Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Hateful Eight.

Meh, ongetwijfeld Tarantino zijn slechtste film voor mij.

nogtans veelbelovende mooie shots, die Wyoming snowy landschap , maar quasi de hele film is in die hut opgenomen. Kon zowel een toneelstuk zijn. 2,75 uur op 1 locatie is me toch te veel.

ook het script stond me totaal niet aan.

Film gaat dus eigenlijk over Channing Tatum die zn zus wil redden, en in die hut een heel toneelspel in scene zet. komaan zeg, z'n zus was gewoon te redden door die bounty hunter Kurt Russel op hem af te stappen en hem neer te knallen.

- Death of a Unicorn (2025) 6/10

- Just Mercy (2019) 6/10

- After Hours (1985) 9/10*

- Godzilla vs. Biollante (1989) 7/10

- Multiple Maniacs (1970) 7/10

- Jo Jo Dancer, Your Life is Calling (1988) 6/10

- Monty Python and the Holy Grail (1975) 10/10*

The Hateful Eight.

Meh, ongetwijfeld Tarantino zijn slechtste film voor mij.

nogtans veelbelovende mooie shots, die Wyoming snowy landschap , maar quasi de hele film is in die hut opgenomen. Kon zowel een toneelstuk zijn. 2,75 uur op 1 locatie is me toch te veel.

ook het script stond me totaal niet aan.

Film gaat dus eigenlijk over Channing Tatum die zn zus wil redden, en in die hut een heel toneelspel in scene zet. komaan zeg, z'n zus was gewoon te redden door die bounty hunter Kurt Russel op hem af te stappen en hem neer te knallen.
Nee die film gaat over alles wat er mis is met de VS aan de vooravond van de eerste ambstermijn van u grote idool. Veel frustraties van average Joe zitten in die film. Maar dat moet je willen zien.

Neem nu die scene waar Marquis Warren opbiecht dat zijn Lincoln letter fake is maar ook de vraag stelt of hij had mogen meerijden indien het niet zo was. Ja sorry maar dat is behoorlijk pijnlijk

By far QT zijn meest maatschappijkritische film. En alleen al daarom (+ de The Thing achtige suspense en de geweldige acteerprestaties) blijf ik die film verdedigen.

'Aftersun' eindelijk gezien.

Toen de aftiteling begon zei ik eerst letterlijk, hoe, komt er nog een stuk film na de credits ofzo?

Ff laten bezinken, en deze film blijft plakken ja, is het omdat ik zelf een dochter heb, geen idee, maar jawel, mooi, droevig, all the feels.

Laatst bewerkt:
Pillow Talk - Tuurlijk zo voorspelbaar als wat maar toch geweldige chemie tussen de twee hoofdrolspelers en ook best leuke bijrollen. Klassiek maar goed.

M*A*S*H - Ooit al is gezien en moet zeggen mwa viel me lichtjes tegen. Te weinig samenhang en groot verschil in jokes sommige hilarisch andere meh.

Spoorloos - Behoorlijk goed al vond ik Bervoets niet geweldig. Maar onze Franse lead was wel top. Einde ook prima.

Half Nelson - Oei nee viel me dik tegen. Zal zeer snel vergeten zijn.

The French Dispatch - Wes Anderson is met moment op t randje te veel zichzelf ofzo maar hier kon ik het zeker wel hebben, heerlijke rit. Zeker verhaal één was hilarisch en stilistisch naar mijn idee perfect. Er gebeurt gewoon zo veel dat je de helft mist maar toch is het genieten. Topper.

Sorry We Missed You - Loach being Loach. Ik miste toch iets of wat nuance. T zijn eigenlijk allemaal quasi heilige personen zeker de mama die mag meemaken wat ze wil bij haar klanten, ze zal er altijd zijn. Kalm, rustig en grappig. Nah geloof ik niet in. Los daarvan wel een relevante film uiteraard en met momenten heel pijnlijk. Loach zijn missie zonder twijfel geslaagd. Of het een topfilm voortbrengt? Nee naar mijn idee niet.

Naked gun (2025). Verwachtingen waren laag maar viel beter mee dan gedacht. Ik vond hem halfweg wel wat sputteren maar bon, kon veel slechter geweest zijn.

Origineel met Nielsen blijft wel onklopbaar.

Gisteren naar de ciné gegaan om de film "The Roses" te zien.

Drama/tragikomische film over een gezin die door de jaren uit elkaar groeit.
Best verrast door deze film. Met nul verwachtingen/info aan de film begonnen (het was aan de vrouw om een film te kiezen 🤭) en tevreden naar buiten gewandeld.

Heel strak geacteerd door Cumberbatch en ook leuk om Olivia Colman nog eens terug te zien (in een serieuzere rol), met paar heel rake scenes. Andy Samberg en zijn echtgenote (Kate McKinnon) waren quasi perfect als comic relief en zorgden voor paar geniaal awkard scenes.

4/5

Terug
Bovenaan