Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Was nooit grote fan van Dr. Zhivago. Wel van Nicholas & Alexandra, een prachtig historisch epos in dezelfde lijn met wat Lean toen aan het doen was.

Michael in een marcelleke blijft nog steeds Michael, hoor.

Bold statement time: beste Star Warsfilm sinds The Empire Strikes Back
Ik vond Stars Wars Rogue dan weer beter. Ik vond de kleuren van Solo ook heel flets ? Ik zat heel de tijd te denken dat mijn TV mis was, maar oftewel donker of flets, wazig ? (dolby vision..)

Ma Rainey's Black Bottom, Netflix.

Film op zich is best ok, een duidelijke adaptatie van een toneelstuk (beperkte locaties), maar Viola Davis en vooral Chadwick Boseman (op het einde van zijn strijd tegen kanker) stelen de show. Jammer genoeg iets te weinig aandacht voor de muziek naar mijn smaak...

escape from pretoria (2020) wow, bijna ongelofelijk dat dit echt is gebeurd, dat gedoe met die sleutels enzo :eek: damn !

Aladdin (live action)

Meh. Omdat het zo'n exacte kopie is van het origineel moest ik constant de vergelijking maken in mijn hoofd. Did not help. De muziek is ook een serieuze stap achteruit, helaas.

All My Friends Are Dead

Poolse bloederige komedie op Netflix. Ideale nobrainer met een paar hilarische momenten. Film op zich is vrij onevenwichtig en springt van het ene op het andere, maar het was fun. :D

Kan iemand mij de tijdlijn uitleggen aub van snow white & the huntsman?

ik dacht altijd dat maleficent het vervolg daar op was?
of is dit een standalone film?

want nu pas zie ik dat er ook een "huntsman 2" film bestaat, die wellicht het rechtstreekse vervolg is op "snow white & the huntsman" ...

2e vraag: zijn die maleficent movies de moeite waard? want daar zijn ook al 2 films van zie ik. "snow white..." vond ik wel leuk

Gaat idd over een (soort van) verfilming van Doornroosje, met Sneeuwwitje hebben die films niks te maken :p .

Vond die, voor licht blockbuster materiaal te zijn, wel allebei nog meer dan ok.

OK dus maleficent is doornroosje
En snow white huntsman is sneeuwwitje.
OK dan thx.

Was wat verwarrend was toevallig allebei met Charlize Theron dus dacht dat die in elkaar verweven waren...

Charlize Theron speelt toch niet meer in Maleficent?
Je hebt gelijk. Het is Angelina Jolie blijkbaar.. Maar dat is amper te zien als je die poster ziet. Kon even goed Charlize Theron zijn. Met al die make up. My bad ✌️ we kunnen niet allemaal sprookjeskenner zijn zoals jayvie

The Good Girl (2002)
Zeer aangenaam verrast. Aan de poster en de naam te zien dacht ik aan een romcom te beginnen maar deze kon zomaar voor een dark comedy indie movie doorgaan.

Friday The 13th (1980)
Vond hier weinig aan. Ik ben geen expert op het gebied van slashers maar diegene die ik reeds zag waren wel beter.

Straw Dogs (1971)
Local Hero gone wrong, creepy sfeertje en gewaagde film. Hoogtepunt bevindt zich in het midden en kon naar het einde toe dat niveau niet meer vasthouden maar zeker het bekijken waard.

Die Ehe Der Maria Braun (1979)
Sterk geacteerd en een typische Fassbinder al is het naar mijn mening niet zijn sterkste.

Ik vond Stars Wars Rogue dan weer beter. Ik vond de kleuren van Solo ook heel flets ? Ik zat heel de tijd te denken dat mijn TV mis was, maar oftewel donker of flets, wazig ? (dolby vision..)
Idd en idd.
Maar Solo was zeker een entertainende film. Was beter dan ik had verwacht.

- Ready Player One,

Onlangs het boek gelezen. De verschillen vind ik veel te groot om van een verfilming te spreken. Dat vond ik wel jammer. Wel goeie film. 7/10

- Birds of Prey

Beter dan ik had verwacht. Gemakkelijk plot en ietsje te veel de politieke correctheid opgedrongen. Humor kon ik wel smaken, ik had schrik dat er zo’n blondine-achtige grappen uit Ghostbusters (2016) gingen zijn. 6,5/10

- Se7en

Ik ben momenteel films aan het inhalen waar een vriend van me zegt dat het een schande is dat ik ze nog nooit gezien heb.
Dit is er eentje van.
Wat een sfeer, acteerprestatie, verhaal, einde. 8,5/10

- Ready Player One,

Onlangs het boek gelezen. De verschillen vind ik veel te groot om van een verfilming te spreken. Dat vond ik wel jammer. Wel goeie film. 7/10
Er is inderdaad wat veranderd van boek naar scherm, maar dat is geheel normaal aangezien het andere media zijn, met een compleet verschillende verteltijd en ander soort publiek. Ik vond het best wel een getrouwe verfilming.

Welke verfilmingen zijn dan wel verfilmingen volgens jou?

Terug
Bovenaan