Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Wire uitgekeken. Geen idee waarom ik deze nooit eerder heb gekeken maar wat heb ik ervan genoten. Zelden zo'n goed in elkaar gestoken serie gezien. Vijf seizoenen waarvan elk een ander aspect van de maatschappij belicht en waarbij ze toch telkens alles met elkaar weten te verweven. Voel een klein zwart gatje opkomen in zoektocht naar iets anders nu.

The Wire uitgekeken. Geen idee waarom ik deze nooit eerder heb gekeken maar wat heb ik ervan genoten. Zelden zo'n goed in elkaar gestoken serie gezien. Vijf seizoenen waarvan elk een ander aspect van de maatschappij belicht en waarbij ze toch telkens alles met elkaar weten te verweven. Voel een klein zwart gatje opkomen in zoektocht naar iets anders nu.
Alle lof voor The Wire is IMO terecht, geweldige serie, ook al is die ondertussen ook 20 jaar oud.

The Assassin: leuk tussendoortje. Meer style over substance en de finale wat lang gerekt. Maar het keek nog wel vlot weg.

Zit nu helft aflevering 2. Komt wel traag op gang. Eigenlijk nog niets gebeurt
Het is inderdaad een 'slow-burn thriller'. Heb uit interesse die term eens opgezocht en de definitie die Google AI mij geeft vind ik perfect bij de reeks passen:

A slow-burn thriller is a narrative that prioritizes a gradual, methodical buildup of tension, dread, and atmospheric suspense over immediate action or fast-paced plot twists. These stories focus on deep character development, psychological elements, and subtle clues, culminating in a high-stakes final act or explosive climax.

Als het klein mag zijn, van dezelfde schrijvers, Generation Kill. En als het terug wat groter mag, almighty Treme. Ook datzelfde team. Er is weinig beter.
Down in the Treme
Just me and my baby
We're all going crazy
While jamming and having fun!

Heerlijk. Series die in tijden van Netflix en instant gratification nooit meer zullen worden gemaakt.

Als het klein mag zijn, van dezelfde schrijvers, Generation Kill. En als het terug wat groter mag, almighty Treme. Ook datzelfde team. Er is weinig beter.
Treme... nog nooit van gehoord. Ik zet het op mijn lijst. Gisteren begonnen aan Banshee, ook al een wat oudere serie die een tijdje op mijn lijst stond. Eerste aflevering smaakt wel naar meer. De brutaliteit wordt duidelijk niet geschuwd :D

One piece

Nooit de anime gezien, wel vermakelijke serie.
Nog 2 afleveringen en seizoen 2 zit erop.

Tulsa King

Zoals je van een actie serie verwacht zeker, beetje voorspelbaar.
Verveelt momenteel nog niet echt, zie de personages ook wel graag spelen.

Treme... nog nooit van gehoord. Ik zet het op mijn lijst. Gisteren begonnen aan Banshee, ook al een wat oudere serie die een tijdje op mijn lijst stond. Eerste aflevering smaakt wel naar meer. De brutaliteit wordt duidelijk niet geschuwd :D
Ik wou dat ik Banshee ook nog eens kon zien zonder het al eens gezien te hebben

Terug
Bovenaan