Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Goed; alle Star Wars herbekeken voor de zoveelste keer. In een best wel leuke volgorde:

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens - 7/10
Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi - 7,5/10
Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker - 6/10

Begonnen met de sequels omdat ik die het minste herbekeken heb en ik eigenlijk niet van plan was alle Star Wars te herzien. De laatste had ik zelfs nog maar 1 keer gezien. Ik haal heel veel kijkplezier uit de sequels puur omwille van het visuele. De lightsaber-gevechten zijn gewoon perfect uitgevoerd, terwijl ze bij de originele trilogie vaak heel houterig naar elkaar staan zwaaien en eigenlijk amper vechten. Episode 8 krijgt van mij een iets hogere score omwille van het epische 'gevecht' op het einde (Luke Skywalker vs. Kylo Ren). Kippenvel het moment dat Luke daar verschijnt. Qua verhaal zijn deze films een rommeltje die wouden teren op oud succes, maar het stoort mij niet zo hard.

Star Wars: Episode IV - A New Hope - 8/10
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back - 8/10
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi - 8/10

Over naar de originele trilogie, despecialized editions. Hier kan ik geen afzonderlijke scores geven. De films vormen een oerdegelijk geheel met een mooi afgesloten verhaal. Zoals gezegd haal ik hier minder plezier uit de gevechten, die er vaak wat klungelig uitzien. Deze films halen het omwille van het sterke verhaal, leuke practical effects en uiteraard de muziek.

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace - 6/10
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones - 7/10
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - 7/10

Episode 1 blijft het lastigste om naar te kijken: overdreven CGI terwijl ze er in die tijd nog niet klaar voor waren en een verhaal dat bitter weinig impact heeft op het vervolg (en ik zwijg over Jar Jar). Goed, het is wel leuk om kleine Anakin eens te zien, maar verder niks bijzonder. De andere 2 zijn oké, maar halen niet datzelfde niveau als de originele. Het grote probleem voor mij is dat die hele transitie van Anakin nogal gehaast aanvoelt. Hij maakt hier en daar wat miserie mee, om dan plots door en door slecht te worden... De prequels hebben wel een leuke cast naast Hayden Christensen.

Rogue One: A Star Wars Story - 9/10

Door deze volgorde te gebruiken kom ik mooi uit bij mijn favoriet. Moderne visuals, epische gevechten, een sterk en mooi afgerond verhaal, Felicity Jones en als climax Darth Vader mogen aanschouwen op de top van zijn krachten. De cirkel is rond.

Oh ja, de Han Solo-film skip ik volledig. Die was bagger.

Dune. 9/10.

twas niet enkel 3D, maar 4DX. Gene fan van 3D en die 4DX moest er voor mij niet bij. Ik ben daar zwetend, met rugpijn buiten gewandeld. Tkan toch ook niet de bedoeling zijn dat uw zetel trilt wanneer biivoorbeeld josh brolin spreekt.

Daarnaast stond het voor mij ook veel te luid, maar dat is typisch cinema. Zeker met de hogere tonen stoort dat toxh? De 3D was nog vrij subtiel en onopmerkelijk, dus de betere versie daarvan.

De sfeer, personages, pacing, sound design waren allemaal top voor mij. mogelijks komt de bluray hier binnen om het op de home cinema met mijn eigen audio en video instelling te herbeleven.

4DX
Dune. 9/10.

twas niet enkel 3D, maar 4DX. Gene fan van 3D en die 4DX moest er voor mij niet bij. Ik ben daar zwetend, met rugpijn buiten gewandeld. Tkan toch ook niet de bedoeling zijn dat uw zetel trilt wanneer biivoorbeeld josh brolin spreekt.

Daarnaast stond het voor mij ook veel te luid, maar dat is typisch cinema. Zeker met de hogere tonen stoort dat toxh? De 3D was nog vrij subtiel en onopmerkelijk, dus de betere versie daarvan.

De sfeer, personages, pacing, sound design waren allemaal top voor mij. mogelijks komt de bluray hier binnen om het op de home cinema met mijn eigen audio en video instelling te herbeleven.
Jesus Dune in 4DX

Tegen dat ze crashen met de orhnithopter hebde toch gene rug meer

heb zin om, na 2 jaar , nog es naar de cinema te gaan met die BNP fortis film days.

maar ik zie dat een mondmasker nog steeds verplicht is, voor de hele duur van de film? :D seriously... enkel om iets te eten mag je het afzetten.
controleren ze dan echt zo van: "helaba, tis nu al 2 minuten geleden dat ge nog es een popcorn in uw mond stak; dus nu moet je terug je mondmasker opzetten" ?

jeezes. dat ze werken met het covid safe ticket hé
kan me echt niet inbeelden dat het aangenaam kijken is naar een film, met een mondmasker op??
ok vandaag overleg comité, maar zelfs al schaffen ze het af, zal het nog wel een week of 2 duren zeker.

heb zin om, na 2 jaar , nog es naar de cinema te gaan met die BNP fortis film days.

maar ik zie dat een mondmasker nog steeds verplicht is, voor de hele duur van de film? :D seriously... enkel om iets te eten mag je het afzetten.
controleren ze dan echt zo van: "helaba, tis nu al 2 minuten geleden dat ge nog es een popcorn in uw mond stak; dus nu moet je terug je mondmasker opzetten" ?

jeezes.
kan me echt niet inbeelden dat het aangenaam kijken is naar een film, met een mondmasker op??
ok vandaag overleg comité, maar zelfs al schaffen ze het af, zal het nog wel een week of 2 duren zeker.
In de praktijk gaan veel mondmaskers gewoon naar beneden. Het is niet alsof er controle in de zaal is.

jeezes.
Tis een kwestie van u moment te kiezen. Heb nooit controle in de zaal geweten en ben hier toch al 4 keer geweest. De eerste keer was tijdens België-Portugal en als je daar met 7 man zit maken ze er echt geen punt van. Of als je gewoon genoeg fret koopt om 2 uur door te boefen dan is het ook in orde (ik spreek uit ervaring)

Ook al paar keer geweest in geel en Antwerpen en nergens controle gehad... .

Er moest in Antwerpen ook x aantal stoelen tussen zijn op jou rij maar de rij voor en achter u die mochten vlak voor of achter u zitten ale ja :lol:

jeezes. dat ze werken met het covid safe ticket hé
Enkele weken geleden naar de cinema geweest en daar droegen we het enkel om binnen rond te lopen. Zodra we zaten deden we ons mondmasker gewoon af, ervan uitgaande dat dit mocht (en niemand hield deze aan tijdens de film).

Enkele weken geleden naar de cinema geweest en daar droegen we het enkel om binnen rond te lopen. Zodra we zaten deden we ons mondmasker gewoon af, ervan uitgaande dat dit mocht (en niemand hield deze aan tijdens de film).
Awel dit dus, ik ben al een 7tal keren geweest, en ik had de volle overtuiging dat ge het mocht afzetten als ge zit?

Er moest in Antwerpen ook x aantal stoelen tussen zijn op jou rij maar de rij voor en achter u die mochten vlak voor of achter u zitten ale ja :laugh:
In de cinemas waar ik ga mag dat niet hoor, ook voor en schuin voor u moet een stoel tussen.

In de cinemas waar ik ga mag dat niet hoor, ook voor en schuin voor u moet een stoel tussen.
Ik heb het in de Kinepolis sinds ze terug open zijn iedere keer al gezien iig :p .

(officieel is het voor zover ik weet wel enkel afzetten voor eten en drinken)

Terug
Bovenaan