Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Tron: Ares

Het viel me niet tegen. Nee, hij was niet zo slick als de vorige. Deze regisseur is absoluut niet zo fijngevoelig en talentvol als Kosinki en dat uit zich duidelijk. De soundtrack was héérlijk, als ik kritisch moet zijn niet eens ten volle benut zoals , alweer, Kosinski dat kon. De imaging en CGI zijn mooi en kleurrijk. Er was veel gevoel voor framing van de rastering / grid vorm in bvb de steden van de echte wereld. Er was één scène met fantastische throw back ook naar de originele stijl. Dat was een magisch moment. Dit werd aangevuld met zélfs een jonge Jeff Bridges die géén uncanny valley smoel is, waarschijnlijk als statement tov de vorige. Leuk!
Ik heb met plezier mijn cola en grote TRON:ARES popcornemmer naar binnen gespeeld en met een goed gevoel en volle blaas de zaal te verlaten.

Nadelen waren er ook hoor. Het verhaal is naar goede gewoon een flinterdun vehikel om de mooie beelden weer te geven. Maar de spelregels die deze wereld opgelegd worden lijken me niet te getuigen van veel feeling voor de originele tron, noch de computer (laat staan gaming) wereld waar het zich allemaal pretendeert in voor te doen. En ja, de Disney kut-schrijvers zijn ook weer van de partij, dat merk je. Gelukkig was er ergens toch iemand die ze niet vrij spel gegeven heeft en de film in de juiste richting heeft gehouden.

Hopelijk moeten we niet nog eens 15 jaar wachten op een vervolg, maar geven ze eens een opdracht aan een Franse producent door. Die mannen daar weten ten minste hoe je sci-fi en gameverfilmingen op het scherm tovert. Want dat is wat deze franchise nodig heeft. Iemand die met liefde voor het bronmateriaal (nu geven ze dikke middelvinger aan legacy) en liefde voor de gamescene een slick en boeiend geheel op het scherm haalt.

Laatst bewerkt:
Witness for the Prosecution (1957)

Had zin in een klassieke film, en deze kwam naar voor in de suggesties op Prime. Even Favoriete Film van het Jaar topic gechecked, en jawel, goeie feedback van de boys, dus opgezet.

Haha, wat een film zeg. Begint eerst al geweldig met Charles Laughton die de ene na de andere sarcastische mop/belediging afvuurt op de verpleegster, daarna een interessante whodunnit die ons voorgelegd wordt met een aantal zeer gemütliche flashbacks die ik zeker wist te smaken. En als klap op de vuurpijl dan nog eens twists en turns dat ik er bijna duizelig van werd.

Mijn verdict is 10/10, geen twijfel mogelijk. Over de ganse lijn schuldig bevonden aan geweldig wezen.

Reptile: zeer ok. Continue spanning die het verhaal voort drijft en je goed meesleept. Ik hou wel van zo'n sfeer. Er mankeert iets om het een echte topper te maken maar ik weet niet juist wat.

Steve (2025)
6/10

Floppie ? Heel de film door is het acteerniveau een curve die op en neer gaat, Murphy kan niet overtuigen & er komt geen nieuwe inkijk op het thema 'probleemjongeren'. De acteurs zijn duidelijk veel ouder dan de scholierenleeftijd en kunnen niet tippen aan die van bvb. de serie Top Boy. Voor mij een afrader.
Geen nieuwe kijk op de problematiek, geen groot spektakel maar ik vond het wel een sterke film waarbij "form follows function" goed werkte (de cinematografie vertolkt perfect de onrust die er in de school heerst, waar iedereen precies op elk moment kan ontploffen of instorten). En Murphy kon mij wel overtuigen, net zoals Jay Lycurgo (Shy). Die laatste had ik onlangs ook aan het werk gezien in "Half Bad" op Netflix, waarin hij ook erg sterk acteert.

Elio (2025) 6/10

Lady Vengeance (2005) 8/10*

Thunderbolts* (2025) 6/10

The Wind Will Carry Us (1999) 8/10

The Neverending Story (1984) 7/10

Final Destination Bloodlines (2025) 6/10

Nog een aantal films gezien recent

A Working Man 5/10

Standaard Statham filmpje, niks speciaals, maar gewoon ff brein uitzetten en kijken.

Dirty Angels 5/10

Gekeken omdat Eva Green meedeed. Nog eens een film in Afghanistan, waarbij de commando's niet opeens elitesoldaten zijn, maar voor de rest vergeetbaar.

Swamp Thing 6/10

Gezien obv een van @DaFreak 's dumps in het filmtopic. Mij wel nog mee geamuseerd, maar voor de rest vond ik hem nu ook niet zo speciaal.

Pluto 9/10

Animéserie, maar elke aflevering is qua lengte al bijna een kleine film. Zit wel goed ineen over de menselijkheid van robots. Aanrader

The Client 7/10

Toffe cast met Sarandon en Jones en de jonge Renfro. Genietbaar, maar gaat niet in mijn top van advocatenfilms eindigen.

The Wild Robot 8/10

Animatiefilm, maar prachtig geanimeerd en (zeker voor jonge ouders) een zeer mooi verhaal.

Trigger Warning 4/10

Als een no-brainer beginnen kijken op Netflix, maar deze had evengoed niet gemaakt kunnen worden. Volkomen vergeetbaar, maar nog een puntje om Jessica Alba nog eens bezig te zien.

The Equalizer 3 6/10

De hele Equalizer-trilogie is voor mij een 6/10. Het zit ok in elkaar, er gebeurt een hele tijd niet veel tot een paar korte uitbarstingen van geweld. Washington is goed in zijn rol, maar uiteindelijk zijn de films vergeetbaar.

Sense and Sensibility 8/10

Goede verfilming van Austen met een prima cast (hoewel Thompson iets te oud is voor het personage dat ze speelt).

Pride and Prejudice 8/10

Rewatch, Knightley is top, maar de rest van de cast doet het ook goed en wat een settings natuurlijk! Tijd om Engeland nog eens te gaan verkennen denk'k.

En op aanraden van @PBR Streetgang nog, bedankt voor de tips!

A Letter to Three Wives 8/10

Zeer leuke film, vooral het stuk met Douglas als schoolmeester en zijn speech tegen radio vond ik top, maar Linda Darnell en Paul Douglas' stuk was ook memorabel.

The Defiant Ones 8/10

Poitiers en Curtis als twee aan elkaar geketende ontsnapte gevangenen in het Diepe Zuiden. Top, kijkt zeer makkelijk weg en Kramer geeft weer een menselijke boodschap mee. Iets wat we in deze tijden kunnen gebruiken.

The expendables 3 (rewatch)

goeie film weeral, al hoefde dat 2de onervaren team, er niet per se bij voor mij. maar goed, ze willen eens iets nieuws doen, snap ik.

binnenkort nog es de 4e film er ook nog es door haspelen, weet daar ook alweer niets meer van..

The expendables 3 (rewatch)

goeie film weeral, al hoefde dat 2de onervaren team, er niet per se bij voor mij. maar goed, ze willen eens iets nieuws doen, snap ik.

binnenkort nog es de 4e film er ook nog es door haspelen, weet daar ook alweer niets meer van..
Wat mij stoorde is dat ze in deel 3 van R rating naar PG 13 zijn gegaan. Hetgeen waar die franchise om draaide: namelijk oude knarren die op old school wijze te keer gingen, werd zo teniet gedaan. De reeks verloor daar imo eigenheid.

Wat mij stoorde is dat ze in deel 3 van R rating naar PG 13 zijn gegaan. Hetgeen waar die franchise om draaide: namelijk oude knarren die op old school wijze te keer gingen, werd zo teniet gedaan. De reeks verloor daar imo eigenheid.
serieus? dat was me eigenlijk niet echt opgevallen. ik vond er wel erg veel actie aan, zeker gezien dit de langste speelduur van allemaal heeft, deze 3e film: 124 minuten. ik vond de kills even "hard" als vorige films hoor.

expendables 4 dan. megan fox verpest het klein beetje, die past daar niet echt in, maar soit, tony yaa doet wel veel goed natuurlijk. de bad guy vond ik wat minder dan de vorige films, maar al bij al toch een waardige afsluiter.

Ik denk niet dat Nuremberg er nog op stond, hebben ze recent er af gehaald dacht ik.

Helaas pindakaas, klopt. Enkel via MGM abonnement te bekijken, hier in Polen.

Heb dan maar gekeken naar Jerry Maguire (1996). Stond al vrij lang op het lijstje om te zien, en ik kreeg geen echt interessante film voorgeschoteld bij het browsen op Netflix, dus maar de eerste de beste film gepakt die ik nog moest zien.
Al bij al een zeer leuke feel-good flick, beetje voorspelbaar natuurlijk en niet altijd even logisch. Maar toch goed gelachen en genoten. 8/10

Terug
Bovenaan