Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dit weekend dePalma's 'Snake Eyes' nog eens herbekeken
Blijft een heerlijk geregisseerde actiefilm, met een typische over the top Cage.
Weet ook weer meteen waarom ik fan van Carla Gugino geworden ben :love:
jammer dat die nooit écht door gebroken is

Dit weekend dePalma's 'Snake Eyes' nog eens herbekeken
Blijft een heerlijk geregisseerde actiefilm, met een typische over the top Cage.
Weet ook weer meteen waarom ik fan van Carla Gugino geworden ben :love:
jammer dat die nooit écht door gebroken is

Amai, ik was daar zo hard verliefd op als 14 jarige veel te geile puber door dit:

Toen ik ze zoveel jaren later zag in Entourage dacht ik "tiens, ik ken die van ergens...". :love:

Laatst bewerkt:
juist, die videoclip, die vier jaar vroeger kwam, hielp zeker ook (en Keri Russell zat daar ook in trouwens)
maar ik denk dat ik pas later door had dat zij dat was

ze was dit jaar op Brussels Comic Con, maar kon er niet geraken :headshake:

Hit Man (2023) 8/10

The Searchers (1956) 8/10*

The Fantastic 4: First Steps (2025) 5/10

Sweetie (1989) 7/10

Call Me by Your Name (2017) 8/10*

Cutter's Way (1981) 6/10

Caught Stealing (2025) 7/10

Wicked for good gezien, acteerprestaties toch wel weer sterk zeker Cynthia.

Nu vind ik wel als ik het geheel bekijk dat part 2 toch wel gedragen word door part 1, wel nog steeds genoten zou het 7,5/10 geven.

ACT OF VALOR (2012)

niet slecht, typisch amerikaans navy seal filmpje natuurlijk, maar best wel realistisch en intens. aanrader.

Every comment, a vision of what is to come. Misschien moet ge het nog is posten om zo onze precog abilities verder aan te scherpen.

Anyway, violation detected! Get this shit out of here! ;p
giphy.gif

sorry, het forum haperde gisteren op mijn telefoon , blijkbaar meerdere keren gepost. ondertussen verwijderd.

ik vond het nogal saai in beeld gebracht, met dat grijze en blauwe filter constant, precies of ik naar een divx of vcd van 2002 zat te kijken ofzo :sop:

ook veel te lang, bijna 2,5 uur .... plus die side story van zijn zoon paste er niet echt bij imo

sorry, het forum haperde gisteren op mijn telefoon , blijkbaar meerdere keren gepost. ondertussen verwijderd.

ik vond het nogal saai in beeld gebracht, met dat grijze en blauwe filter constant, precies of ik naar een divx of vcd van 2002 zat te kijken ofzo :sop:

ook veel te lang, bijna 2,5 uur .... plus die side story van zijn zoon paste er niet echt bij imo
Maar, waarom drie keer bekijken dan?

Maar, waarom drie keer bekijken dan?
Ik heb dat vaak . Bij films die goede scores krijgen, denk ik dan.... ligt dit nu aan mij?
Was ik niet mee? Was mn mindset niet goed?

En dan bekijk ik die nogmaals. Of zelfs 3 keer in extreme gevallen.
Soms herzie ik mijn mening. Zoals inglorious bastards.
Maar hier nu met deze.... minority report is echt nix voor mij. En zo lelijk beeld ook. Immens veel lens flares en saai kleurenpalet.

28 years later, 't is m'n ding niet vrees ik.
Ik vond de eerste zalig door de continue sfeer/dreiging, maar hier heb je dat helaas niet. Ook die magic of the placenta en semi world building hoefden allemaal niet voor mij.
Ik moet niet voor alles een verklaring, een reis van A naar B met een goeie spanningsboog is genoeg.

Bonuspunten voor Samson zijn gigantische troef wel :unsure:

5/10

Train Dreams.

Ik ga hem toch nog eens moeten zien, want ik heb hier en daar wat stukken gemist door in te dommelen. Niet omdat de film saai was, want ik vond hem betoverend mooi. Als Malick je ding is gaat deze je zeker bevallen. Het had ook wat vibes van de Robert Ford film van 2007 die ik ook fenomenaal vond. De sfeer van de novelle wordt heel goed weergegeven in deze film.

The Night of the Hunter (1955) - 6/10

Niks voor mij helaas. Over the top / on the nose acteerprestaties en plotontwikkelingen, de muziek lag me niet, en ik vond de hele dynamiek tussen de personages absoluut niet geloofwaardig.

Nochtans een heel interessante plotlijn waar veel mee gedaan kon worden, maar de gekozen uitwerking kon me dus niet bekoren.

Eerste keer? Ik vind dat echt een hidden gem

Yes, ja hij was echt wel in orde inderdaad.

Tusk - (2019, Kevin Smith)

Niet helemaal wat ik verwacht had maar wel behoorlijk sick en met momenten hilarisch :lol: . Leuke Haley Joel Osmont als side, Johnny Depp zijn rol not so much, matig. Maar overall good fun.

Lupin the third, the immortal bloodline

Ik heb Lupin, part 4/5/6 en de serie "Lupin the Third: Mine Fujiko to Iu Onna" gezien en zeer van genoten. Ik dacht dat deze film op zich stond en er geen "prep" voor nodig was.

WRONG

Dit is de culminatie van
1) de serie Lupin the Third: Mine Fujiko to Iu Onna
2) de film Lupin the third: Jigen Daisuke no Bohyou
3) de film Lupin the third: Chikemuri no Ishikawa Goemon
4) de film Lupin the third: Mine Fujiko no Uso
5) Iets minder impactvol, maar toch, de kortfilm Zenigata and the Two Lupins (2025)

Ik besefte dit pas de avond voor we gingen kijken en dacht dat zonder prep de film ook wel genietbaar zou zijn.

De film start met een recap van alles wat ik hier voorheen oplijstte.... ik zat in een lege cinemazaal in Pathé Genk met mijn vrouw, dus alle andere anime-nerds zullen ongetwijfeld geen tijd hebben gehad voor de prep. :D Dat gezegd zijnde: dit is een animatie-film met een unieke visuele stijl die je in weinig andere anime(films) nog ziet. Interessante locaties en leuke personages, maar de plot is vrij simpel... één "man" zat achter alle gebeurtenissen uit de vorige serie/films en nodigt Lupin & co uit op zijn exotisch eiland voor "redenen".

Coole gevechten en flashy animatie. De film speelt echt in de verschillende omgevingen met allerhande kleurenpaletten en dat maakt het een visueel genot... Pathé heeft echter maar "ok" schermen, dus ergens voelt het alsof ik beter had gewacht op een streamingrelease voor op men mooie tv thuis.

90 minuten, dus een korte film... Ik vond het ontzettend fijn dat ik anime zoals Jujutsu Kaisen, demon slayer, chainsaw man in een cinema kan zien anno 2025 dus probeer ik het ook steeds te doen. Deze film is echter geen hoogvlieger in de Lupin-saga, maar zeker leuk om thuis eens te kijken in je zetel. Persoonlijk ben ik ook meer fan van Lupin zijn meer "realistische" verhalen. Part 4 en 5 bvb zijn voor mij gewoon puur plezier omdat ze focussen op avontuur, humor en de zeer likeable personages.

Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)

Hoewel Jackie Brown altijd een persoonlijke favoriet zal blijven, heeft deze rewatch Pulp Fiction voor mij gecementeerd als de beste film van Tarantino. Eigenlijk ongelofelijk wat de autodidact hier reeds in zijn tweede film gepresteerd heeft. De rollen zijn perfect gecast, de dialogen zijn zalig, de muziek is treffend gekozen maar de grote troef van deze film is het script. Pulp Fiction is ingenieus opgebouwd qua structuur waardoor de film niet alleen de typische pop en cult referenties waar QT om gekend staat bevat maar ook voortdurend naar zichzelf refereert. Pulp Fiction is aan de oppervlakte een hangout film met criminele elementen die meer geïnteresseerd is in hoe de personages de tijd doorbrengen tot de gebruikelijke story beats plaats vinden. Het is pas als je de film al wat kent, dat je ziet hoe ingenieus de structuur gekozen is om bepaalde scènes diepere betekenis of kracht te geven.

Tijdens het kijken merkte ik ook op hoe parallel de carrière van Tarantino eigenlijk loopt met die van een andere regisseur met een typische stijl, Wes Anderson. Ik verkies Pulp Fiction en Jackie Brown boven de latere films omdat deze nog altijd gegrond zijn in realisme, net zoals dat bij de vroege films van Anderson was. In zijn eerste films werd de visie van QT op de echte wereld toegepast, vanaf Kill Bill voegt hij eerder bestaande gebeurtenissen en stukjes van die echte wereld in zijn eigen filmuniversum. Net zoals zijn tegenhanger in deze vergelijking nu al jaren enkel nog 'Wes Anderson films' maakt sinds pakweg The Life Aquatic. Dat is niet per se een probleem want de specifieke genrefilms die QT sinds Kill Bill maakt zijn zeer goed, alleen heb ik de indruk dat die films de complexiteit van Pulp Fiction wat missen en de personages minder van vlees en bloed zijn.

Gezien op 4K UHD Blu Ray, een fantastisch ogende transfer.

10/10

Terug
Bovenaan