Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Daar zeg je het. Soms. Toch wel duidelijk imo dat er meer speelt dan enkel wat artistieke keuzes.

Ik ben er ook van overtuigd dat de sigaret weren van het scherm, weldegelijk invloed heeft op hoe die geconsumeerd wordt en bekeken wordt door de maatschappij. Zien roken doet roken. Men was goed bezig op dat vlak.
Zien roken zal zeker doen roken, maar ik vind dat men in moderne series toch goed bezig is. Ik heb net Shameless uitgekeken. Daarin werd ook gerookt, maar dat past volledig binnen het kader van de marginale familie. Langs de andere kant rookte ook verre van iedereen.
Algemeen heb ik niet het gevoel dat roken de laatste jaren terug cool aan het worden zou zijn of dat er meer/onnodig gerookt wordt.

Daar zeg je het. Soms. Toch wel duidelijk imo dat er meer speelt dan enkel wat artistieke keuzes.

Ik ben er ook van overtuigd dat de sigaret weren van het scherm, weldegelijk invloed heeft op hoe die geconsumeerd wordt en bekeken wordt door de maatschappij. Zien roken doet roken. Men was goed bezig op dat vlak.
Tegenwoordig moet toch alles inclusief zijn? Tot het belachelijke toe. Daar horen rokers dan ook bij, niet?

Ik vond dat in Yellowstone wel heel erg opvallen, hoe er daar gerookt en gedronken werd. Ik ben al jaren gestopt maar het begon af en toe wel eens te kriebelen.

Het paste wel bij het personage (Beth), dus het was niet storend.

Maar het is echt waanzin. De tabakslobby heeft Hollywood volledig in zijn greep. In quasi ELKE reeks is er wel een scène waarin gerookt wordt. En heel vaak zonder artistieke meerwaarde. Toch blij dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen.

Goed ja, op zich wel slim van die mannen. Om al die reclame verboden te omzeilen. Hoop alleen dat de kidzzz zich niet teveel laten meeslepen.
Ben je nu serieus? De laatste jaren wordt er in bijna iedere film coke gesnoven alsof het niets is. Laat ons vooral hopen dat de kidzzzz zich daardoor niet laten meeslepen!

Dave chappelle ook aan't kettingroken in zijn laatste.
Mogen ze gerust verbieden van mij. We zijn precies 20 jaar terug in de tijd.

Ik zocht iets luchtig met korte afleveringen en ben The Good Place een tweede kans aan het geven. Ben nog altijd niet zeker of ik blijf kijken. Ik zit nu een aflevering of 3-4 ver.
Toch blijven volhouden! Werd imo alsmaar beter en voor zo'n luchtige serie zitten er een paar van de zotste plottwists in die ik in series al gezien heb 😄

The Beast in me

Genietbaar zonder meer. Zo’n serie die ik zonder moeite heb uitgekeken maar waar ik mij volgend jaar wellicht al niets meer van herinner.

The Diplomat, echt goeie politieke serie met aangename plotwendingen. Kijk al uit naar S4 na het spectaculaire einde van S3.

Lang geleden dat een serie mij zo kon bekoren.

Daredevil born again aangezien we sinds kort disney hebben.
Ik vond Daredevil op netflix steengoed, en ben blij dat het opnieuw opgepikt is. Wel is het duidelijk een seizoen dat opbouwt naar een vervolg (wat al bevestigd is), dus ik vind het moeilijk los oordelen..

Het doet me uitkijken naar meer, de losse afleveringen zijn best goed, maar het overkoepelende verhaal moet echt wel nog tijd krijgen om te ontwikkelen. Ik ga het wel verder volgen in elk geval.

The Twilight zone (1959)

Lang geleden had ik de eerste 3 afleveringen al eens gezien. Indertijd was de kwaliteit van die versie *bedenkelijk*, maar sinds enige tijd is de volledige originele serie in bluray kwaliteit beschikbaar (Helaas Paramount+ met een VPN voor iemand die het willen achterhalen:unsure: )

Mijn aanbeveling is vrij simpel

Eerste aflevering "Where is everybody?" -> als deze aflevering u niet overtuigt om nog eentje te zien, dan weet ik niet wat u zal overtuigen
Tweede aflevering "One for the angels" -> Nog niet overtuigd? Allez nog eentje Fons...
Derde aflevering "Mr Denton on doomsday" -> Vind je het nog niet leuk? Ga terug naar Black mirror, nerd!

Ik lach een beetje met Black mirror, maar de grootste sterkte van een anthology-reeks is ook zijn grootste zwakte: sommige verhalen spreken een persoon meer aan dan een ander zal doen. (en sommigen zijn gewoon drek)

Veel mensen kunnen online discussiëren over lijsten van afleveringen die wel/niet de moeite zijn en ik zou het eerlijk afraden. Als ik naar imdb kijk en de afleveringen met bijhorende scores ben ik het vaak niet eens over wat de beste afleveringen zijn of welke juist zwakker zouden zijn. "Time enough at last" is top-rated... Ok, het is een mooi staaltje ironie, maar daarbuiten vind ik het gewoon een "ok" aflevering.

S2 van The Hour uitgekeken. Echt wel een goede reeks, spijtig dat het nogal op een cliffhanger eindigt en er geen S3 meer komt.

S1 van The Pitt uitgekeken en pfoe, wat een rollercoaster. Toch een van de beste dingen die ik de laatste 10 jaar gezien heb. Lang geleden ook dat ik nog zo eens echt iets gebinged heb. S2 begint vlak na nieuwjaar, can't wait.

S1 van The Pitt uitgekeken en pfoe, wat een rollercoaster. Toch een van de beste dingen die ik de laatste 10 jaar gezien heb. Lang geleden ook dat ik nog zo eens echt iets gebinged heb. S2 begint vlak na nieuwjaar, can't wait.
Ik heb daar 1 aflevering van gezien en vond dat zeker goed, maar was nog wel niet meteen verkocht. Voelde wat aan als de 'rush' van The Bear maar dan in een ziekenhuis.

Is het ook gewoon dat of evolueert die serie nog?

Terug
Bovenaan