Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Omdat alles van de Alien-reeks (tot Covenant toe) beschikbaar staat op Prime ben ik ook aan een rewatch begonnen. Dit weekend dus Alien bekeken.
Het viel me extra sterk op hoe fantastisch de game Alien: Isolation erin geslaagd is diezelfde sfeer weer te geven. Die sounds, die donkerheid, de 'hardware', muziek, ... Ik zou er zo opnieuw aan beginnen.

Predator staat ook nog in de wachtrij. De laatste films in die franchise heb ik nog nooit deftig bekeken.

Ben fan van zowel de Alien (zelfs inclusief de prequels die velen blijkbaar maar niets vinden) als Predator franchises. Waar ik wel een niet warm van wordt zijn die crossovers zoals AvP, maar ik heb dat ook bv met die superheldenfilms waar ze vanalles gaan mixen. Ik heb het liefst als alles zich gewoon in zijn eigen sandbox afspeelt, anders doet het precies afbreuk aan de "geloofwaardigheid" vind ik..

Omdat alles van de Alien-reeks (tot Covenant toe) beschikbaar staat op Prime ben ik ook aan een rewatch begonnen. Dit weekend dus Alien bekeken.
Het viel me extra sterk op hoe fantastisch de game Alien: Isolation erin geslaagd is diezelfde sfeer weer te geven. Die sounds, die donkerheid, de 'hardware', muziek, ... Ik zou er zo opnieuw aan beginnen.

Predator staat ook nog in de wachtrij. De laatste films in die franchise heb ik nog nooit deftig bekeken.
Heb nog maar pas die game uitgespeeld en idd, wat een sfeer. Ik ga denk ik ook nog eens aan een Alien rewatch beginnen, wist niet dat ze op prime stonden.

Probleem is dat ik nog maar pas aan een Star Wars rewatch ben begonnen 😕

20th century women - Leuk, vaak (pijnlijk) herkenbaar, vlot, licht en toch zwaar, origineel, opvallend, kleurrijk en donker, enfin veel precies. En nergens vliegt de film uit de bocht. Wat mij betreft echt een sfeervolle en kwaliteitsvolle film gemaakt door vakmensen op vrijwel alle gebied. Viel me echt enorm mee.

Ik was ook van van 20th Century Women!

Ben nu op een spy movie trip

Rewatches:
Spy Game
The Bourne Identity
The Hunt for Red October

Nieuw:
The Man from UNCLE - 7/10 (Guy Ritchie,, 2015)

Ik vreesde het ergste want Guy Ritchie is meestal obnoxious as hell en van Henry Cavill ben ik ook al geen fan. Maar deze viel best nog goed mee: leuke 60's vibe, herkenbare scenario's, grappige dialogen en vooral niet te serieus. Ik vind zijn "scene-cut-rewind-repeat extended scene" ontzettend irritant en onnodig, maar dat kon ik uiteindelijk nog door de vingers zien. Ook kan hij geen vechtscene filmen als zijn leven ervan afhing.

Get Smart - 7/10 (Peter Segal, 2008)

Ik verwachtte een silly spy comedy, en ik kreeg exact waar ik om vroeg, alleen heb ik vaker en harder moeten lachen dan ik eerst had gedacht.

Midnight Sky (Netflix)

De reacties op deze film zijn verdeeld, maar ik vond het genieten. Beetje slowburner, een vrij simpel plot zonder teveel gedoe erbij. Een ingetogen Clooney. Ik zit nog wel met wat vragen (wat is er juist gebeurd? en is het dat?), maar less is more neem ik aan?

Eigenlijk niet echt veel gebruik gemaakt van de maand gratis Streamz. De tijd is nu nog te kort om een serie te beginnen, dus probeer ik snel nog een paar Belgische films te kijken.

Gisteren Yummy gezien.
Ik vond het best nog een leuk tussendoortje. De film lijkt me met heel veel liefde voor het genre gemaakt. Denk dat het een leuke set moest geweest zijn. Foute humor, leuke gore (mocht nog wat meer zijn), genoeg clichés erin gestoken en zelfs de gratuit-blote-tieten-momenten.

Eindelijk eens een Hd versie gezien van The Abyss van James Cameron. Is streaming versie (oa netflix en starz)
Dik in orde kwa beeld. Wel de bioscoop release met het cheesy einde in deze HD versie.
De remaster op blu ray van de SE versie laat nog steeds op zich wachten

What is the status of a Blu-ray or 4K remaster of The Abyss, and will you be involved in the process?
I was involved a bit, but that was several years ago. There is an HD master and Jim said it's beautiful, but for some reason it was never released. It's probably 2K now because it was done a couple years ago. I don't think Jim has the time to deal with it, frankly.

Mooi is die idd. Contrast, kleurpatronen in tinten blauw van wit licht naar azuur naar diep indigo en zwart ... de sets ... scherpe onderwater scenes ...
Kwam heel mooi tot uiting in HD en weinig kwam gedatered over. Buiten een scene op het einde (de alien ashtray :) )
Straf voor een 80's film, eerder al een 90's standaard visueel.
Jim is te druk bezig met de Avatars denk ik.

Pressure Point - 8/10 (Hubert Cornfield, 1962)

Raamvertelling was hier niet nodig, voor de rest een heel boeiende en stijlvolle social-problems film over een zwarte gevangenispsychiater die een subversieve neo-Nazi als patient krijgt, die gearresteerd werd voor "violent attempt to overthrow the American government". Uitstekende prestaties van Sidney Poitier en Bobby Darin, met inventieve cinematografie en production design.

Ik schat deze duidelijk hoger in dan de gemiddelde kijker. Mysterieus met een lekkere beklijvende sfeer.

Brengt niets nieuws maar doet wat ie moet doen. Zowel Hanks als de jonge Zengel doen het bijzonder goed en weten je mede dankzij hoogstaande production value in de costums en sets mee te voeren naar het wilde westen. Verwacht je aan een lichtjes meditatieve roadtrip waarin actie maar zelden de bovenhand neemt en dan zal je reis vlot verlopen.

TED 2.

had die nog niet gezien.; eigenlijk bijna even goed als de eerste.
heerlijk, al ken ik die flash gordon wel niet.... heb ik films gemist dan in de jaren 80 ?

Judge Dredd - Meer dan behoorlijk in feite, in een campy, cult kind of way natuurlijk echt goed is het niet, maar qua fungehalte scoorde het bij mij nog best goed. (Soort Flash Gordon misschien? die ken ik niet maar t ziet er precies toch soort van t zelfde uit :p ) .

The VVitch 8/10
Loved it. Hail satan.
black-phillip-keirsha-subandono.jpg

Torpedo op Streamz

De film gaat misschien wat teveel voor de makkelijke clichés. Ik had zelf ook het gevoel dat er op twee gedachten gehinkt werd. Soms leek het de richting uit te gaan van een over-the-top actiefilm met de nodige karikaturen, op andere momenten leek de film zich dan weer heel serieus te nemen. Maar misschien is dat een verkeerd gevoel.

Anderzijds wel tof dat er zo is een film in Vlaanderen is gemaakt. Het anderhalfuur is ook wel voorbij gevlogen, dus ik heb mij er wel mee geamuseerd.

Judge Dredd - Meer dan behoorlijk in feite, in een campy, cult kind of way natuurlijk echt goed is het niet, maar qua fungehalte scoorde het bij mij nog best goed. (Soort Flash Gordon misschien? die ken ik niet maar t ziet er precies toch soort van t zelfde uit :p ) .
de remake, met Karl Urban, zou ook de moeite zijn

Terug
Bovenaan