Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Off topic maar wat ben ik blij dat ik al jaren die hele Marvel/DC/...-saga heb afgezworen. Misschien dat ik wel eens een parel(tje) mis of heb gemist tussen de grote hoop maar dat betwijfel ik.

Ik begrijp die filmstudio’s niet in zo’n gevallen.
Ze willen steeds maar meer en meer over the top gaan met het gevolg dat een film compleet naar de vaantjes gaat met al die cgi en toestanden.
Ik hunker terug naar de films zoals die van Captain America bvb (om het even bij superhelden te houden)

Hamnet 8/10

Dat Mescal a force of nature is, wisten we al. Maar hij wordt hier bijna weggespeeld door Buckley. Geef die Oscar maar.

Film zelf is soms iets te Hollywood naar mijn smaak, maar tegelijk uitstekende cinematografie in vele scènes.

Laatste 20 minuten waren dan weer perfect.

War Machine

Deze film had ook 'Reacher - The Movie - kunnen heten want Alan Ritchson is hier ook onverwoestbaar en de slimste.
Uiteraard is hij de held van de dag want met iets onozel heeft hij de stoute robot kapot gemaakt en met die waardevolle intel gaan ze de wereld redden van de ondergang.

Gisteren eindelijk Aquaman opgezet.
Wat kan ik daar over zeggen? Het begin vond ik nog goed meevallen, maar naarmate we verder in de film waren werd het een CGI fest in het kwadraat.
Geef me één reden om deel twee te kijken?

3/10

Jason Momoa en Patrick Wilson zijn een geweldig duo in de tweede film.

My Cousin Vinny (1992) - 8,5/10

Hele leuke courtroom komedie, al waren sommige obstakels wel wat onnozel. Ga wat vroeger slapen als ge er niet tegen kunt dat ge om 05h wakker gemaakt wordt he...

De jonge Marisa Tomei met een zwaar New York accent is wel rrrrrrrr.

Nuremberg

Drol van een film. Who wrote this piece of shit? Rami Malek moet stoppen met acteren. Ik ben echt kwaad.

Juist terug van Marty Supreme (9) in de ciné.

Zonder al te hoge verwachtingen de ciné binnengestapt met het idee van een biopic over een pingpongspeler te zien, maar damn, was dat een verrassing. Begint rustig, maar na een half uur trappen ze daar plots het gaspedaal in om je een giga intens half uur voor te schotelen. Ook cinematografisch heel knap gedaan dan (korte shots die elkaar aan sneltempo afwisselen) waardoor k echt volledig mee was. Ook verrassend om Tyler the Creator te zien.

Het is nog vroeg in het jaar, maar dit zou wel eens top3 2026 materiaal kunnen zijn.

scene in het hotel waarbij chalamet door het plafond zakte was ge-ni-aal

Full Metal Jacket:

Intro en eerste deel van de film zijn schitterend. En daar was het beter bij gebleven.

Marty Supreme 7.5/10
https://www.imdb.com/title/tt32916440/

Gewoon sterke film! Met Marty zijn drive als tempo van de film, verveelt deze nooit.
Sterk acteerwerk, mooie photography en vooral fijne muziekkeuzes. Knap en uniek hoe ze op de jaren 50 setting muziek van de jaren 70 en 80 hebben gebuikt. Verassend en het werkt ook gewoon.

Nuremberg

Drol van een film. Who wrote this piece of shit? Rami Malek moet stoppen met acteren. Ik ben echt kwaad.
Ik vond die na de release van de eerste poster er al vreselijk uitzien. Kunnen mensen niet gewoon normaal doen en Stanley Kramers Judgment at Nuremberg zien? Deze sla ik met plezier over, kan Rami Malek ook gewoon niet echt uitstaan.

War Machine

Deze film had ook 'Reacher - The Movie - kunnen heten want Alan Ritchson is hier ook onverwoestbaar en de slimste.
Uiteraard is hij de held van de dag want met iets onozel heeft hij de stoute robot kapot gemaakt en met die waardevolle intel gaan ze de wereld redden van de ondergang.
Vond hem ook op niks trekken , wat voor ne stomme robot was da nu, zou gedacht hebben dat die ultramoderne wapens zou hebben maar nee , gewoon explosieven en soort kanonnen. Met veel moeite uitgekeken.

Vond hem ook op niks trekken , wat voor ne stomme robot was da nu, zou gedacht hebben dat die ultramoderne wapens zou hebben maar nee , gewoon explosieven en soort kanonnen. Met veel moeite uitgekeken.
Ik vond hem wel nog amusant. Deed me een beetje denken aan een soort moderene interpretatie van Predator (minder iconisch uiteraard, maar gewoon fun)

The Wonderful Story Of Henry Sugar (2023) 3/10

Geen superfan van Wes Anderson's droomwereld dus ik dacht dat ik een film van drie kwartiertjes wel zou kunnen doorstaan. De ratelende parlando voiceover was onuitstaanbaar, halfweg ben je er wel klaar mee.

Ik vond die na de release van de eerste poster er al vreselijk uitzien. Kunnen mensen niet gewoon normaal doen en Stanley Kramers Judgment at Nuremberg zien? Deze sla ik met plezier over, kan Rami Malek ook gewoon niet echt uitstaan.
Het is zo slecht dat je hem moet zien om dan volledig af te breken.

The Wild Robot

Lang geleden dat ik nog zo'n goede animatiefilm gezien heb. De kinderen vonden het ook heel mooi, en met momenten iets té spannend voor de kleinsten.

War Machine (Netflix) : Wat ik ervan verwacht had. Deed me bij momenten aan een jaren 90 actieheld denken. Het hoofdpersonage is almachtig, alwetende en onverwoestbaar. Heel dat broer verhaal deed me ook weinig. Jai Courtney is ook diep gevallen als die slechts een bijrolletje nog kan scoren. Was ooit een coming man in Hollywood en nu niks nog. 5,5/10

Jurassic World - Rebirth
(Netflix) : Eerder een zwanezang dan een rebirth want dit is gewoon een gedrocht. De eind dino is zo ridicule en de familie die met Scarlett Johansson haar groep erbij komen zijn zo irritant en nutteloos. 4/10

Sound of Freedom
(Prime) : Had hier een tiktokske over gezien en did not dissapoint. Aangrijpende film over kinderkidnapping en mensenhandel. 7/10

The Adjustment Bureau
(TV) : Leuk, maar er ontbreekt iets aan dat het een echte Sci-Fi topper zou maken. Ook die hoedjes vind ik zo loom en Anthony Mackie komt me vaak geforceerd over. 6,5/10

Shelter
(Prime) : Standaard Statham film, alleen is hij hier geen bijenhouder of metser die ondergedoken leeft. Hier is die gewoon ondergedoken en ontwijkt elk menselijk contact voor jaren aan een stuk tot de dochter van een ex-collega gewond geraakt en hij haar moet verzorgen. Dan word hij domweg gefilmd en herkent door een computer systeem waardoor hij een huurmoordenaar vd overheid achter zich aan krijgt met een hoop actie tot gevolg. 6/10

Valerian and the City of a Thousand Planets
(TV) : Ooit tickets gewonnen voor deze te gaan zien in premiere en ik vond dit toen zo'n ellendig slechte verfilming van de strip. Nu zoveel jaren later vind ik hem nog steeds zwak wat ik echt spijtig vind. Vooral dan door de casting. Zowel DeHaan als Delevinge zijn totale miscasts. Ook Rihanna is zo stijf in haar rol. Ze kan goed zingen maar acteren is haar ding niet in de verste verte. 5,5/10

Terug
Bovenaan