Wie verdient bij jou het meest?

Wie verdient in jullie relatie het meest?

• De man (werken beide voltijds)

Stemmen: 100 47,8%
  • De vrouw (werken beide voltijds)

Stemmen: 31 14,8%
  • De man (vrouw werkt deeltijds)

Stemmen: 43 20,6%
  • De vrouw (man werkt deeltijds)

Stemmen: 1 0,5%
  • Geen relatie/geen verschillend geslacht of andere geslachtelijke situatie :)

Stemmen: 20 9,6%
  • geen betekenisvol verschil

Stemmen: 14 6,7%

• Totaal aantal stemmers
    209

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Simpele vraag, simpel antwoord :). Meest = totale verdiensten (verreken gerust extralegale voordelen)

In mijn geval verdien ik meer, omdat vrouw halftijds werkt + weinig evolutie in haar loon kende.

Tot en met de eerste bevalling, verdiende zij meer. Daarna is ze deeltijds gaan werken, al verdiende ze wel tot 2017 meer moest ze voltijds werken. Vanaf 2018 zit ik met een hoger loon.

Hier de vriendin: Werkt 80% op A-niveau bij de overheid maar ook nog eens extra als zelfstandige in bijberoep. Ikzelf werk 90% in de privé

Tot oktober steeds gelijkopgaand (ikzelf ongeveer 20% meer doch partner werkt 4/5e), sinds oktober zelfstandige statuut en door optimalisatie ik een stuk meer dan partner (die dus nog steeds in 4/5e zit).

Van 2011 (beiden start carrière) tot ongeveer 2019-2020 was het partner die telkens meer verdiende.

Misschien ook relevant/interessant, wij hebben een gezamenlijke zichtrekening en maken geen onderscheid/verdeling tussen onze inkomsten. Over enkele jaren zal het allicht de bedoeling zijn dat er iets van vastgoed gekocht wordt , ik ben wel van zin om hier enkel op mijn naam iets aan te kopen of verdeling bvb. 75/25 gezien de inkomsten na optimalisatie ruimschoots het dubbele zullen zijn van mijn partner... Moet tegen dan allemaal nog op de eurocent berekend en "onderhandeld" worden :crazy:

Laatst bewerkt:
Toch niet zo'n simpele vraag/antwoord...

Als je enkel naar uitgekeerd loon ziet, verdien ik dubbel zoveel als mijn partner. Als je alles in kaart brengt van haar zelfstandige activiteit verdient zijn wrsl dubbel zoveel als ik.

Vrouw werkt iets meer dan halftijds en ik voltijds + bijberoep. Verdeling is ongeveer 33% - 66% (2.200 en 4.500)

Laatst bewerkt:
Als je alles bij elkaar telt verdien ik meer. Onze "grote" auto is er een van het cafetariaplan van mijn werk en dat neemt toch wel een grote hap uit mijn brutoloon, dus mijn vrouw verdient netto wel iets meer dan ik maar ik heb dan weer maaltijdcheques en zij niet (onderwijs). Dertiende maand, resultaatsgebonden voordelen ikv CAO90 en meer vakantiegeld kantelt het wel in mijn voordeel. Binnenkort ga ik een loonschaal hoger en ga ik een stuk meer verdienen dan nu. En ik ga in bijberoep ook wat doen, dus dat is ook nog wat extra.

Spreekt voor zich dat ik dan wel meer afdraag, de maaltijdcheques worden gemeenschappelijk gebruikt en ik vraag daar geen compensatie voor in ruil. Tenzij in natura. :unsure:

Ik (man) verdien iets meer maar het verschil is niet groot.

Laatst bewerkt:
Nettoloon per maand verdient mijn vrouw meer, optimalisatie als zelfstandige verdien ik op het einde van de rit +/- 2a3 keer meer.

ik (man) verdien netto 30% meer als mijn vriendin /maand.
Op jaar salaris is dit eerder richting de 45%.

Vriendin werkt wel 80% en pas 3 maanden ervaring. Ik heb er al 5 jaar opzitten.

Toch niet zo'n simpele vraag/antwoord...

Als je enkel naar uitgekeerd loon ziet, verdien ik dubbel zoveel als mijn partner. Als je alles in kaart brengt van haar zelfstandige activiteit verdient zijn wrsl dubbel zoveel als ik.
Net wel simpel toch? Je zegt dat ze meer verdient.

@JPV had misschien interessant geweest indien er een optie geweest was in de zin van "er is geen significant verschil"?

Hier beiden fulltime. De vrouw verdiende meer in het begin van onze loopbanen, maar na een paar jaar is dat omgeslaan.
Ondertussen is de bijdrage tot het gezinsinkomen iets van een 25%/75% (zaken zoals wagen via zaak, hospitalisatieverzekering, internet en andere extralegale voordelen niet meegerekend).

Eens nieuwsgierig naar de verschillen in de BG poll en de statistische gegevens in Vlaanderen, gemiddeld hogere lonen zouden het makkelijker moeten maken om minder te werken bvb.

Ik verdien netto +-65% meer dan mijn vriendin als ik mijn bedrijfswagen waardeer aan €400 netto.

Puur brutoloon verdien ik meer dan het dubbele van haar.

Ik (man) verdien quasi het dubbel maar werk ook 6 jaar lange en betere industrie / positie
Ik gok wel dat dit de komende jaren veel korter naar elkaar gaat komen.

Terug
Bovenaan