Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

robocop 3 is dan weer campish met die dikke japanse saus er over. en als kind robocop zien vliegen was bijna hetzelfde gevoel als klaarkomen :D
Ik weet niet hoe dat gij klaarkomt, maar bij mij geeft dat een voldaan en aangenaam gevoel.
Robocop 3 kwam toch niet in die buurt 😅

RoboCop 3 zal toch zijn voor een avond waarop er echt helemaal niks anders te doen is of op tv is. Gisteren naar RoboCop 2 gekeken en beetje spijt dat ik daar tijd voor had gemaakt :unsure:.

RoboCop 3 zal toch zijn voor een avond waarop er echt helemaal niks anders te doen is of op tv is. Gisteren naar RoboCop 2 gekeken en beetje spijt dat ik daar tijd voor had gemaakt :unsure:.
Je kan de reboot nog kijken.
Op zich zeker niet slecht, maar kan zeker niet op tegen het origineel

ik vond de Robo Remake zeker niet slecht ! Net iets minder dan het origineel, maar wel pakken beter dan 2 en 3.

Verder: The Core (2003) nu pas gezien, maar dat is toch wel een vergezochte film hoor.... De kern van de aarde die ze hebben lam gelegd, en moeten "reanimeren".... tjah :)

Challengers (2024)

Ik las hier en daar wel wat commentaren van mensen die er ook veel erotische spanning in vonden zitten maar dat voelde ik nu wel niet echt
Damn, dat is wel gek. Ik vond de erotische spanningen in die film echt om te snijden. Geen erotiek in een romantische zin, maar in de zin van geilen en verlangen.
In het slot kreeg ik het toch lastiger. Het laatste hoofdstuk 'Het matchpoint' raakte de film mij toch wat kwijt. De regisseur deed het mogelijk voor een reden, maar de laatste slowmotion scenes vond ik minder geslaagd en had ik eerder het gevoel van 'doe nu maar gewoon verder'. Ook dat laatste shot waar de 2 elkaar in de armen vielen en de reactie van Zendaya daarop, nee... dan was ik niet meer mee. Goede film, maar het einde bracht het voor mij niet naar een hoogtepunt.
Dat is net waar de film al een hele tijd naar opbouwt.
Heel het verloop van de driehoeksrelatie wordt verteld aan de hand van flashbacks gestructureerd rond de vooruitgang en score van de finale van die ene wedstrijd. Zweig laat op het laatste moment weten dat hij met Zendaya heeft gepoept, waardoor Donaldson opteert om de match te laten overgaan naar een tie-break. Voor het eerst sinds hun vorige face-off, toen ze Zendaya leerden kennen en allebei op slag verliefd werden, spelen ze terug op hun best, herontdekken hun liefde voor de sport en hun vriendschap voor elkaar, wat belangrijker is dan de titel van het toernooi. Zendaya weet niet wat er gebeurd is tussen de twee, maar krijgt eindelijk terug "good fucking tennis" te zien. Wanneer de twee heren elkaar omarmen en er geen winnaar is, kan ze het niet meer aan, vandaar de "COME ON!"

Damn, dat is wel gek. Ik vond de erotische spanningen in die film echt om te snijden. Geen erotiek in een romantische zin, maar in de zin van geilen en verlangen.
Ja, ik kan enigszins wel begrijpen dat mensen dat zeggen, maar ik voelde er niet veel van :tongue:
Ik was wel heel moe toen ik de film zag (dus positief voor de film dat ik hem toch nog uitgekeken heb), we zullen het daar op steken :wink:

Dat is net waar de film al een hele tijd naar opbouwt.
Heel het verloop van de driehoeksrelatie wordt verteld aan de hand van flashbacks gestructureerd rond de vooruitgang en score van de finale van die ene wedstrijd. Zweig laat op het laatste moment weten dat hij met Zendaya heeft gepoept, waardoor Donaldson opteert om de match te laten overgaan naar een tie-break. Voor het eerst sinds hun vorige face-off, toen ze Zendaya leerden kennen en allebei op slag verliefd werden, spelen ze terug op hun best, herontdekken hun liefde voor de sport en hun vriendschap voor elkaar, wat belangrijker is dan de titel van het toernooi. Zendaya weet niet wat er gebeurd is tussen de twee, maar krijgt eindelijk terug "good fucking tennis" te zien. Wanneer de twee heren elkaar omarmen en er geen winnaar is, kan ze het niet meer aan, vandaar de "COME ON!"
Ja, ik was mee tijdens de film met de eerste 2 zinnen die je daar vermeldt, maar...

Ik vond dat een vreemde reactie, vooral van Donaldson. Ok, hij komt de ganse film wel als een sloef over, die quasi alles pikt wat Zendaya doet of zegt. Getuige daarvan, dat hij ergens ook wel wist dat ze al een keer had scheefgepoept met Zweig (of toch iets kon vermoeden).

Dus voor mij niet echt een logisch einde. De vriendschap is al heel lang bekoeld, weinig of geen contact ook. Je vermoedt dat je vrouw al had scheefgepoept met je tegenstander. Op het einde van de wedstrijd krijg je dan nog eens een duidelijk signaal van Zweig dat ze wel degelijk seks hebben gehad met elkaar... en dan is je reactie om vol verder te spelen en je tegenstander dan nog in de armen te vallen...

Ik zou dan verwachten dat die:
- Er alles aan deed om te winnen, om vervolgens met allebei definitief te breken en zijn carrière meteen te beëindigen, met één of andere quote richting Zweig: 'You can have her, you loser' :tongue:
- Op het moment van Zweig zijn signaal gewoon zijn racket weg te werpen, er vandoor te gaan en zichzelf tegen een boom te knallen ofzo :tongue:
- ...

Dus nee, de laatste 5 min. had ik eerder zoiets van: WHAT?

En voor de rest kon ik de ganse film alleen maar denken: Jezus, wat een bitch die Zendaya :tongue:

Verder: The Core (2003) nu pas gezien, maar dat is toch wel een vergezochte film hoor.... De kern van de aarde die ze hebben lam gelegd, en moeten "reanimeren".... tjah :)
Hack the Planet! Heerlijke film maar ohzo belachelijk tegelijkertijd :oi22:

Green Lantern : Gisteren een YT filmpje gezien over deze film en blijkbaar staat deze ook op Prime dus nog is opgezet voor de leut. Keek wel lekker weg maar is een leeg vat natuurlijk. Ergens spijtig van Green Lantern is een prachtige superheld met heerlijke comics. Buiten dat zijn ze toch echt wel in de fout toen gegaan met het pak van Hal Jordan. De effecten op het pak zijn knap maar de keuze om het volledig digitaal te maken zijn zo'n foute keuze geweest. 5/10

Mickey 17
: Had hier toch wat meer van verwacht. Op zich geen slechte film maar verder toch ook niks bijzonders. Deze moet het vooral van Pattison, Ruffalo en Collette hebben. 6/10

The Core :
In het ziekenhuis bekeken in de week toen die daar op TV was, Ik heb die ooit kapot gekeken toen ik nog thuis woonde op Canal+. Op zich heerlijke over de top Sc-Fi film die tegelijk zo belachelijk als iets is. Vooral de scenes met de hacker zijn hilarisch imo. Still love it! 6/10

Hack the Planet! Heerlijke film maar ohzo belachelijk tegelijkertijd :oi22:

The Core : In het ziekenhuis bekeken in de week toen die daar op TV was, Ik heb die ooit kapot gekeken toen ik nog thuis woonde op Canal+. Op zich heerlijke over de top Sc-Fi film die tegelijk zo belachelijk als iets is. Vooral de scenes met de hacker zijn hilarisch imo. Still love it! 6/10
Ja die hacker is die weirdo met zijn lange neus uit road trip...

Wat een vreemd mannetje.

Die neemt een telefoon, blaast in een aluminiumfolie om golven op te wekken blijkbaar , en zegt dan doodleuk SO NOW YOU CAN HAVE UNLIMITED FREE PHONE CALLS FOREVER.

Yeah right zeg.

The Last Samurai.

Rewatch (nummer 3 of 4, denk ik). Toch een vrij geslaagde Hollywoodvertolking van de rebellie van de samoerai tegen de Meiji-restauratie waarbij het keizerlijke Japan een grondige modernisering onderging. Film baseert zich op de Satsuma/Boshin-opstand. Einde zal wel gebaseerd zijn op de Slag bij Shiroyama, waarbij een laatste banzai-uitval het einde betekende van de opstand. Thans hebben die rebellen wel wat standbeelden staan in Japan als toonbeelden van de Yamato-dashii. Het is wel een vrij romantische weergave van de samoerai-klasse, maar 't is Hollywood hé mannekes.

Het boek Runaway Horses van Yukio Mishima verwijst daar ook naar en gaat over een jonge zeloot die iets gelijkaardigs probeert in het Japan van de jaren '30. In dat boek is er ook een hoofdstuk waarin een patriottisch pamflet staat over die opstand van 1876-1877. Wie het uitstekende Mishima: A life in four chapters van Paul Schrader heeft gezien: lees het boek!

Dirty Harry.

Film is +50 jaar oud, maar kijkt toch nog goed weg. de geluidseffecten zijn soms wat cringe, maar voor de rest...... Film heeft toch veel invloed geweest op films.

Terminator 2 ook nog eens gezien en ik denk dat ik hem wat minder vond dan bij eerdere kijkbeurten. Er zitten goede stukken in, maar het is ook soms wat ... cringe? De eerste Terminator was wel beter.

- Saw (2004) 6/10*

- Flow (2024) 8/10

- The Other Side of Hope (2017) 8/10

- X-men: First Class (2011) 6/10*

- Incubus (1966) 6/10

- Seven Days in May (1964) 7/10

- The Pianist (2002) 10/10*

- Heavy Metal (1981) 7/10

- Cinema Paradiso (1988) 9/10*

- The Brutalist (2024) 8/10

Flow - 8.5/10 (Gints Zilbalodis, 2024)

Soundtrack to a Coup d'Etat - 8.5/10 (Johan Grimonprez, 2024)

The Girl with the Needle - 8/10 (Magnus von Horn, 2024)

Nickel Boys - 8/10 (RaMell Ross, 2024)

The Wild Robot - 8/10 (Chris Sanders, 2024)

Black Bag - 7.5/10 (Steven Soderbergh, 2025)

Mickey 17 - 7.5/10 (Bong Joon-ho, 2025)

I'm Still Here - 7/10 (Walter Salles, 2024)

Maria - 6.5/10 (Pablo Larraìn, 2024)

Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl - 6.5/10 (Nick Park & Merlin Crossingham)

A Complete Unknown - 6/10 (James Mangold, 2024)

William Tell - 4/10 (Nick Hamm, 2024)

Gladiator II - 4/10 (Ridley Scott, 2024)

Eureka - 8.5/10 (Nicolas Roeg, 1983)

Breaking News - 8.5/10 (Johnnie To, 2004)

The Velvet Queen - 8.5/10 (Vincent Munier & Marie Amiguet, 2021)

Wings - 8/10 (Larisa Shepitko, 1966)

Carriage to Vienna - 8/10 (Karel Kachnya, 1966)

The Stunt Woman - 8/10 (Ann Hui, 1996)

Lost in America - 8/10 (Albert Brooks, 1985)

Burning Paradise in Hell - 8/10 (Ringo Lam, 1994)

Poison Ivy - 7.5/10 (Katt Shea, 1992)

Posse - 7.5/10 (Mario Van Peebles, 1993)

Crossroads - 7.5/10 (Walter Hill, 1986)

The Murder of Mr. Devil - 7.5/10 (Ester Krumbachová, 1970)

A Dandy in Aspic - 7.5/10 (Anthony Mann, 1968)

Raising Victor Vargas - 7.5/10 (Peter Sollett, 2002)

Windtalkers - 7/10 (John Woo, 2002)

The Package - 6.5/10 (Andrew Davis, 1989)

Maximum Risk - 6.5/10 (Ringo Lam, 1996)

Streets - 6.5/10 (Katt Shea, 1990)

What's the Worst that Could Happen? - 6.5/10 (Sam Weisman, 2001)

The Crush - 6/10 (Alan Shapiro, 1993)

The 355 - 6/10 (Simon Kinberg, 2022)

En cas de malheur - 6/10 (Claude Autant-Lara, 1958)

True Crime - 5.5/10 (Pat Verducci, 1995)

Sodom and Gomorrah - 5/10 (Robert Aldrich, 1962)

The Babysitter - 4.5/10 (Guy Ferland, 1995)

Knowing - 4/10 (Alex Proyas, 2009)

Laatst bewerkt:
Awel, ik had die als tiener eens een keer gezien en vond dat wel geinig. Vorig jaar nog eens na 20 jaar bekeken en ik vond het plots een meesterwerk.

Meningen kunnen natuurlijk verschillen, zelfs bij jezelf. Hoe eerder bevonden topfilms bij elke kijkbeurt minder en minder worden, én omgekeerd.

Terug
Bovenaan