge heeft gemaakt. Zelden zo'n absurde toestanden gezien als in deze film. Een getuige en zijn FBI begeleidster moeten getuigen tegen een Maffioso en de piloot is niet wie hij echt lijkt te zijn. Op zich dus een plot van niks maar soms moet dat niet meer zijn. Echter houd het daar dan mee op en komt het eene ongeloofwaardige na het andere. Ik ga geen oplijsting maken, kijk gerust zelf als je wil maar tis echt wel hilarisch triest bij momenten. Het enige wat ik wil meegeven is Marky Mark (Mark Wahlberg) eerst zich voordoet als een hillbily piloot die dan plots een psychopate huurmoordenaar blijkt te zijn en dat allemaal zeer ongeloofwaardig en eigenlijk zelfs zeer zwak dan ook nog is voor zo'n grote naam te zijn. Mij lijkt het dat Mel Gibson dit vliegend vehicel (pun intended) verplicht moest maken want het is echt met de klak ernaar gesmeten. 3/10

Anora. Wat een rit. Blyad!

Anora
Chaotisch, grappig maar bovenal een heel sterke film.

The Florida Project
Amai, niet goed van. Anora zal een betere film zijn, maar ik schat dit werk van Sean Baker persoonlijk toch nog hoger in, puur door de emotionele weerslag die het op me had. Zelden zo het gevoel gehad dat ik echt in mensen hun leven was aan het meekijken.
Wat ben ik blij met alle Sean Baker love de laatste tijd. Hopelijk bekijken jullie ook Red Rocket, mijn persoonlijke favoriet van hem!

- Le Silence de la Mer (1949) 8/10

- Symbiopsychotaxiplasm (1968) 6/10

- Robocop 2 (1990) 7/10

- Spider (2002) 8/10

- Shaolin Temple (1982) 7/10

- Soundtrack to a Coup d'Etat (2024) 9/10

- Prime Cut (1972) 7/10

- Nickel Boys (2024) 8/10

- Mad Max: Fury Road (2015) 9/10*

- 12 Angry Men (1957) 9/10*

Mickey 17

Sterk van Bong Joon-Ho om altijd minstens entertainende tot fantastische films te maken. Dit valt onder de eerste categorie. Fantastische Pattinson as always.

Parthenope.

Ravissante Italiaanse flair van Paolo Sorrentino. Als je Fellini kan smaken is dit ongetwijfeld ook je ding. Esthethisch een pareltje, existentieel-zweverig, decadent en Celesta Dalla Porta ... wat ... een ... vrouw. En toch eens beginnen nadenken aan een reis naar Napels.

Named after the sunlit city of Parthenope (Naples), the smiling Parthenope recalls her childhood, in which her brother was obsessed with her. Her anthropology professor finds her a brilliant student. She considers becoming an actress, but is not inspired by her eccentric acting coach. She wonders about becoming an aesthete, and meets the drunken writer John Cheever, whose work she admires. Or perhaps she could have a romantic fling with the ugly bishop who attends the miracle of the dried blood that turns liquid each year, the phenomenon she is studying in anthropology.

The Substance waarom moesten ze deze opf*cken? Begon zo goed, fris, intelligent, intrigerend. Alles zat goed, ik was engaged, ik snapte de boodschap... Waarom was dat laatste half uur nodig? Ik begrijp het niet. Ugggh. Dikke 8/10 geweest, nu een 6.5/10 en doet me enorm zeer dit te moeten geven. Ik heb niks tegen gore, maar dit had gewoon echt nul, noppes, nada de ballen meerwaarde.

The Gorge ... het vervolg op "hoe verneuk ik een film in het 2de deel". Leuk concept, ik was mee... en dan moesten ze weer iets verzinnen om het plot vooruit te doen gaan. Ik voelde het niet, de spanning, het gevaar... Veel met mijn ogen liggen rollen, dat heb ik gedaan.
Dan nog maar te zwijgen over de 0.0 chemie tussen de hoofdrolspelers. "I love you"... maat, ik heb meer liefde gezien tussen 2 bouwvakkers die elkaar niet kende, maar elkaar toch innig omhelsde bij de 3de goal tegen Japan op het WK.

Hollywood is al een tijdje ziek en ik begrijp waarom ik nog maar zelden naar de cinemazalen getrokken word.

Hop naar beter aub.

ivm Sean Baker, don't you guys sleep on Tangerine!

Juist Red Rooms gezien... :eek: stevig. Lang geleden dat ik nog is zo dringend een douche nodig had na het bekijken van een film.

The Gorge ... het vervolg op "hoe verneuk ik een film in het 2de deel". Leuk concept, ik was mee... en dan moesten ze weer iets verzinnen om het plot vooruit te doen gaan. Ik voelde het niet, de spanning, het gevaar... Veel met mijn ogen liggen rollen, dat heb ik gedaan.
Ik denk dat dit veel te maken heeft omdat men "het gevaar" wil toonbaar maken ipv het als een mysterie te houden.
Mensen gaan op hun honger blijven zitten en daardoor eerder slechte kritiek geven.
Ik kon er mee leven maar soms heb ik ook liever dat het een mysterie blijft ipv iets dwaas te verzinnen om toch maar closure te hebben.

Red Rocket
Derde Sean Baker in even veel dagen. Is heel snel 1 van mijn favoriete regisseurs aan het worden.
Prachtig gefilmt en Simon Rex speelt een geweldige scumbag.
Florida Project blijft tot nog toe wel mijn favoriet.

Anora : Verveelde geen seconde, Mikey Madison is geweldig en terechte Oscarwinnares 8/10

Redline
: Unieke anime stijl en visueel chaotisch verbluffend. 7/10

COMPANION.

leuke film over robots die je kan kopen en 'matchen' met jezelf als companion, maar ook verdere en lugubure zaken kan laten doen.

Vond het zeker origineel, en een actueel thema hebben...

Führer und Verführer

Zalige film, details en nog details volgens de 'sardienenmethode' meesterlijk in mekaar geflanst. @TRUMP had ik geweten dat je zo'n filmliefhebber was ging ik je ook mee uitgenodigd hebben...

Een andere kijk op de methoden en uitvoerders van de Duitse propaganda tijdens WO2.

Als we het moeten vergelijken met de Trump administratie, is het niveau ver onder dat van toen.

Platoon : Een van de allerbeste oorlogsdrama's ooit imo. Een meesterwerk van (en met) Oliver Stone. Ik vind de Vietnam oorlog altijd erg interessant en veel controversiele thema's over deze oorlog komen aan bod in deze film. Sheen is perfect gecast als jonge naïve soldaat die denkt goed te kunnen doen in de waanzin en gruwel die oorlog werkelijk is. Aan de eene kan is er Sgt. Elais (Willem Dafoe) die nog waarden en normen heeft in deze oorlog. Terwijl aan de andere kant van dat spectrum Sgt. Barnes (Tom Berenger) hebt die compleet verteerd is door oorlog. 9/10

The Heron and the boy
: Ik ga mss een paar mensen tegen de benen trappen nu maar ik verstond niks van deze anime, ik vond het op geen moment zelfs interessant en dat is niet de eerste keer dat ik dit ervaar bij een Studio Ghibli film. bij Princess Mononoke had ik dit ook. Ik vond die ook totaal niet interessant om volgen en was eigenlijk blij dat deze om was. Ik denk qua anime dat ik meer richting de iets ruwere actie ipv het zweverige en fantasierijke van Ghibli lijk te neigen. 2/10

Terug
Bovenaan