Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Weapons 9/10

Onlangs lovend over "bring her back", deze was nog een trapje hoger voor mij. Eerste half uur was wat in the mood komen maar daarna was het een rollercoaster. Zeer goed in dat constante onheilspellende sfeertje aanhouden zonder dat het stoort. Echt nice.

Darkness Falls (2003)

Nogal gedateerd. Eerste deel is nog ok, naarmate het einde nadert wordt het soms nogal lachwekkend. 5/10

M3gan : 3/10

Chucky voor GenZ 😂
Ik vond beide delen niet hoogstaand maar kon mij zeker entertainen en zorgde voor geen verveling. Zeker de 2de is toch gewoon een guilty pleasure film?
Een 3/10 lijkt me toch wel zeer laag of ge had heel andere verwachtingen misschien?

En hier Schwarzenegger avondje gehouden met The running man en erna Commando. Beide hard genieten :p
De quotes in Commando zijn ook legendarisch WRONG

Laatst bewerkt:
Cloud - 7.5/10 (Kyoshi Kurosawa, 2024)

Superman - 7/10 (James Gunn, 2025)

Jurassic World: Rebirth - 5.5/10 (Gareth Evans, 2025)

Les naufragés de l'île de la tortue (aka The Castaways of Turtle Island) - 8.5/10 (Jacques Rozier, 1976)

Mortal Kombat - 7/10 (Paul W.S. Anderson, 1995)

The Big Hit - 6.5/10 (Kirk Wong, 1998)

Hard Rain - 6.5/10 (Mikael Salomon, 1998)

Mortal Kombat - 5.5/10 (Kevin Tancharoen, 2021)

Mortal Kombat: Annihilation - 2/10 (John R. Leonetti, 1997)

Mortal Kombat - 7/10 (Paul W.S. Anderson, 1995)

Hard Rain - 6.5/10 (Mikael Salomon, 1998)

Mortal Kombat - 5.5/10 (Kevin Tancharoen, 2021)

Mortal Kombat: Annihilation - 2/10 (John R. Leonetti, 1997)
MK 1 en MK2 zijn toch heel gelijkaardige films? Snap niet dat je zo'n verschil in score kan aangeven.

MK Remake vind ik dat je ook erg lage score geeft. Film is toch echt hoogstaander dan het origineel....

Hard Rain vind ik dan weer een ongelofelijk goede 90's blockbuster :love:

Herbekijk eens Annihilation. Echt wel een drol hoor :p

Vind ik de score voor de reboot wat maffer.

En agreed. Hard Rain is echt wel goed.

MK 1 en MK2 zijn toch heel gelijkaardige films? Snap niet dat je zo'n verschil in score kan aangeven.
Het verschil tussen die 2 is toch echt monsterlijke groot hoor. 1 Is nog somewhat OK-isch, 2 zit in de categorie "zo verschrikkelijk slecht dat het grappig wordt", en behoort daar zelfs tot de Koninklijke top.

Superman 2025: was ok maar had er pak meer van verwacht. Superman zelfs geen epic scene imo. 6/10
Ik vond hem heel goed. David Corenswet past goed in de rol vind ik al zie ik wel Henry Cavill het liefst in die rol, maar hij is een waardige opvolger!
Nicholas Hoult is wel een heel goede Lex Luthor.

Heat

Was al een tijdje geleden dat ik hem gezien had, en gezien die vandaag afstevent op winst voor het jaar 1995 heb ik hem nog eens opgezet. Blijft een zeer sterke actiefilm, erg genietbaar. Al vond ik hem ditmaal wel gewoon te lang, die laatste 30 minuten waren te traag voor me. Toegegeven, ik kamp een beetje met een slaaptekort wegens omstandigheden dus dat zal vast een rol spelen. Se7en blijft mijn keuze voor 1995.

9/10.

Superman : Cartoony is hoe ik deze film in 1 woord zou beschrijven. Ik vond het een aangename verfilming maar er zaten iets teveel goofy elementen in. Persoonlijk vind ik deze meer in de lijn van de Christopher Reeves Superman liggen. Nicholas Hoult stak er voor mij meer uit als Superman zelf. 6/10

Terug
Bovenaan