Welke game heb je laatst gekocht?

Eens naar de solden geweest, allemaal PS4:

Bloodborne
Spyro: Reignited Trilogy
Tales of Arise
Watch Dogs: Legion

Gta Trilogy gekocht voor 17 euro in de Media Markt, was wel een prijs die ik ervoor wou geven 😄

@Bunkerbudy speel je ze effectief of verzamel je ze enkel?
Ik probeer ze te spelen, ik koop ook vaak games die ik ooit al gespeeld heb, maar niet meer heb/had. Tis dus een mix van verzamelen want me interesseert en wat ik graag zou willen spelen met af en toe eens iets spelen en terug kopen van dingen uit mijn jeugd. Denk als "verzamelaar" dat het nooit echt mogelijk is alles te spelen. Daarom dat ik ook zeer streng ben naar wat ik wel en niet koop, ik ga geen dingen kopen waarvan ik weet "die wil ik nooit spelen, maar is populair". Als een spel of franchise in mijn collectie terecht komt is er altijd al de minimum vereiste dat het een spel is dat ik echt zou willen spelen en dat mij heel hard aan spreekt, niet omdat het een cool verzamelobject is.

Ik probeer ze te spelen, ik koop ook vaak games die ik ooit al gespeeld heb, maar niet meer heb/had. Tis dus een mix van verzamelen want me interesseert en wat ik graag zou willen spelen met af en toe eens iets spelen en terug kopen van dingen uit mijn jeugd. Denk als "verzamelaar" dat het nooit echt mogelijk is alles te spelen. Daarom dat ik ook zeer streng ben naar wat ik wel en niet koop, ik ga geen dingen kopen waarvan ik weet "die wil ik nooit spelen, maar is populair". Als een spel of franchise in mijn collectie terecht komt is er altijd al de minimum vereiste dat het een spel is dat ik echt zou willen spelen en dat mij heel hard aan spreekt, niet omdat het een cool verzamelobject is.
Zo hoor ik het graag :D vroeger ook met dezelfde filosofie verzameld. Helaas alles moeten wegdoen op een bepaald moment. Vanaf PS4 terug beginnen gamen en opnieuw beginnen verzamelen (enkel PS4 of later). Ik zorg wel dat ik niet te veel games heb die ik nog moet spelen.

Zo hoor ik het graag :D vroeger ook met dezelfde filosofie verzameld. Helaas alles moeten wegdoen op een bepaald moment. Vanaf PS4 terug beginnen gamen en opnieuw beginnen verzamelen (enkel PS4 of later). Ik zorg wel dat ik niet te veel games heb die ik nog moet spelen.
Ja ik heb wel veel games dat ik nog moet of zou willen spelen tho... Maar ik heb er al veel weg gedaan ook. Ik zit nu op een punt dat als ik zou beginnen nog meer weg doen omdat ik het niet ga spelen, dat ik meer ga weg beginnen doen dan dat me lief is. Daarom vind ik dat ik nu op een goed evenwicht zit wat betreft spelen en verzamelen. Er komt niks in dat ik niet zou willen spelen en er gaat niks weg waarvan ik weet dat ik spijt ga hebben als ik het dan ooit zou willen spelen, maar niet meer heb.

Ik zie mijn fysieke collectie als een soort fysieke Steam bibliotheek. Ik koop games, zet ze in de kast en als de tijd rijp is en tis het goeie moment worden daar games van gespeeld, ik vind het leuk om naar de kast te gaan en te kijken ok welke ga ik nu eens doen.. Maar zoals ik al zei, sommige zullen nooit gespeeld worden, maar ik kan nu niet zeggen welke wel en welke niet, ze maken allemaal min of meer even veel kans.

Nog een extra restrictie voor mezelf is, ik heb enkel games voor consoles van mijn tijd ( geboorte tot nu ) waar ik mee opgegroeid ben. PS1 tot PS5, Xbox en 360, GB tot Switch en GC tot WiiU. Ik ga geen N64, NES, SNES, Dreamcast of andere Sega games verzamelen, want ik heb dat nooit gehad of gespeeld en ookal zullen daar wel games in zitten die ik cool vind, ik moet ergens een grens trekken. En die grens trek ik waar ik nostalgische waarde bij heb.

Een snelle foto van mijn kast:

291597232_767185851305883_2559599881323961306_n.jpg
292022888_431694662167205_4096786532743836779_n.jpg
291900941_1155745391948198_7100324824260544509_n.jpg

Laatst bewerkt:
Zalig, op termijn wil ik ook zo'n mancave. De ruimte is er zeker in ons huis maar mijn kinderen nemen die plaats in 😏

Mijn games en consoles staan voorlopig op zolder in dozen. Behalve die die ik momenteel speel, m'n PS5 en m'n switch.

Heb er momenteel alleszins enorm veel spijt van dat ik alles weggedaan heb. Ik verzamelde ook voor consoles waarmee ik zelf opgegroeid ben. Startende bij de NES.

Laatste aankopen: Grid Legends (PS5) en Cyberpunk 2077 (PS4)

Solden deel 2:

Scarlet Nexus (PS5)
WWE 2K22 (PS5)
Samurai Warriors 5 (PS4)
Monster Hunter: Rise (Switch)

Allemaal aan een mooie prijs gekocht.

In de categorie welke games heb je net in de bibliotheek gezet, nav ps plus premium, paar pareltjes waarbij ik van plan was om deze binnen te halen:

* ride 4 (nog nooit gespeeld, wil het eens testen)
* TT isle of man 2 (de 1 gespeeld, dus zal deze ook wel eens testen)
* assetto corsa competizione
* mudrunner (serieus over getwijfeld om aan te schaffen)
* john Wick hex (idem)
* gravity rush 2 (de 1 was zalig)
* avicci invector (eens testen)
* tetris effect (idem)
* patapon 1 & 2
* shenmue III

En nog een hoop andere

Nu nog wat tijd vinden om deze te spelen

kon me niet bedwingen backlog opnieuw een beetje groter ... heb nog 7 andere games om te starten en toch deze binnengehaald :thinking:

Stray
Ghostwire: Tokyo
Severed Steel
Sifu

Dark souls III deluxe edition: voor 16.5 op de ps store met de dlc er bij. :D

Lego star wars skywalker saga op ps5 gekocht voor 35euro in een speelgoedwinkel hier. De prijs is al flink gehaald dus maar al aangeschaft.

Nog niet gekocht maar een vraag.

Is Hades op ps5 een meerwaarde als je de switch versie al hebt? Heb zwaar genoten en veel tijd in de game gestoken op switch.

Nog niet gekocht maar een vraag.

Is Hades op ps5 een meerwaarde als je de switch versie al hebt? Heb zwaar genoten en veel tijd in de game gestoken op switch.
Ik heb die toen voor de Switch gekocht, en tijdje geleden via Xbox Gamepass is gespeeld, maar ik zag daar buiten de iets scherpere graphics geen verandering of verbetering in.

Terug
Bovenaan