Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zitten jullie hier nu volop spoilers te posten voor een film die hier in Belgie officieel niet eens uit is? 😆😆

Als je weet hoe je een film kan downloaden, kun je ook uitvogelen hoe spoilertags werken.

The Night Comes For Us - 2018

Ultrageweld in de stijl van The raid 1/2. Bonuspunten voor de stijlvolle actie.

Vargtimmen - Mijn favoriete Bergman denk ik (na weliswaar maar een stuk of vier-vijf). Geweldig sfeervol, zwart-wit fotografie was top, droomscènes fantastisch, acteerwerk top, verhaal was zware kost (en ik was zeker niet altijd mee) maar dit was wel echt een werk waarin ik me helemaal kon verliezen. Wordt precies al wel eens als mindere Bergman gezien maar wat mij betreft onterecht, geen lichte kost, gek worden, depressies, donkere gedachten zijn toch sterk aanwezig maar voor de liefhebber zeker een aanrader.

Laatste twee Mission Impossible films gezien (Rogue Nation en Fallout). Zeer heel gelijkaardige films, die qua verhaal ook een geheel vormen.

Wanneer wordt gesproken over beste actie films van de laatste 10 jaar komen John Wick en Fury Road al snel naar boven. En terecht, daar niet van. Maar imo moeten de laatste twee MI's niet gek veel onder doen: dat zijn heel goed gemaakte actie films met echt goeie setpieces. Wat voorbeelden: de alom bekende Airbus scène uit Rogue Nation, de HALO jump en de toilet scène uit Fallout.
Fallout heeft bovendien Cavill meespelen die echt heel goed is imo. Daarom springt die nog boven Rogue Nation uit.

Qua ranking twijfel ik.
Ofwel: MI, Fallout, Rogue Nation, MI3, Ghost Protocol, MI2
Ofwel: Fallout, Rogue Nation, MI, MI3, Ghost Protocal, MI2.

Als ik heel eerlijk ben, zet ik de laatste twee boven deel 1. Maar langs de andere kant vind ik dat wat teveel te kort doen aan het origineel.

Wanneer wordt gesproken over beste actie films van de laatste 10 jaar komen John Wick en Fury Road al snel naar boven. En terecht, daar niet van. Maar imo moeten de laatste twee MI's niet gek veel onder doen
Is dat? Imo worden die meestal in dezelfde adem genoemd? Als het specifiek over actie films & scenes gaat, staat MI mee aan de top, zowel imo, als algemene mening denk ik.

Als film tout court staat Fury Road wel mijlenver boven de andere 2 ...

Is dat? Imo worden die meestal in dezelfde adem genoemd? Als het specifiek over actie films & scenes gaat, staat MI mee aan de top, zowel imo, als algemene mening denk ik.

Als film tout court staat Fury Road wel mijlenver boven de andere 2 ...
Ik hoor die MI's toch weinig vallen als het daar over gaat.
Wel helemaal akkoord met dat laatste!

John Wick reeks > all als t over zuivere actiefilms van de laatste jaren gaat, The Raid mag mee op t podium.

Ik vond de John Wick-films bij een eerste kijkbeurt alledrie indrukwekkend, maar bij een rewatch vielen die allemaal nogal wat plat uit en verloren ze hun impact.

April so far:

All That Jazz (1979) - 4.5/5
Godzilla v King Kong (2021) 2/5
Moonlight (2016) - 5/5
The Seventh Seal (1957) - 4/5
Get Out (2017) - 4.5/5
Alien (1979) - 4/5
Nobody (2021) - 3/5
Autumn Sonata (1978) - 4.5/5
The Gambler (1974) - 3.5/5
Paper Moon (1973) - 4.5/5
Shiva Baby (2020) - 3.5/5
The Night Of The Hunter (1955) - 4/5
Back To The Future 2 (1989) - 3.5/5
The Good, the Bad and the Ugly (1966) - 4.5/5
Back To The Future (1985) - 4.5/5

Vargtimmen - Mijn favoriete Bergman denk ik (na weliswaar maar een stuk of vier-vijf). Geweldig sfeervol, zwart-wit fotografie was top, droomscènes fantastisch, acteerwerk top, verhaal was zware kost (en ik was zeker niet altijd mee) maar dit was wel echt een werk waarin ik me helemaal kon verliezen. Wordt precies al wel eens als mindere Bergman gezien maar wat mij betreft onterecht, geen lichte kost, gek worden, depressies, donkere gedachten zijn toch sterk aanwezig maar voor de liefhebber zeker een aanrader.
Ik ben ook altijd een enorme voorstander geweest van deze. Ik zou hem niet mijn favoriet durven noemen, dat blijft denk ik Persona.

Voor de gelegenheid een Letterboxdlijstje gemaakt.

Terug
Bovenaan