Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dieje 4de is popcornvermaak ma diee 5de dat is echt wel rommel ze.
Die Hard with a Vengeance idd fantastische chemie tussen Willis en Jackson. Maar de rest garbage noemen is wel een beetje overdreven denk ik, is gewoon perfect popcornvermaak.
Die laatste met Jai Courtney is echt total garbage. 4 heb ik enkel in de cinema gezien, was idd best nog oke. Was ff vergeten dat die er nog was

Misschien samen met iemand gezien die mensen uitlacht als ze "Die Hard" goed vinden en dan "gedaan alsof" hij die film slecht vond (maar dus toch "stiekem" ervan genoten zonder dat die persoon dat wist)?
Heb anders ook geen idee wat daar "stiekem" aan is :D
Wat is daar stiekem aan?
1 is de beste, 3 ook heel goed, 2 cava, 4 omdat ge het niet kunt laten maar is eigenlijk al niet meer goed, dan vergeet ge best dat er nog bestaan.
Haha neen, stiekem als in: dit is niet mijn genre maar gezien het een klassieker blijkt te zijn, heb ik toch maar eens gekeken. En ik moest aan mezelf toegeven dat ik het best goed vond 😉

Promising Young Woman

Cool! Verloor naar het einde wat van zijn punch maar verveelde nooit.

Psycho Goreman

Tja. 80s gitaren, power rangers fights, heerlijke practical effects, compleet van de pot gerukt.
Perfecte lockdownfilm.

Deze week gezien:

Predator franchise zit er dus ook op. Het origineel steekt er met kop & schouders bovenuit, maar Predator 2 & Predators vond ik ook nog best amusant voor wat ze zijn. The Predator daarentegen stak snel tegen. Paar leuke slasher sequences, maar voor de rest niet veel soeps. Nu toch uit curiositeit de AvP films ook checken, door The Predator ligt de lat al goed laag :p

Nae Meorisokui Jiwoogae (A Moment to Remember) - Zeker en vast goed. Een film die zonder problemen naar het over sentimentele kleffe gedoe zou kunnen gaan maar hier door een sterk uitgeschreven scenario, toppers als acteurs en achter de camera en een zeer geslaagde soundtrack nooit naartoe gaat. Het betere werk, zonder twijfel. Ik mis misschien nog iets (wat dan, geen idee in feite) om er écht een uitzonderlijke film van te maken maar neemt niet weg dat ik hier wel van genoten heb.

Deze week gezien:

Predator franchise zit er dus ook op. Het origineel steekt er met kop & schouders bovenuit, maar Predator 2 & Predators vond ik ook nog best amusant voor wat ze zijn. The Predator daarentegen stak snel tegen. Paar leuke slasher sequences, maar voor de rest niet veel soeps. Nu toch uit curiositeit de AvP films ook checken, door The Predator ligt de lat al goed laag :p
Imo krijgt The Predator wat teveel flack. OK het is absoluut geen goede film, OK dat einde is belachelijk, OK ze gaan een beetje onnozel erover.
MAAR daarentegen hebt ge wel een film die zichzelf niet serieus neemt (looking at you Predators), perfect weet wat voor schlock ze aan het maken zijn, lekker R-rated gory is, en leuke gags (al dan niet verwijzend naar de vorige). En als added bonus krijgt ge een uber funny en badass Sterling Brown.

Allez ge gaat mij die film nooit horen verdedigen als "goed", maar ik lach mij wel ziek als ik die bekijk.

Edit: HDTGM mag dringend The Predator eens behandelen!!

Laatst bewerkt:
Imo krijgt The Predator wat teveel flack. OK het is absoluut geen goede film, OK dat einde is belachelijk, OK ze gaan een beetje onnozel erover.
MAAR daarentegen hebt ge wel een film die zichzelf niet serieus neemt (looking at you Predators), perfect weet wat voor schlock ze aan het maken zijn, lekker R-rated gory is, en leuke gags (al dan niet verwijzend naar de vorige). En als added bonus krijgt ge een uber funny en badass Sterling Brown.

Allez ge gaat mij die film nooit horen verdedigen als "goed", maar ik lach mij wel ziek als ik die bekijk.

Edit: HDTGM mag dringend The Predator eens behandelen!!
Goja, wil er ook niet te hard op zitten haten ofzo hoor, zitten zeker paar geslaagde momenten in! De gore die we krijgen als the predator eens mag losgaan is idd best leuk. Maar er zitten toch te veel dingen die me echt storen en de gags vind ik meer niet geslaagd dan geslaagd :p

Het stereotype uiterst slimme autistische kind met die storyline van "next step in the evolutionary chain" vond ik echt niet nodig. Was moeilijk te zeggen of de film daar zichzelf serieus nam of niet. En dan die kerel met Tourette vond ik ook net iets te onnozel. "hihihi hij zei pushy & niet pussy"

Sterk regie debuut, alleen een heel dubbel gevoel over het einde, wat waarschijnlijk ook wel het hele punt is. Een film die primair ging over het verwerken van pijn, verdriet en verlies evolueert uiteindelijk in een film over wraak met nog meer pijn, verdriet en vooral verlies. Maar het is een gutpunch and I liked it.

8/10

I kinda liked it maar het is spijtig dat dit toch weer een film die vooral tongue in cheek is en veel te weinig oprecht. De film doet heel veel dingen juist (die practical effects zijn op momenten redelijk on point) maar op momenten vervalt de film wel in nonsense (niet die van het goede soort) en ongepaste meta grapjes. De films waar het zich op baseert zijn onstaan uit oprechte drug fueled insanity en dat emuleren werkt meestal niet zo goed. Ik had het graag iets meer straight faced gezien.

6,5/10

Tetsuo AKA The Iron Man (1989)

Als je graag het vreemdere Lynch werk ziet dan is dit iets voor jou. Ik weet niet aan welke medicatie Tsukamoto zit maar het moet toch iets sterk zijn.

Ja, ik vond de sound design van de film echt geweldig! En Riz Ahmed al even niet meer in een TV series gezien sinds The Night Of die ik ook goed vond.

De Patrick

Wel genoten van deze Vlaamse film. Beetje Lebowski vibe, vond ik, maar dan minder grappig.
Sterk camerawerk ook: paar klasse shots!

Goed dat zo'n films gemaakt kunnen worden in Vlaanderen, maar jammer dat er zo weinig volk is naar gaan kijken. Al ligt dat natuurlijk ook een beetje aan de vreemde setting.

Hopelijk kan Tim Mielants, die toch al een paar leuke series op zijn cv's staan heeft, hier verder op bouwen

Sound of Metal
Zeer leuk om een goede film te zien over een onderwerp dat me zo nauw aan het hart ligt. Mooi gebracht. Dikwijls herkenbaar, en meestal redelijk realistisch. Het gebeurt niet dikwijls dat ik naar een film over gehoorverlies/doofheid kan kijken zonder de hele tijd gefrustreerd naar de tv te willen roepen. Fantastische rollen van Paul Raci en Riz Ahmed.
Gij zijt doof moet ik hieruit begrijpen?

Terug
Bovenaan