Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Om mij voor te bereiden op de nieuwe Tron film 'Ares' heb ik nog is naar de 1e gezien van 1982. Had dat beter niet gedaan want was beter in mijn herinneringen als kind dan nu o_O Vooral als je die nu op een grote tv ziet is dat maar raar met de effecten van toen :ROFLMAO:

Om mij voor te bereiden op de nieuwe Tron film 'Ares' heb ik nog is naar de 1e gezien van 1982. Had dat beter niet gedaan want was beter in mijn herinneringen als kind dan nu o_O Vooral als je die nu op een grote tv ziet is dat maar raar met de effecten van toen :ROFLMAO:
geef dan Tron Legacy nog es een kans, vond ik ook wel een dijk van een film hoor

De eerste helaas nooit gezien, maar nu wat jij zegt, kan ik me dat wel goed inbeelden hoor, en dus helaas ga ik die nooit een kans geven denk ik :p

Visions of Eight (1973) 6/10

Napoleon (2023) 6/10

Corpse Bride (2005) 8/10*

The Bad Guys 2 (2025) 7/10

Eddington (2025) 7/10

Kill Bill: Vol. 2 (2004) 8/10*

Ballerina (2025) 6/10

the other guys.

rewatch. was de eerste keer wel beter vond ik. een film die weinig rewatch value heeft, en als je er dan op begint te letten dat mark wahlberg bij elke grap die hij zegt, zich zo moet inhouden om zelf niet te lachen, wel wat storend vond ik..

the other guys.

rewatch. was de eerste keer wel beter vond ik. een film die weinig rewatch value heeft, en als je er dan op begint te letten dat mark wahlberg bij elke grap die hij zegt, zich zo moet inhouden om zelf niet te lachen, wel wat storend vond ik..
De beste scène is toch wel als Wahlberg blijft eten bij Ferrell zijn thuis en diens vrouw ontmoet.

Weapons (2025) - 8/10
Man, wat zie ik Josh Brolin graag spelen in films.
Toffe verwijzing naar Day of the Dead op het einde.

Bring her Back (2025) - 7.8/10
De regisseurs blijven op niveau na Talk to Me met deze horror.
Mocht het dat tikkeltje niet supernatural geweest zijn met de body-switching in de VHS-cassette, had ik hem een 8 gegeven. Al kan ik nog twijfelen, dat die ene vrouw niet dood was en acteerde om er levend vanaf te geraken.
Daarna was er geen sprake van supernatural stuff, op de wonden na, die de kleine ondergaat. Kent er iemand zo'n soortgelijke films, waarin de film je aanwijzingen geeft dat het supernatural is, maar niet is? Heb het wel gehad met supernatuurlijke zaken in films.

K-pop Demon Hunters (2025) - 8/10
Humor = top
Anime = top
Muziek = top

Witness for the Prosecution (1957) - 9.5/10
De advocaat en zijn verpleegster :rofl:
Rechtbankdrama's zorgen er altijd voor dat je goed zit te volgen en dan nog vielen mijn ogen bijna in mijn open mond.

The Killing (1956) - 8/10
Kubrick-film dat niet op Kubrick-film lijkt.
De filmstructuur moet vreemd geweest zijn in die tijd.

Tron: Ares , na alle doemberichten eigenlijk beter dan verwacht. Ok, uiteindelijk ook niets speciaals maar toch iets beter dan de gemiddelde blockbuster. In een jaar met twee marvels en een Jurassic world is dit samen met Superman momenteel de beste. Low bar, I know. Het idee is op zich niet slecht, maar de uitwerking laat het toch wat afweten. Zeker in deze tijd waarin Tron brandend actueel aan het worden is valt er veel meer mee te doen. Toch jammer dat de reeks met de flop van deze op stal verdwijnt. Oh, en that NIN soundtrack... I say goddamn! Die gaat hier nog veel door de boxen scheuren. :biglaugh:

One Battle After Another. Voor mij een return to form voor PTA. Was niet volledig mee met zijn laatste film maar vanaf de opener greep deze me beet en liet niet meer los tot de credits. Jammer genoeg ook vrij actueel maar injecteert genoeg chaos die voor humor zorgt waardoor het niet te deprimerend binnekomt. Klasse acteerprestaties van iedereen involved. Leo ofc maar ook Del Torro en de nieuwe namen Taylor & Infiniti staan er echt wel tegenover die gevestigde waardes. Oh en motherfokin Sean Penn. :bow: Imponerend maar toch tragisch grappig. Soundtrack verdwijnt soms naar de achtergrond maar wanneer die erdoor komt is die schitterend en weet je met een dat er je wat te wachten staat. Hoeft niet te verbazen voor een PTA maar ook opmerkelijk knap geschoten. Zitten shots in die je de adem beroven. Viva la revolución! :woohoo:

One Battle After Another. Voor mij een return to form voor PTA. Was niet volledig mee met zijn laatste film maar vanaf de opener greep deze me beet en liet niet meer los tot de credits. Jammer genoeg ook vrij actueel maar injecteert genoeg chaos die voor humor zorgt waardoor het niet te deprimerend binnekomt. Klasse acteerprestaties van iedereen involved. Leo ofc maar ook Del Torro en de nieuwe namen Taylor & Infiniti staan er echt wel tegenover die gevestigde waardes. Oh en motherfokin Sean Penn. :bow: Imponerend maar toch tragisch grappig. Soundtrack verdwijnt soms naar de achtergrond maar wanneer die erdoor komt is die schitterend en weet je met een dat er je wat te wachten staat. Hoeft niet te verbazen voor een PTA maar ook opmerkelijk knap geschoten. Zitten shots in die je de adem beroven. Viva la revolución! :woohoo:
Die chase scene is :love:. En uiteraard doen alle acteurs het goed. Maar overall is het vooral een PTA does Coen film, en het komt te kort imo.

Er zit inderdaad wat van de Coens in. Zeker wat betreft het dude-like uiterlijk van Bob Ferguson, de absurde codetaal en regels van de French 75 en de quasi unstoppable force van Lockjaw. Maar de film omvat veel meer dan dat, is buitengewoon radicaal voor een film van die schaal (in deze tijd toch) en toont van begin tot einde de hand van PTA zelf, zijn eigen freewheelin' stijl die hij is beginnen ontwikkelen sinds Punch-Drunk Love en is echt veel meer dan gewoon een cover van een andere regisseur. Als hij dat ooit gedaan heeft, dan zou ik eerder Boogie Nights of Magnolia daarvan beschuldigen. Die films, gereduceerd tot vorm en stijl, zijn een beetje Altman meets Scorsese, maar merkwaardig vakkundig in elkaar geknutseld voor zo'n piepjonge regisseur met zo'n giga-cast.

Requiem For A Dream: 9/10

Nog een gat in mijn filmcatalogus die dringend gedicht moest worden.
Na de aftiteling was het hier stil, laat echt een diepe indruk na. Wat een acteerprestaties ook (vooral de moeder, amai).
Zou eigenlijk in iedere school moeten getoond worden ivm drugspreventie.

Na de aftiteling was het hier stil, laat echt een diepe indruk na. Wat een acteerprestaties ook (vooral de moeder, amai).
Damn, dat worden dan wel enkele awkward momenten voor de puberjongetjes. Uiteraard wel een topfilm!

Damn, dat worden dan wel enkele awkward momenten voor de puberjongetjes. Uiteraard wel een topfilm!
Wij zijn die dan ook met de school gaan bekijken als 14-jarigen in een of ander cultureel centrum. Ik weet wel niet meer of die scène toen werd getoond of ze was weggeknipt.

Terug
Bovenaan