Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

GI JOE

en GI JOE: Retaliation.

you get what you expect, stevige actie, stoere acteurs met nog stoerdere namen (storm shadow, duke, ripcord, snake eyes....)

verveelde wel geen minuut opnieuw, ondanks rewatch 3 ofzo...

zou de 3e film eigenlijk goed zijn? nooit gezien deze.

Woman Of The Hour

Aangenaam verrast! De suspense zat er goed in, knap geacteerd ook.

Het einde zorgde voor een leuke twist aangezien ik geen flauw benul had dat ik naar een waar gebeurd verhaal zat te kijken. Crazy.

GI JOE

en GI JOE: Retaliation.

you get what you expect, stevige actie, stoere acteurs met nog stoerdere namen (storm shadow, duke, ripcord, snake eyes....)

verveelde wel geen minuut opnieuw, ondanks rewatch 3 ofzo...

zou de 3e film eigenlijk goed zijn? nooit gezien deze.
Welke derde? Is dat gewoon geen spin-off van Snake Eyes alleen?

Trouwens, als je graag Gijoe ziet, moet je zeker Resolute kijken. Deze film staat volledig op youtube

Laatst bewerkt:
Nog een paar rewatches gedaan:

Se7en : Lang geleden dat ik deze nog had gezien. Steengoede film met dramatisch einde natuurlijk. Vooral de interactie tss de 2 detectives vind ik verfrissend om te zien. Vaak zijn het 2 handen op een buik terwijl hier ze liever niet willen samenwerken omdat hun overtuigen en leeftijd te fel botsen. 9/10

Tenet
: De, voor mij althans, zwakste Nolan film die hij al gemaakt heeft. Te ingewikkeld al kan ik wel volgen uiteindelijk. Wel een paar heel goede scenes in zoals de overval en aansluitende achtervolging. Spijtig genoeg hebben de Nolan's deze te ingewikkeld gemaakt waardoor hij volgens mij voor veel mensen te moeilijk is om te verteren. 7/10

National Treasure :
Zag deze op Disney+ staan en kreeg boenk goesting om die te zien. Leuke moderne avonturenfilm. 7/10

Laatst bewerkt:
Tegen mijn verwachtingen in, in feite, maar ik vond I Tonya een heel deftige, vlot geschoten en behoorlijk originele film met ook nog best een leuke soundtrack. Zowat de beste film die ik gezien heb de laatste tijd.

Commando

Blijkbaar nog nooit gezien. Schwarzenegger fysiek op en top. Doet in deze film ook al zijn catchphrase I'll be back. Heel leuke nostalgie met de feel van de '80s. De kogels vliegen wel een beetje belachelijk rond, en de scènes waarin hij de liefhebbende vader moet spelen zijn niet de beste.

Van een ziektedagje gebruik gemaakt om de klassieker Carlito's Way in te halen en de verwachting werd ruimschoots ingelost
Die finale metro/treinstation scène zo mogelijk nog straffer dan die in The Untouchables

Ahja, zeer goede muziek natuurlijk. En zeker een degelijke film he. Maar ik heb niet echt Untouchables nostalgie. En daarbij vind ik De Palma's gangsterfilms niet getuigen van zijn grootste talenten. Ook Scarface is imo niet zo denderend als zijn reputatie doet vermoeden. Die Tony Montana-afgoderij gaat er los over. Wel leuke film voor een luie zondagnamiddag.

Van een ziektedagje gebruik gemaakt om de klassieker Carlito's Way in te halen en de verwachting werd ruimschoots ingelost
Die finale metro/treinstation scène zo mogelijk nog straffer dan die in The Untouchables

één van mijn all-time favo's. Binnenkort ook nog eens opzetten.

Carlito's Way is hier ook wel de grote favoriet. Prachtige bombastische soundtrack ook van Patrick Doyle. Toen de studios nog geld lieten rollen. Penn met ook één van zijn betere rollen.

Al zegt Scarface wel genoeg om die verdiende classic te zijn. De verafgoding en de volledig op zichzelf staande verheerlijkende interpratie van dat personage sinds.. altijd al zeker? Verzuurd wel een beetje de impact van de film.

De cringe da'k in het Antwerpse nog ben tegengekomen. Een pasta/pizza "resto" uitgebaat pal in het midden van het centrum, door ne zwiep van een nollander met in het center piece van de ruimte Tony Montana op zijn troon. :puke:

The Untouchables moet ik is opnieuw bekijken. Heel lang geleden(20+ jaar?)

Akira(1988)
Voor de zevenendertigduizendste keer ofzo.
Comfort food. Voor wanneer we ons wat doelloos voelen.

Elevation : Post Apocalyptisch verhaal over een vader die zijn zoon probeert te redden terwijl er monsters leven onder 8000 voet hoogte. Hierdoor word de resterende bevolking gedwongen om in de bergen te overleven boven 8000 voet. Waarom 8000 voet? Geen idee! Als op een dag de medicatie van zijn zoon bijna op is wordt een vader (Anthony Mackie) gedwongen om naar het ziekenhuis onder aan de bergtop te gaan om daar de filters voor zijn zoons beademingstoestel te zoeken. Best wel leuke film die niet te lang duurt (90 mins) zoals al te vaak het geval is waardoor hij boeiend genoeg is en ruimte laat voor een vervolg eventueel. Als je deze moest zien, er is ook een post credits scene 7/10

Laatst bewerkt:

Leuk filmpje nog wel.

The gorge: not bad, not bad.
Ik werd misselijk van hoe melig de romance in beeld werd gebracht. Heeft veel de film om zeep gekregen voor mij. De regisseur leek niet echt te weten welke richting hij uit wou qua stijl. Of hij wist het wel, en het was gewoon niet mijn ding.

Patsers: 7/10

Gewoon een goeie film en exact wat ik verwacht had, namelijk meer van hetzelfde. Humor, drama en (hardere) actie.

Terug
Bovenaan