Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Schitterende film eerlijk gezegd. En indd de overgang van de taal vind ik ook zalig gedaan. Zijn zo van die kleine dingen die iets extra's toevoegen. In The hunt for Red October, ook een McTiernan film, is ook zo een overgang maar dan veel korter gedaan als in deze film maar ik blijf zo'n dingen leuk vinden.

Deed me heel erg denken aan Buried met Ryan Reynolds van een paar jaar terug.

Inglorious Basterds voor de 37ste keer? Kzie daar weinig nadeel aan eingelijk!

Ge kunt nooiy genoeg Basterds kijken. Of Pulp Fiction, of Kill Bill of heel veel van Tarantino

Inglorious Basterds is met voorsprong mijn meest bekeken film, ik word die gewoon niet beu! Nochtans ben ik absoluut niet de grootste Tarantino fan, voor mij staat Inglorious Basterds ver boven zijn ander werk.

The Visit (2015) (5/10)

Heel lastige film om te beoordelen/quoteren vind ik, zowel tijdens als na de film weet ik echt niet goed wat ik ervan moet denken. Setting is veelbelovend/mysterieus, helaas zijn er wel wat minpunten zoals nodeloze en typische jump scares. Tyler (de broer) die echt absurd irritant is, helpt ook niet echt. Zeker niet dramatisch en het kijken waard, maar toch heb ik het gevoel dat er meer in zat.

United 93 (2006) (8,5/10)

Ik weet niet goed hoe het komt dat ik deze tot nu toe nog nooit had gezien, maar wat een prachtige/krachtige film!

Ik had vooraf wat schrik dat het allemaal wat te “Amerikaans”/patriottisch zou zijn, maar het tegendeel is waar. Ik vond het bijzonder mooi hoe de personnages redelijk simpel en kwetsbaar worden weergegeven, zoals het hoort voor dit trieste en tegelijk heroïsche relaas.

Enerzijds zit je met het lijden en handelen van de passagiers en anderzijds zit je met het aspect van de verkeersleiding/militair personeel dat eigenlijk niet goed weet wat er gebeurt of hoe te handelen. Die chaos wordt knap weergegeven.

Een van de meest pakkende films die ik de laatste jaren heb gezien, sterk staaltje!

Those who wish me dead

de nieuwste met Angelina Jolie.

film is al even flauw als de naam doet vermoeden MAAR , de mooie setting beelden van MONTANA (wat een heerlijke staat in the US wellicht) doet de film wel goed. het reis gevoel komt naar boven :D

eigenlijk veel te weinig films imo over Montana, een staat die altijd over het hoofd gezien wordt...

Schitterende film eerlijk gezegd. En indd de overgang van de taal vind ik ook zalig gedaan. Zijn zo van die kleine dingen die iets extra's toevoegen. In The hunt for Red October, ook een McTiernan film, is ook zo een overgang maar dan veel korter gedaan als in deze film maar ik blijf zo'n dingen leuk vinden.
De taalovergang in The hunt for Red October verloopt ook zo smooth, omdat het op hetzelfde moment gebeurt als dat je als kijker inzicht krijgt over de "goede inborst" van het Sovjet-hoofdpersonage.
Een film die zich afspeelt tijdens de Koude oorlog, daar is het als Westerse kijker "Engels=de goeden en Russisch: de slechten". Op het moment dat het Sovjet-hoofdpersonage de switch maakt van Russisch naar Engels, dan word je als kijker ook op het goede spoor gezet van wat er te gebeuren staat (omdat het natuurlijk niet met zoveel woorden gezegd wordt).

May so far:

Blade Runner (1982) - 3/5 ; teleurgesteld moet ik toegeven
The French Connection (1971) - 3.5/5
The Woman In The Window (2021) - 1/5
Without Remorse (2021) - 2/5
2001: A Space Odyssey (1968) - 5/5
Death Becomes Her (1992) - 3/5
Trois Couleurs: Rouge (1994) - 3.5/5
Central Station (1998) - 5/5
Things Heard & Seen (2021) - 1.5/5
Two Distant Strangers (2020; short) - 1/5
A Moment of Innocence (1996) - 4/5
Rashomon (1950) - 4/5

Those who wish me dead

de nieuwste met Angelina Jolie.

film is al even flauw als de naam doet vermoeden MAAR , de mooie setting beelden van MONTANA (wat een heerlijke staat in the US wellicht) doet de film wel goed. het reis gevoel komt naar boven :D

eigenlijk veel te weinig films imo over Montana, een staat die altijd over het hoofd gezien wordt...
Ik vond hem best genietbaar. Geen hoogstaande cinema maar wel eens de moeite om te bekijken. Mooie setting idd!

Hoe bekijken jullie eigenlijk films? Zou best nog interessant zijn mocht erbij gezet worden (te zien op netflix, Disney+ etc).

Ben soms lui en vergeetachtig

Crimson Peak: Qua stijl echt wel zeer aangenaam. Qua verhaal ok. Qua acteerwerk goed. Del Toro weet in ieder geval zeker wel hoe hij sfeer brengt en maakt volgens mij echt perfect wat hij zelf wil maken. Aangenaam.

The Lady in the Window.
FENOMENAAL eigelijk..ik verwacht nooit iets v Netflix films maar deze is echt goed.
Amy Adams is waanzinnig hier in net als de rest vd cast.
Volgens mij een film die in de cinema moest komen maar door de pandemie een akkoord met netflix heeft gesloten...denk ik.
Absolute aanrader en manier v filmen is ook geweldig..zeker de betere film out there in recente geschiedenis,zal niet teleurstellen.

Ik vermoed dat je The Woman in the Window bedoelt maar die staat bij deze mee op de to watch list ;) .

Die 5,8 op imdb is echt onterecht...verdiend zeker een 7,5 ..is best spannend en heeft een goed verhaal,laat die score u aub niet afschrikken,is echt onterecht.

Army of the dead. Is nog wel oke als actie/zombie film die onmiddelijk naar dvd release gaat. Maar fuck die Zack Snyder is toch echt een amateur.

Southland Tales (2006): Wait what?
Dat is nu echt eens een film waar ik op elk vlak kop noch staart kon maken. Plot, stijl, toon maar vooral ook mijn eigen oordeel. Masterpiece or steaming turd? Ik heb geen flauw idee, maar het moet echt een van die twee zijn, toch?

Army of the dead. Is nog wel oke als actie/zombie film die onmiddelijk naar dvd release gaat. Maar fuck die Zack Snyder is toch echt een amateur.
Inderdaad. Snelle zombies ftl en Zack Snyders visie als regisseur is om van te kotsen.

Niet slecht maar eerder de zoveelste in een dozijn, meer had ik er eigenlijk ook niet van verwacht. Snap ook niet waarom die zo lang moet duren.
De beste zombiefilms zijn over het algemeen ook geen big budget Amerikaanse producties.

Polar.Op Netflix
Een John Wick lookalike.Maar in het belachelijke getrokken met als slechterik diene dikke van Little Brittain.

Army Of The Dead - 2021

Kijk de trailer en je hebt de film in feite al gezien.
Bautista kan nog altijd niet acteren, voorspelbaarheid in karakters/story, het holle vader-dochter verhaaltje en de obligate 'humor' maken het plaatje voor 2,5 uur compleet.

Terug
Bovenaan