Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Voor de fans van Epic NPC man:

Geweldig gedaan. Verrassend hoge production value en goeie reclame voor Nieuw-Zeeland als reisbestemming :unsure:

Horrible Bosses 1 en 2.

vind ze beiden erg grappig en goed in elkaar steken. die 3 gasten zijn ook goed aan elkaar gewaagd.
enkel die hamster wannabe leed wat aan over acting, maar kom...

Once Upon a Time in Hollywood

EIndelijk aan toegekomen.Vond hem heel goed, maar gewoon te lang.
Film meandert eigenlijk op een gezapig tempo voort van begin tot einde, zonder echte pieken. Maar dan die final act, BAM haha. Kapotgelachen. Zalig.

Jojo Rabbit - Had zijn momenten, Waititi zelf als Hitler vond ik precies niet de allerbeste keuze. Maar vlot gemaakte film die goed wegkijkt en de nodige lachsalvo's kon opwekken. Het jongetje doet het wel top ook.

Close encounters of the third kind:

Vintage Spielberg vrij klassiek en feelgood maar heel proper gemaakt zodat er genoeg ziel inzit en het aangenaam was om volgen.

Inside Out (Pete Docter, 2015)
Net zoals Soul vond ik deze ook meer op volwassenen gericht. Ook weer van genoten, hoewel het basisidee van Soul me meer aansprak. De animatie vond ik hier wel beter.

Ed Wood (Tim Burton, 1994)
Liefdevol eerbetoon aan campy B-films uit een tijd dat Burton een creatieve visie had die nog niet totaal verwaterd was door de grote studio’s. Waarschijnlijk mijn favoriete film van hem na Beetlejuice. Martin Landau steelt de show als Bela Lugosi.

The Fly (David Cronenberg, 1986)
Een film die ik nu al voor de derde of vierde keer gezien heb en met praktische special effects waar ik nog altijd van onder de indruk ben. Ik heb ook eens geprobeerd een ranking te maken van de films van Cronenberg: https://boxd.it/byLge

Can You Ever Forgive Me? (Marielle Heller, 2018)
Heb deze gemist bij het verschijnen omdat Melissa McCarthy me wat afstootte, maar toch blij dat ik ‘m nu gezien heb. McCarthy speelt heel goed en het verhaal was interessant. Al bij al geen speciale film maar zonder meer genietbaar.

The Color of Money (Martin Scorsese, 1986)
Een van de minste films van Scorsese, maar nog altijd zeker de moeite. Je ziet dat het voor hem geen persoonlijk project was, maar desondanks heeft hij qua regie wel zijn stempel er wat op gedrukt.

Eerste keer dat ik hier post, maar deze verdient het wel.
Kingdom of heaven - directors cut

Ik vond kingdom of heaven altijd een cva actiefilm zonder meer, maar de directors cut maakt er echt een steengoeie film van. Ongelofelijk veel meer diepgang in het verhaal en de personages, zonde van de reguliere uitvoering. 3 uur lang genieten, kan het echt aan iedereen aanraden.

Zopas Hacksaw Ridge gezien, en zwaar onder de indruk. Is met gemak een van de beste oorlogsfilms die ik ooit gezien heb, had ik niet verwacht.

Oxygène 7,5/10

Goeie sci-fi!! Heel de film speelt in de "pod" af met 1 personage. Gaandeweg leer je het hoe, wie en waarom op te eindigen op een serieuze cliffhanger.

Oxygène 7,5/10

Goeie sci-fi!! Heel de film speelt in de "pod" af met 1 personage. Gaandeweg leer je het hoe, wie en waarom op te eindigen op een serieuze cliffhanger.
Ik heb die ook nu net bekeken. Ben het eens met 7,5/10. Zeer claustrofobisch. Goeie acteerprestatie. 't Is duidelijk geen high budget film, maar hij doet wat hij moet doen. Van begin tot einde boeiend en spannend.

Het werd wel snel duidelijk dat ze mogelijks een kloon zou zijn. Da's in het genre wel vaker het geval. Maar dan nog wil je wel weten wat er gebeurd is.

Bezig aan een oldskool rewatch v films die ik als kind scary vond.
The Hand,The Blob,Deadly Friend,Poltergeist,Child's Play,Ticks,Tremors...
Allemaal gezien tijdens mijn covid quarantaine...los v het feit dat alles pretty cheesy is me toch goed kunnen inleven.
Vooral Deadly Friend en hier ga ik mss shit voor krijgen vind ik echt nog steeds goed...er is iets met die nachtmerriescene die ik niet kan vergeten.

Nice. 9lives watch party. Bedankt @Bauhaus

Ook net Oxygene gezien en eveneens goed bevonden. Ik had zelfs de trailer niet gezien dus er zaten wel een paar verrassingen in maar zoals vloet ook al zei zie je sommige twists wel van tamelijk ver komen. Neemt niet weg van het verhaal en dat de film behoorlijk spannend blijft. Gezien zijn setting best een leuke prestatie. Zeker het kijken waard imo.

Haha lachen, ik heb eergisteren ook door de post van @Bauhaus naar Oxygene gekeken :p . Ik vond hem precies wel wat minder dan de meeste hier. Voor een of andere reden boeide het hoofdpersonage me niet zo waardoor de spanning er wat van af viel. Zeker geen slechte film, maar er mistte toch wat voor mij!

Eurovision song contest: The story of Fire Saga: Misbegrepen komisch meesterwerk. Meerdere keren op punt gestaan om de hulpdiensten te verwittigen vanwege ongezond hevige lachstuipen.

Ferry, de Netflix film, prequel van de undercover reeks met Tom Waes, gisteren verschenen op Netflix, ik vond het wel ok, zeker die XTC scene vond ik goed gedaan

Terug
Bovenaan