Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Mitchells VS the machines: fantastische animatiefilm!
Kruising tussen Cloudy with a chance of meatballs, Scott Pilgrim VS The world, Spiderman into the Spiderverse en Terminator.

Spannend, grappig en ook een traantje weg gepinkt. bovendien ook een aantal leuke knipogen naar andere films Perfect voor het hele gezin dus.
9/10

Inderdaad, wat een goeie film, genoeg quirky, humor en emotie.

Mortal kombat - 5/10
Heb de vorige films nooit gezien en de games ook niet gespeeld, misschien dat ik daarom weinig feeling heb met de franchise. De actie is wel goed, maar verder vond ik het zeer matig. Had sowieso al niet veel diepgang verwacht, maar toch.

La via d' Adèle / Blue is the warmest color: 7/10
Mooi verhaal over een meisje dat haar seksualiteit verkent. Wel veel te langgerekte seksscènes en het einde vond ik ook maar meh...

Laatst bewerkt:
April
Films (nummers 35 en 37-46 gezien op de digitale editie van BIFFF 2021)
34. Sonic the Hedgehog (Jeff Fowler, 2019) :: 7.0
35. De Dick Maas Methode (Jeffrey De Vore, 2020) :: 8.0
36. Taken (Pierre Morel, 2008) :: 7.0 (rewatch)
37. T'es morte Hélène (Michiel Blanchart, 2021) :: 6.5
38. Zealandia (Bruno Du Bois, 2020) :: 5.5
39. Lippen (Nicole Tegelaar, 2020) :: 6.0
40. Sprötch (Xavier Seron, 2020) :: 8.5
41. Triskelion (Jessica Raes, 2021) :: 2.5
42. Old Born (Jordan De Deken, 2020) :: 6.8
43. De geur van een bos (Servaes Dewispelaere, 2020) :: 4.0
44. Host (Rob Savage, 2020) :: 8.5
45. Hotel Poseidon (Stefan Lernous, 2021) :: 4.0
46. Happily (BenDavid Grabinski, 2021) :: 6.0
47. 10 Cloverfield Lane (Daniel Trachtenberg, 2016) :: 7.0
48. Taken 2 (Olivier Megaton, 2012) :: 5.0

Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 11.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 5.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totale speelduur: 853 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Sprötch, Host (8.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Triskelion (2.5).

Media-verdeling
On Demand: 17.
TV: 2.

Wat betreft Pixar films is Inside Out ook een aanrader.

De eerste en enige keer dat ik hem zag was ik erg teleurgesteld daarin, wellicht voor een deel door te hoge verwachtingen na de positieve reviews. Het ging mij niet diep genoeg en het hele concept bleek uiteindelijk slechts een dekmantel voor een standaard Disney-Pixar film, terwijl Soul echt wel in de eerste plaats filosofisch was, vond ik.

Misschien dat een rewatch aan de orde is, toch maar eens zien voor Disney+ ...

De eerste en enige keer dat ik hem zag was ik erg teleurgesteld daarin, wellicht voor een deel door te hoge verwachtingen na de positieve reviews. Het ging mij niet diep genoeg en het hele concept bleek uiteindelijk slechts een dekmantel voor een standaard Disney-Pixar film, terwijl Soul echt wel in de eerste plaats filosofisch was, vond ik.

Ik snap je kritiek wel. Maar Inside Out is veel meer op maat van kinderen. En dan is dat concept van de mannetjes die gevoelens uitbeelden echt goed bedacht en gebracht. Soul is imo minder voor kinderen geschikt: een groot deel van de film gaat gewoon los over het hoofd van jonge kijkertjes.

Bij mij was het net omgekeerd: beetje 'underwhelmed' door Soul eigenlijk. Misschien ook eens een rewatch doen
Inside Out kwam bij mij net keihard binnen omwille van de herkenbaarheid als ouder van jonge kinderen
(ik ken uiteraard uw gezinssituatie niet en wil uiteraard ook niet zeggen dat iemand die er niet van gepakt is een slechte ouder zou zijn :unsure: )

Midsommar - Mja ik snap de lof, zeker wel. Er is veel sfeer, er zijn stevige horrormomenten, locatie is idyllisch, camera beweegt vlot over, onder, naast en door. En de vrouwelijke lead acteert ronduit voortreffelijk wat mij betreft. En toch mis ik iets, ik mis hoofdpersonages die veel eerder weglopen van al dit (ik snap wel waarom de vrouwelijke lead blijft hoor dat idee had ik wel door), ik mis meer ongerustheid, ik mis meer duidelijkheid in het hoe en het waarom van de cult in Zweden. Ik mis méér. Daardoor zag ik wel veel potentie maar niet echt het geweldige resultaat waar ik op hoopte.

Triangle - Persoonlijk hier misschien niet eens echte topverwachtingen van maar k heb hem hier in een lijstje zien passeren waar ik al wel aantal toppers heb uitgehaald laatste tijd en deze viel zeker niet tegen. Intelligente vertelling van een relatief origineel gegeven. Onderhoudend zonder meesterlijk te zijn.

Ik heb juist het omgekeerde: ik vond soul wat overroepen terwijl ik inside out prachtig vond in de manier waarop ze het benaderden.

Mijn kritiek op soul is vooral dat
die film kwam maar niet op gang voor mij. Na die jazz sessie denk je ok we zijn vertrokken maar tegen dat de film pas echt begonnen is en ze terug naar de aarde gaan ben je al een half uur ver. Dat duurde gewoon te lang. De animatie lag mij ook minder maar dat is smaak

Pixar ranked https://boxd.it/aTmAw

Hier mijn pixar rangschikking ( nog enkel good dinosaur en ratatouille te gaan)

Synecdoche, New York - Kaufmann being his quirky self, maar op een zeer aangename manier, uniek maar nooit "erover". Aangename ervaring. En wat een acteur was Philip Seymour Hoffman, zo jammer dat het leven hem niet alleen in fictie zwaar viel.

Ik heb juist het omgekeerde: ik vond soul wat overroepen terwijl ik inside out prachtig vond in de manier waarop ze het benaderden.

Mijn kritiek op soul is vooral dat
die film kwam maar niet op gang voor mij. Na die jazz sessie denk je ok we zijn vertrokken maar tegen dat de film pas echt begonnen is en ze terug naar de aarde gaan ben je al een half uur ver. Dat duurde gewoon te lang. De animatie lag mij ook minder maar dat is smaak

Pixar ranked https://boxd.it/aTmAw

Hier mijn pixar rangschikking ( nog enkel good dinosaur en ratatouille te gaan)

Na Coco en Soul gezien te hebben heb ik besloten om ook eens alle Pixar’s te kijken.
Ik ben grotendeels overtuigt door jouw lovende reviews.

De Insidious reeks opnieuw gezien.

Chapter 1: 8/10 (heeft me bij momenten toch even serieus doen verschieten)
Chapter 2: 6/10
Chapter 3: 4/10

Beter bij de eerste gelaten. Chapter 2 kon echt beter uitgewerkt worden want vond het einde echt precies gerushed. Chapter 3 was echt niet goed. Ook geen scary momenten en beetje wat plotholes. De manier waarop de doden contact zoeken met je, stond los van de eerste 2 films.

The raid 1 en 2.

meh, ik vond ze beiden nogal langdradig en repititief op den den duur..

dan kon ik toch veel meer genieten van die eerder aangehaalde film hier, The night comes for us.

The Night Comes For Us (Timo Tjahjanto, 2018)
Bekeken na de tip hier en omdat ik The Raid 1 en 2 wel kon pruimen. Deze haalt dat niveau niet maar doet wel effectief wat je ervan kan verwachten. Bij momenten zo over de top gewelddadig dat ik er luidop van moest lachen.
Ik heb ook The Raid 1 en 2 gezien, maar wist niet dat er nog zo'n film bestond.

Bij deze heb ik hem toegevoegd aan mijn lijst.

Terug
Bovenaan