Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Get Out

Wel ok, maar ik snap de vergelijking met Us hier niet zo goed. Deze is minder verassend, veel meer voorspelbaar en naar mijn gevoel ook minder goed gemaakt. Daarom niet slecht, maar dan vond ik Us toch beter en zeker origineler. 7/1

Tenet

Rewatch, had de 4KBR gekregen van Warner Bros. deze week en damn, prachtige kwaliteit :love:
Wel leuk om op de details te letten als je de "twist" al kent.

The Thing remake van een jaar of 8 geleden vond ik anders best wel goed hoor.

Gisteren TORQUE gezien.
ik snap niet waarom die niet de love krijgt die fast & furious krijgt.
snoeihard tempo, lekkere vrouwen, mooie settings, stoere guys met veel testosteron, en te gekke SFX.

krijgt verdorie een 4 op 10 op imdb ????? het enige wat ontbreekt is een bekende hoofdpersonage, die henderson kerel daar..
al is ice cube toch ook geen onbekende, en die 2 vrouwen ook al niet....

vond hem dik genietbaar

0XNw9Sl.png

The Strangers (2008) (rewatch):

Geen idee waarom ik deze terug heb opgelegd. Uitgekomen op het hoogtepunt van de home invasion / slasher hype van de midden jaren 2000 waar er nauwelijks nog een onderscheid valt te maken tussen alles wat er toen uitkwam. Deze is misschien nog één van de betere maar brengt eigenlijk niets nieuws tot de tafel. Was niet zeker of ik deze destijds zelfs had gezien maar toen ik hem zag begon het toch weer een beetje te dagen. Zo memorabel zal het dan wel niet zijn geweest.

5/10
We zijn die samen in de cinema gaan zien. Ik herinner me weinig van de film, maar wel dit nog:
- whatshisname is eigenlijk de schrijver, maar omdat ze gene director vond mocht hij deze ook regisseren
- ons conclusie was dat whatshisname beter kan directen dan schrijven, want de stijl was nog ok, maar het script nogal idioot

Voor de rest herinner ik me NIKS van die film.

Get Out

Wel ok, maar ik snap de vergelijking met Us hier niet zo goed.
=>
Ik snap wel niet dat mensen hem vergelijken met Get Out. Dit zijn 2 fundamenteel andere films.
Maw I agree

Sound Of Metal
Blijkbaar was Schoenaerts eerst verbonden aan dit project en ik zie waarom. Heel fysieke maar breekbare lead. Riz Ahmed verdient op zijn minst een oscarnominatie voor deze krachttoer.

Sound Of Metal
Blijkbaar was Schoenaerts eerst verbonden aan dit project en ik zie waarom. Heel fysieke maar breekbare lead. Riz Ahmed verdient op zijn minst een oscarnominatie voor deze krachttoer.
Die staat op m'n lijst.

Ben nogal in een Tarantino bui de laatste tijd.
Inglourious Basterds: Oververdiende oscar voor Christoph Waltz. Perfecte cast. Perfecte uitvoering. Er gebeurt eigenlijk relatief weinig in de film, maar de dialogen zijn legendarisch. De openingsscène en de barscène zijn voor mij wsl de meest met spanning geladen momenten die Tarantino gemaakt heeft. Ik kwam voor de eerste keer tot het besef dat alles wat de Basterds doen, eigenlijk geen invloed heeft op de outcome van de film.

Django Unchained: meest 'badass n***a on a horse' ooit ofzo. Jamie Foxx mocht hier gerust ook een oscar voor gekregen hebben. 't Zelfde voor de Leo. Geweldige beelden ook, zoals we wel gewoon zijn van Robert Richardson.

Op naar Hateful Eight.

Die staat op m'n lijst.

Ben nogal in een Tarantino bui de laatste tijd.
Inglourious Basterds: Oververdiende oscar voor Christoph Waltz. Perfecte cast. Perfecte uitvoering. Er gebeurt eigenlijk relatief weinig in de film, maar de dialogen zijn legendarisch. De openingsscène en de barscène zijn voor mij wsl de meest met spanning geladen momenten die Tarantino gemaakt heeft. Ik kwam voor de eerste keer tot het besef dat alles wat de Basterds doen, eigenlijk geen invloed heeft op de outcome van de film.

Django Unchained: meest 'badass n***a on a horse' ooit ofzo. Jamie Foxx mocht hier gerust ook een oscar voor gekregen hebben. 't Zelfde voor de Leo. Geweldige beelden ook, zoals we wel gewoon zijn van Robert Richardson.

Op naar Hateful Eight.
Oei, ge gaat een stevige duik nemen ;)

Hateful Eight is best ok, maar kan helemaal niet tippen aan Basterds en Django.

Hatefull Eight staat hier toch wel mijlenver boven zowel Django als Basterds. Basterds vind ik sowieso zijn minste. Once Upon a Time in Hollywood tho.. zie ik misschien zelfs liever dan Pulp Fiction en Reservoir.

Ik vond Basterds ook zijn minste denk ik, Django in de cinema was fantastisch maar nadien toch ook wat van zijn pluimen verloren bij een herkijk, dan vind ik The Hateful Eight en Once Upon a Time in Hollywood ook zeker sterker.

Beautiful Boy - Mja ik weet het zo allemaal toch niet, heftig onderwerp, minder heftige film. Dat Chalamet kan acteren is duidelijk genoeg maar voor de rest kreeg ik toch echt te weinig voeling met de personages en de film, side rollen zijn ook helemaal niks en Carell vind ik wel ok maar veel meer dan dat misschien ook niet. Soundtrack wel sterk. Flashbacks en het heen en weer gespring dan alweer wat minder. Te doorsnee in feite in zijn totaliteit, jammer want ik had echt op meer gehoopt.

Hatefull Eight staat hier toch wel mijlenver boven zowel Django als Basterds. Basterds vind ik sowieso zijn minste. Once Upon a Time in Hollywood tho.. zie ik misschien zelfs liever dan Pulp Fiction en Reservoir.

Die laatste zal volgens mij op termijn idd zijn definitief meesterwerk blijken, denk ik

On topic: gisteren The Trial of The Chicago 7 gezien
Elke film die erin slaag me niet te ergeren aan Redmayne is een sterke film
Goeie film dus, zeker in het licht van de gebeurtenissen van de voorbije dagen :unsure:

Uiteraard schitterende dialogen van Sorkin, ook goed gebracht door alle acteurs. Ik vond Langhella eigenlijk wat karikaturaal, maar blijkbaar was de rechter in't echt toch ook zo
Leuke cameo ook trouwens: perfecte casting!
De regie had Sorkin mss wel beter aan iemand anders overgelaten

7.5/10

Oei, ge gaat een stevige duik nemen ;)

Hateful Eight is best ok, maar kan helemaal niet tippen aan Basterds en Django.
Heb die toch ook altijd fantastisch gevonden. Ben er nog niet uit welke ik eigenlijk de beste vind. Het zijn ergens toch heel verschillende films. IB is niet echt gecentreerd rond 1 protagonist, en heeft meer absurde humoristische kantjes. Django is een classic revenge story met een duidelijke hoofdrol en een serieuzer thema. In typische Tarantino stijl wel, dus nog steeds veel laughs en overdreven geweld. Hateful 8 is dan weer 1 lange dialoog van 3u, en dat werkt perfect in de setting die Tarantino heeft opgebouwd.

Dus IB is mssn 'luchtiger' en moet het vooral hebben van een hanvol scènes en die bijna heel de film dragen. Terwijl Django een beter uitgebouwd verloop heeft. Django is wsl krachtiger in z'n geheel. Toch kan ik niet echt zeggen van welke ik méér genoten heb. Hateful 8 is een totaal ander concept, maar kan ik evenzeer smaken. Nu ik ze zo kort op elkaar bekijk kan ik mssn beter bepalen welke ik de betere vind van de 3. I'll let you know :unsure:

Pulp Fiction zal bij mij nooit van de troon kunnen gestoten worden alleszins. Wsl 1 van m'n favo films.

Laatst bewerkt:
Sound of Metal.
Dikke aanrader. Hoe deze film met geluid omgaat is redelijk uniek. En het gaat lang niet alleen over doof worden.

Blade Runner 2049 - Serieus sterk werk, vrijwel alles wat dit soort film moet zijn and then some. Sfeer, verhaal, geluid, visuals, t zit allemaal zo sterk dat je niet anders kan dan helemaal in de film zitten. Tijd voor een rewatch van de originele denk ik dan.

Terug
Bovenaan