Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik kan er echt niet bij dat mensen films kijken combineren met andere dingen. Multitasken werkt toch niet bij iets dat 100% je visuele aandacht nodig heeft. Ik kan me zoveel iconische momenten bedenken die gewoon om zeep zouden zijn als je een fractie ervan zou missen.

Geen idee waarom ik hier nu maar eerst aan toekom want stond al heel lang op de watchlist en ben vrij wild van Van Dormael's andere films (Mr Nobody, Le Tout Nouveau Testament en Toto le Heros)

Le Huitième Jour
Holy moly. Beste film die ik in laaaange tijd gezien heb. Als we hier ooit nog is een nieuwe all-time top 100 maken heeft deze zowaar serieus kans daarin opgenomen te worden. Nog maar is petje af voor de Jaco. 🫡

Laatst bewerkt:
The Royal Tenenbaums (2001) - 1/10

Na een half uur afgezet omdat ik al staande tijdens het strijken in slaap gevallen was, wat een ongezien saaie film.

Elk zijn smaak natuurlijk, maar die staat in mijn top 5 alltime fav's. Quasi perfecte film voor mij.
Van alle Anderson-films ook de meest toegankelijke, dus als je deze ongezien saai vindt, ga je de rest ook niets vinden.

Deze scène hoort in een museum, nog altijd kippenvel als ik het zie:

Elk zijn smaak natuurlijk, maar die staat in mijn top 5 alltime fav's. Quasi perfecte film voor mij.
Van alle Anderson-films ook de meest toegankelijke, dus als je deze ongezien saai vindt, ga je de rest ook niets vinden.

Deze scène hoort in een museum, nog altijd kippenvel als ik het zie:

Ik heb van hem enkel The Grand Budapest Hotel gezien, en dat was inderdaad een ongeziene snoozefest.

Maar to each their own, ik heb hier ook al films gezien die ik wel kon smaken waar anderen dan weer helemaal niets in zagen. Kan gebeuren.

Insomnia: ok Nolan, wat nog beter is dan veel andere films.
Na One Hour Photo leuk om Williams weer te zijn in een atypische rol; iets wat hij trouwens wederom prima doet.

The Roses
Kijkt gemakkelijk weg, al vond ik de eerste helft een stuk boeiender. Het echte absurde hoefde voor mij niet. Maar toch een aangename film imo.

Terminator: Dark Fate
Rewatch nr 4 of 5. Doet weinig nieuws, buiten alle andere films na T2 negeren :D Als grote Terminator-fan kan ik wel van elke sequel genieten, dus ook van deze. Ik vond Dani wel irritant en weinig inhoud hebben, de hele Carl story arc sloeg ook op weinig. Maar wel leuke setpieces en de villain was best wel cool.

The Normal Heart
Ondanks al die Emmy-nominaties nog nooit van gehoord, beetje toevallig naar gekeken. Kwam zelf homo zijnde wel hard binnen, de AIDS-crisis is zo'n zwarte vlek in onze moderne geschiedenis waar eigenlijk zo weinig over gesproken wordt. Deed me vooral denken aan de serie It's a sin.

Rounders (Netflix): 8/10

Grote namen qua acteurs maar verhaal iets minder: een pokerspeler met amper 10k schulden bij de maffia. Echt veel is dat nu ook niet hè 😀

Geen idee waarom ik hier nu maar eerst aan toekom want stond al heel lang op de watchlist en ben vrij wild van Van Dormael's andere films (Mr Nobody, Le Tout Nouveau Testament en Toto le Heros)

Le Huitième Jour
Holy moly. Beste film die ik in laaaange tijd gezien heb. Als we hier ooit nog is een nieuwe all-time top 100 maken heeft deze zowaar serieus kans daarin opgenomen te worden. Nog maar is petje af voor de Jaco. 🫡
Je veux des chaussures!

Ik sluit me aan bij de goeie reviews van Project Hail Mary hier. Ook van genoten. Waard om op groot scherm van te genieten.

Project Hail Mary : Heerlijke film, verveelt geen seconde. Instant classic en must see voor iedereen die niet enkel van Sci Fi houdt maar ook gewoon van een heel erg goed verhaal 8/10

Good Luck, Have Fun, Don't Die
: Sam Rockwell is outstanding in deze fever dream film. Erg amusant bij momenten en lekker gestoord. 7/10

Gangster Squad
: Deze kende ik nog niet. Josh Brolin is erg goed als staalharde flik die het tegen Micky Cohen opneemt. Deed me bij momenten wat denken aan LA Confidential maar meer actievol. 7/10

Le Huitième Jour
hAarryyyy, mon copainnn!!!

Le Huitième Jour
Eén van mijn favoriete Belgische films, topper.

Jaco Van D zijn andere zijn ook goed, maar dit is dus mijn favoriet.

Is een film die ik in het middelbaar tijdens de Franse les heb gezien. Voor zij die het zich nog herinneren, die karretjes met een grote CRT tv die het klaslokaal in werden gerold...

Nooit de beste manier om een film te kijken, al heb ik nog fijne herinneringen aan La huitième jour.

Is een film die ik in het middelbaar tijdens de Franse les heb gezien. Voor zij die het zich nog herinneren, die karretjes met een grote CRT tv die het klaslokaal in werden gerold...

Nooit de beste manier om een film te kijken, al heb ik nog fijne herinneringen aan La huitième jour.
Ah. Hier was dat bij de Franse les La Haine. Wat ik ook wel een sterke film vond.

In welk jaar zat je dan want dat is wel een heftige film, toch?

Allez, wij zaten naar die double dildo scene in Requiem for a Dream te kijken met die van Godsdienst in het derde of vierde jaar denk ik. :unsure:
Goeie vraag. Dat zal ergens 1-2e middelbaar geweest zijn. Die scene blijft natuurlijk wel op je netvlies gebrand.

Terug
Bovenaan