Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Smurfen (2025) 6/10
Verplicht nummertje met de kinderen. Was eigenlijk best wel vrij eng voor kleine kindjes (en ook een lange zit, anderhalf uur).
Niet slecht, niet top. Er zaten wel een paar leuke grappen in voor de ouders (die Zoommeeting van Razamel bvb.), maar ook een hoop missers. Aparte animatiestijl, heel cartoony smurfen, vaak gecombineerd met eerder realistische dingen/achtergronden. Werkte niet altijd voor mij. De ingesproken (Vlaamse) stemmen waren wel OK. Dat gebruik van 'moderne' muziek in dergelijke films ga ik wel nooit snappen.
Verhaal was op zich niet slecht, vrij voorspelbaar maar met toch ook wat originele zaken erin. En qua opbouw en pacing/flow zat het wel goed.
Al mocht het misschien net ietsje korter.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2

Toch een beetje het gevoel dat het te werd. Te lang, teveel over the top. Einde was wel goed, maar ondanks de vele actie in de film toch vaak zitten browsen op het tweede scherm.

6/10

28 Years later

Kan de vele positieve comments wel best volgen. Boyle kiest niet voor een reboot of rehash, maar eerder voor een evolutie in de reeks. Gelukkig maar vind ik.
Danny Boyle op zijn best, zijn typische stijl van beeld en muziek editting. Visueel wel sterk, wat drama en coming of age bovenop een paar zeer deftige actie scenes.

Alex Garland en zijn eindes toch :laugh: . Ofwel rushed, ofwel deus ex machina, maar dit was nog fun en setup voor deel 2.
Het Haert of darkness geinspireerd deel met de dokter was wat vreemd soms, maar kon er zeker door.

Het kind wordt man, maar niet alle volwassenen(the jimmys) werden graag man, haha

Laatst bewerkt:
1000026279.png

Een magere maand.
De score voor Leon heb ik gegeven voordat ik wist wat voor een gore viespuik die regisseur was.

Im Westen nichts Neues (2022).

Zeer sterke oorlogsfilm die niet alleen de gruwelijke loopgravenoorlog in beeld brengt, maar ook de onderhandelingen in Compiègne. De weerzin van de generaals om de oorlog tot een einde te brengen, de waanzin die hen duizenden mannen in de laatste dagen van een oorlog die niet meer gewonnen kon worden de dood in deed jagen. Hopelijk gaan ze nog meer films van dit kaliber maken.

Sinners

7/10
Niet slecht maar zeker geen "from dusk till dawn". Leuke cast die sterke prestaties neerzet, alleen vond ik de antagonisten wat teleurstellend. Lieten geen grote indruk achter, misschien ook vanwege de wat platte actiescenes.

Visueel mooi in beeld gebracht maar ik bleef wat op mijn honger zitten. Beetje rommelige verhaallijn ook soms.
Ik kan me hier eigenlijk goed bij aansluiten. Ik had er ook wat gemengde gevoelens bij.

Ik heb hem nu gewoon thuis op HBO Max gezien. Moest ik hem in de cinema gezien hebben, had hij waarschijnlijk ook wel meer indruk op mij gemaakt.

Naar aanleiding van de vermelding ervan in het topic over de beste films per jaar, gisteren gekeken naar:

Tinker Tailor Soldier Spy

8/10, interessant verhaal en goed gebracht. Al vond ik er toch iets te vaak wat te trage momenten inzitten.

28 years later

Ik vond gans die film een boeltje. Had heel de tijd het gevoel dat het daar dikke ambras is geweest achter de schermen of dat een aantal sleutelfiguren tijdens de opnames kampten met een middelenverslaving.

Zonde want 28 days later heb ik wel heel hoog zitten.

Zeer sterke oorlogsfilm die niet alleen de gruwelijke loopgravenoorlog in beeld brengt, maar ook de onderhandelingen in Compiègne. De weerzin van de generaals om de oorlog tot een einde te brengen, de waanzin die hen duizenden mannen in de laatste dagen van een oorlog die niet meer gewonnen kon worden de dood in deed jagen. Hopelijk gaan ze nog meer films van dit kaliber maken.
2, ik heb die een jaar of 2 geleden gezien.
Enkele weken geleden heb ik die nog eens bekeken, hij blijft even sterk.
Vooral wanneer je naar het einde toe begint te denken dat Paul het zal overleven en dan blijkt het niet zo te zijn.

1917 vind ik ook een aanrader in dat genre, die heb ik ook al 2x bekeken.

2, ik heb die een jaar of 2 geleden gezien.
Enkele weken geleden heb ik die nog eens bekeken, hij blijft even sterk.
Vooral wanneer je naar het einde toe begint te denken dat Paul het zal overleven en dan blijkt het niet zo te zijn.

1917 vind ik ook een aanrader in dat genre, die heb ik ook al 2x bekeken.
Die is inderdaad ook goed, dat is een hallucinante trip. Wat WOII betreft spant Come and See van Elem Klimov toch wel de kroon.

de versies uit 1930 en 1979 zeker ook eens checken, komen imo nog sterker over

De nieuwe jurassic world gezien in pathe. Ze zijn daar aan het investeren in nieuwe zetels, die waren wel echt aangenaam om in te zitten en voorlopig zijn de tickets nog niet duurder geworden dus toch een pak goedkoper dan kinepolis. Zal int vervolg dus toch vaker voor pathe kiezen.

De film wou mn madam graag zien, ik had niet al te veel verwachtingen. Ok film tot ze met al die gemuteerde gedrochten afkwamen. Die halen heel die film naar beneden voor mij. Is geen jurassic park/world meer. Kvrees dat ze die reeks nog serieus willen uitmelken, maar wat is het einde als ze elke film wat meer over de top willen gaan. 5/10

Platform 2

2/10

De eerste was nog wel OK omdat het concept wat nieuw was en het verhaal rechttoe rechtaan was. Deze 2e (blijkbaar prequel) maakt de dingen nodeloos ingewikkeld en alles geeft heel hard een gevoel van "been there, seen that".

Wat mij betreft mis je niks als je je enkel tot de 1e beperkt.

Commando 7/10

Nooit eerder gezien maar heb wel flarden gezien ervan met de beste stukjes.
Is zeker geen topfilm, maar ik heb goed gelachen met de typische Arnie one-liners. Ideaal vermaak op een zaterdagavond wanneer je lekker in de zetel kan ploffen.

Terug
Bovenaan