Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op zich zou dat sowieso geen probleem mogen zijn. Zolang rokers meerdere rookpauzes mogen houden zie ik niet in waarom iemand anders niet efkes 5 minuten door pakweg tweakers.net mag scrollen.
Werk je toevallig bij Cynalco Medics?Dat argument heb ik eens tegen een collega gebruikt die mij zag surfen op het werk. Zen grote mond was ineens weg en hij begon ter plaatse wat te schuifelen voor hij vertrok. Collega is zo ooit ook bij een bende rokers buiten gaan zitten in een extreem drukke periode. Iedereen buiten had zoiets van "wtf doet gij nu" en zijn letterlijke woorden waren: ik zie niet in waarom jullie minder moeten werken dan ik. Dus ik kom hier vanaf nu ook nen halve dag niks doen. Sfeer was wel weg toen.
Nog nooit van gehoordWerk je toevallig bij Cynalco Medics?

Nog nooit van gehoord![]()
1 van de 1e dingen die een ploegbaas ooit tegen mij zei "Het is niet omdat je niet rookt dat je geen rookpauze kan nemen" en hij pakte mij meeDat argument heb ik eens tegen een collega gebruikt die mij zag surfen op het werk. Zen grote mond was ineens weg en hij begon ter plaatse wat te schuifelen voor hij vertrok. Collega is zo ooit ook bij een bende rokers buiten gaan zitten in een extreem drukke periode. Iedereen buiten had zoiets van "wtf doet gij nu" en zijn letterlijke woorden waren: ik zie niet in waarom jullie minder moeten werken dan ik. Dus ik kom hier vanaf nu ook nen halve dag niks doen. Sfeer was wel weg toen.

Roken = niet werken.Ik vind roken (afhankelijk van de job) wel verschillend van Whatsapp checken. Als je Whatsapp checkt, ben je mentaal met iets anders bezig. Tijdens het roken kan je echter perfect diep nadenken over iets waar je mee bezig bent.
Als je nooit diep moet nadenken op je werk, vervalt dit verschil natuurlijk. Voor iemand die bv. onderzoek doet of aan het programmeren is, is er in mijn ogen wel een wezelijk verschil tussen roken en je gsm checken.
Ter info: Ik ben compleet anti-roken en voor mij mogen sigaretten verbannen worden.
Dat vind ik nu wel heel ver gezocht. En de meerderheid van de mensen die buiten staan te roken zie ik tegelijkertijd op een smartphone tokkelen.Dat vind ik te simplistisch. Stel: je checkt 5 keer per uur een minuutje Whatsapp/sociale media. Dan is je geest zo goed als continu afgeleid. Om het in computertaal te zeggen: je RAM wordt continu ook door iets anders gebruikt. Om die reden heb ik ook een hekel aan mensen die tijdens de uren een praatje komen slaan.
Roken (en dan bedoel ik niet 'sociaal roken', i.e. een praatje slaan) is voor mij compleet anders op dat vlak. Er waren bij ons op de universiteit bv. enkele professoren die elke twee uur even gingen roken en ook tijdens het roken zich niet lieten storen. Dan verliet hun geest het werk niet en konden ze nadenken over hetgeen hen bezighield. Als je onder roken natuurlijk 'samen gezellig buiten wat babbelen met een sigaret in de mond/hand' verstaat, ben ik het met je eens.
Ik vind dit net triviaal. Probeer eens een lastige denkpuzzel op te lossen wanneer je tegelijkertijd je aandacht richt op een gesprek dat je aan het volgen bent, en maak dan een gelijkaardige denkpuzzel in een setting zonder afleiding waarin je jezelf volledig toewijdt aan je taak.Dat vind ik nu wel heel ver gezocht. En de meerderheid van de mensen die buiten staan te roken zie ik tegelijkertijd op een smartphone tokkelen.
Aangezien je deze opmerking maakt, ga ik mezelf nog eens quoten, want ik heb het idee dat je m'n post maar half gelezen hebt.Denk jij nu echt dat iedereen die buiten gaat roken nog 'intern' met het werk bezig is?
Ik zie op mijn job ook dat veel mensen die roken ondertussen iets anders doen (tokkelen op de gsm, praatje slaan, ...). Ik zeg dat de activiteit van het roken op zich niet per se hoeft in te houden dat je niet met het werk bezig bent.Roken (en dan bedoel ik niet 'sociaal roken', i.e. een praatje slaan) is voor mij compleet anders op dat vlak. [...] Als je onder roken natuurlijk 'samen gezellig buiten wat babbelen met een sigaret in de mond/hand' verstaat, ben ik het met je eens.
Maar dat kan je toch onmogelijk meten?Ik vind dit net triviaal. Probeer eens een lastige denkpuzzel op te lossen wanneer je tegelijkertijd je aandacht richt op een gesprek dat je aan het volgen bent, en maak dan een gelijkaardige denkpuzzel in een setting zonder afleiding waarin je jezelf volledig toewijdt aan je taak.
Let op: Voor wie een uurloon betaald krijgt of een veel lagere workload heeft dan wat hij aankan, is deze verlaging van concentratie niet eens geen probleem. Voor wie prestatiegericht beloond wordt, kan het wel veel tijdverlies of veel verschil in productie en dus in opbrengsten betekenen.
Aangezien je deze opmerking maakt, ga ik mezelf nog eens quoten, want ik heb het idee dat je m'n post maar half gelezen hebt.
Ik zie op mijn job ook dat veel mensen die roken ondertussen iets anders doen (tokkelen op de gsm, praatje slaan, ...). Ik zeg dat de activiteit van het roken op zich niet per se hoeft in te houden dat je niet met het werk bezig bent.
Wat een zever.Ik vind roken (afhankelijk van de job) wel verschillend van Whatsapp checken. Als je Whatsapp checkt, ben je mentaal met iets anders bezig. Tijdens het roken kan je echter perfect diep nadenken over iets waar je mee bezig bent.
Als je nooit diep moet nadenken op je werk, vervalt dit verschil natuurlijk. Voor iemand die bv. onderzoek doet of aan het programmeren is, is er in mijn ogen wel een wezelijk verschil tussen roken en je gsm checken.
Ter info: Ik ben compleet anti-roken en voor mij mogen sigaretten verbannen worden.
Dat vind ik te simplistisch. Stel: je checkt 5 keer per uur een minuutje Whatsapp/sociale media. Dan is je geest zo goed als continu afgeleid. Om het in computertaal te zeggen: je RAM wordt continu ook door iets anders gebruikt. Om die reden heb ik ook een hekel aan mensen die tijdens de uren een praatje komen slaan.
Roken (en dan bedoel ik niet 'sociaal roken', i.e. een praatje slaan) is voor mij compleet anders op dat vlak. Er waren bij ons op de universiteit bv. enkele professoren die elke twee uur even gingen roken en ook tijdens het roken zich niet lieten storen. Dan verliet hun geest het werk niet en konden ze nadenken over hetgeen hen bezighield. Als je onder roken natuurlijk 'samen gezellig buiten wat babbelen met een sigaret in de mond/hand' verstaat, ben ik het met je eens.
Dat is voor mij net een nadeel. Ik betrap er mij ook op als ik met collega's eet dat het over werk kan gaan, maar eigenlijk is het toch beter dat dat niet zo is? Efkes werk los laten?Ik vind roken (afhankelijk van de job) wel verschillend van Whatsapp checken. Als je Whatsapp checkt, ben je mentaal met iets anders bezig. Tijdens het roken kan je echter perfect diep nadenken over iets waar je mee bezig bent.
Iedereen weet dat 5’ pauze / uur werk zeer goed en efficient is. Dus ik zie niet in waarom iemand geen sigaret zou mogen roken 1x per uur?Wat een zever.
Pauze nemen om uw verslaving te voeden gaan we goedkeuren? Kom zeg. Wat is het volgende? Even een kwartiertje pauzeren om uw Cara te gaan uitdrinken? Gaan we dat ook zien als nadenken over uw job?
Rokers zien hun verslaving veel te veel als een recht en trekken dat door op de werkvloer. Je moet daar geen enkel begrip voor opbrengen.
Ik ga even checken bij de mensen die aan een band staan ofzo. Die kunnen zelfs niet eens naar de wc als ze zouden willen.De tijden dat we allemaal 2-3 uur aan een stuk moeten werken zijn al lang gepasseerd hoor. Een (koffie