Karry98
Well-known member
Schitterende film eerlijk gezegd. En indd de overgang van de taal vind ik ook zalig gedaan. Zijn zo van die kleine dingen die iets extra's toevoegen. In The hunt for Red October, ook een McTiernan film, is ook zo een overgang maar dan veel korter gedaan als in deze film maar ik blijf zo'n dingen leuk vinden.
Deed me heel erg denken aan Buried met Ryan Reynolds van een paar jaar terug.
Inglorious Basterds voor de 37ste keer? Kzie daar weinig nadeel aan eingelijk!
Ge kunt nooiy genoeg Basterds kijken. Of Pulp Fiction, of Kill Bill of heel veel van Tarantino
Inglorious Basterds is met voorsprong mijn meest bekeken film, ik word die gewoon niet beu! Nochtans ben ik absoluut niet de grootste Tarantino fan, voor mij staat Inglorious Basterds ver boven zijn ander werk.
The Visit (2015) (5/10)
Heel lastige film om te beoordelen/quoteren vind ik, zowel tijdens als na de film weet ik echt niet goed wat ik ervan moet denken. Setting is veelbelovend/mysterieus, helaas zijn er wel wat minpunten zoals nodeloze en typische jump scares. Tyler (de broer) die echt absurd irritant is, helpt ook niet echt. Zeker niet dramatisch en het kijken waard, maar toch heb ik het gevoel dat er meer in zat.
United 93 (2006) (8,5/10)
Ik weet niet goed hoe het komt dat ik deze tot nu toe nog nooit had gezien, maar wat een prachtige/krachtige film!
Ik had vooraf wat schrik dat het allemaal wat te “Amerikaans”/patriottisch zou zijn, maar het tegendeel is waar. Ik vond het bijzonder mooi hoe de personnages redelijk simpel en kwetsbaar worden weergegeven, zoals het hoort voor dit trieste en tegelijk heroïsche relaas.
Enerzijds zit je met het lijden en handelen van de passagiers en anderzijds zit je met het aspect van de verkeersleiding/militair personeel dat eigenlijk niet goed weet wat er gebeurt of hoe te handelen. Die chaos wordt knap weergegeven.
Een van de meest pakkende films die ik de laatste jaren heb gezien, sterk staaltje!

.