PBR Streetgang
Well-known member
Hell yeah Memories of Murder en Kingdom of Heaven!!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(in before, Rodriguez heeft dees geregisseerd buiten gij heiden, Tarantino heeft hier ook mee te maken en t was slecht genoeg dus nah t hoort er wel bij).
- War Of The Worlds (2005): 8/10
- Oblivion (2013): 6.5/10

Heb die toevallig de vorige weken ook kort na mekaar gezien. Tom Cruise en actie-sci-fi is vaak een goeie combinatie. Met een hoogtepunt in Edge of Tomorrow wsl.
War of the Worlds heeft z'n obvious flaws (zoon, flauw einde, foutjes) Maar bij elke rewach geniet ik er ten volle van. Er zijn weinig films die een Alien invasion zo 'geloofwaardig' doen voelen imo. Vooral omdat je steeds in het perspectief van Tom Cruise & family blijft. Signs doet dit ook, en dat maakt de ervaring alleen maar authentieker. Ook visueel blijf ik 'm heel indukwekkend vinden. Ik ben me ervan bewust dat veel mensen WotW en Signs bagger vinden
Oblivion doet me qua plot wel vragen stellen (but..why?), maar uiteindelijk ga ik er steeds gewoon helemaal in mee. Wederom visueel sterk. En de muziek en sounds (vooral van de drones) zijn winners. Ik ben geen expliciete Tom Cruise fan ofzo, maar ook hier zie ik 'm graag bezig.
Ik dacht dat ook en het contrast in sound/beeld kon niet groter zijn imho.Blade Runner 2049 - Serieus sterk werk, vrijwel alles wat dit soort film moet zijn and then some. Sfeer, verhaal, geluid, visuals, t zit allemaal zo sterk dat je niet anders kan dan helemaal in de film zitten. Tijd voor een rewatch van de originele denk ik dan.
Awel ik ben ook benieuwd, de eerste is bij mij toch redelijk lang geleden maar ik herinner mij dat ik die ok vond maar zeker niet de absolute classic die er vaak van gemaakt wordt, ondertussen wel iets meer leeftijd dus misschien was ik toen nog te jong, ik ben benieuwd.Ik dacht dat ook en het contrast in sound/beeld kon niet groter zijn imho.
Helaas was dit voor mij niet de ideale volgorde en kwam de originele niet tot zijn recht.
2049 is toch echt sterk hoor, zeker een kans geven! Was een van dé cinema ervaringen voor mij het jaar dat die uitkwam. Verder ook wel fan van Villeneuve zijn werk in het algemeen.Awww shit don't make me pick up my pitchfork again.
2049 moet ik nog zien maar ik kan me niet inbeelden dat deze nog maar in de buurt zal komen van het origineel.
Villeneuve's "Arrival" was ik ook allesbehalve fan van. "Sicario" daarentegen.