Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeiden ze dat ook niet op BK 2012(?) Toen Gilbert iedereen er af kletste op een strooksje bergop van 2 keer niets
2011 hé... da moet toch ne speciale batch geweest zijn van da spul. In 2012 heeft hij just in september nog een overschotje gevonden...
Wanneer heeft hem dat op in een eendagswedstrijd van 250km gedaan? San Sebastian maar voor de rest? Op OS was het quasi meteen voorbij (en was hem niet eens alleen weg), op WK was hem zelfs niet goed genoeg om het gat met het peloton te dichten nog ver voor de 200km grens
Mag ik er u wel fijntjes op wijzen dat net op het moment dat Gilbert plat reed en Remco dus een volle ronde mocht gaan achtervolgen er één land het nodig vond van even de koers in handen te nemen? Fucking Belgen... :unsure:
Iedereen met een halve gram koers inzicht had voor dat WK in Yorkshire gezegd: "in elke vlucht mee zijn, nooit rijden in het peloton. & Als de Belgen een meter op kop van het peloton rijden, hebben ze gefaald." In realiteit was het dus nooit mee zijn en toch rijden... #systeemRik :wallbash: Hoe ze het toen geflikt hebben weet ik niet maar de tactiek op dat WK was nóg dramatischer dan in Doha...
Dat Remco beter in vorm is dan tijdens de OS, lijkt me nogal duidelijk.
Op basis van?
* Pedersen bergop lossen in Denemarken, diezelfde Pedersen die in de RvV dit jaar parkeerde op de viaduct over de E40?
* Wellens & Laporte kloppen in Overijse?
* Aimé De Gendt kloppen in Brussel? Zelfs al lap je daar al die mannen bij die verkeerd rijden... de enige in dat pakketje die bewezen heeft dat hij dit jaar het niveau van de Olympische wegrit aan kon was McNulty, maar die heeft Tour/OS gereden. Hirschi zou dat intrinsiek moeten kunnen maar komt dit jaar voorlopig duidelijk te kort.

All do respect maar met uitzondering van McNulty komt geen van die mannen die hij geklopt heeft ook maar in de buurt van het niveau van tegenstand in de Olympische wegrit van Tokio (en het te verwachten niveau op het WK). Remco laat een goeie indruk dat ga ik niet ontkennen, hij zal ook mentaal sterker zijn, een paar keer winnen (ongeacht het niveau) helpt daar zeker in. Maar vooralsnog hebben we nog steeds geen recente maatstaaf van hoe goed hij wel of niet is. De EK wegrit van komend weekend zal daar echter snel verandering in brengen. Nu zomaar zeggen "hij is beter, dat is duidelijk" is compleet van de pot gerukt.

Volgens mij moet je echt blind zijn om niet te zien dat de Remco van de voorbije weken sterker rond rijdt dan in de wegrit van de OS. Daar heb je toch zelfs geen referentie van andere renners voor nodig? Dat zie je gewoon aan zijn manier van koersen.
Dat het EK een referentie zal zijn voor zijn vorm tov de echte toppers staat dan wel vast. Benieuwd hoe ver hij daar staat.

Volgens mij moet je echt blind zijn om niet te zien dat de Remco van de voorbije weken sterker rond rijdt dan in de wegrit van de OS. Daar heb je toch zelfs geen referentie van andere renners voor nodig? Dat zie je gewoon aan zijn manier van koersen.
Dat het EK een referentie zal zijn voor zijn vorm tov de echte toppers staat dan wel vast. Benieuwd hoe ver hij daar staat.
Is dat zoals de Rode Duivels, op EK roemloos ten onder maar nu winnen ze weer vlot tegen mindere tegenstanders dus ze zijn weer de beste ter wereld!

Sommigen zullen pas willen toegeven dat Evenepoel een topper is als hij in de derde week van de Tour in het hooggebergte Pogacar, Roglic en Bernal op minuten rijdt. En zelfs dan zal er wel weer een “ja maar” verzonnen worden.

Die jongen is 21 jaar, zit nog maar een paar jaar op de fiets en heeft al een carrièrebedreigende val en maandenlange revalidatie moeten verwerken. Zijn overwinningen zijn bijna allemaal met een panache behaald die je niet vaak ziet, ook niet in de zogezegde B- en C-koersen.

Discussies over zijn niveau zijn bijgevolg erg vermoeiend. Geef toe dat het een toptalent is en laten we samen met hem ontdekken hoe zijn carrière zich de komende jaren verder ontwikkelt.

Laatst bewerkt:
Wanneer heeft hem dat op in een eendagswedstrijd van 250km gedaan? San Sebastian maar voor de rest? Op OS was het quasi meteen voorbij (en was hem niet eens alleen weg), op WK was hem zelfs niet goed genoeg om het gat met het peloton te dichten nog ver voor de 200km grens
Op de OS in Tokio was hij niet in orde en dat weet hij zelf ook. Straf om hem daar steeds op te blijven afrekenen. Vdp zoekt er trouwens nog altijd naar zijn plank.. zo kan ik ook beginnen dan.. :wallbash:

Er zijn wedstrijden genoeg waar hij van verre afstand aanvalt en standhoudt tot de finish. Remco is een hardrijder en kan zeker die afstanden aan. Blijkbaar een non-believer en afbreker.. alweer te zien aan uw commentaar.

ok ok ik heb het begrepen. Remco zit niet in vorm maar wint wel de ene koers na de andere. Al de rest is nog minder in vorm en rijdt rond gelijk ne pannenkoek.

Allez komaan zeg: kijk naar hoe hij rondrijdt tegen toch wel degelijke renners, dat is gewoon goed. Zegt er hier iemand dat hij de topfavoriet is en iedereen gaat naar huis rijden op basis van zijn prestaties de laatste weken? Nee wel dat zijn vorm in stijgende lijn zit en dat hij mooie resultaten heeft gereden. Maar blijkbaar zijn voormalige wereldkampioenen, tourrit winnaars, klassiekerwinnaars,... allemaal flutcoureurs :laugh:

ok ok ik heb het begrepen. Remco zit niet in vorm maar wint wel de ene koers na de andere. Al de rest is nog minder in vorm en rijdt rond gelijk ne pannenkoek.

Allez komaan zeg: kijk naar hoe hij rondrijdt tegen toch wel degelijke renners, dat is gewoon goed. Zegt er hier iemand dat hij de topfavoriet is en iedereen gaat naar huis rijden op basis van zijn prestaties de laatste weken? Nee wel dat zijn vorm in stijgende lijn zit en dat hij mooie resultaten heeft gereden. Maar blijkbaar zijn voormalige wereldkampioenen, tourrit winnaars, klassiekerwinnaars,... allemaal flutcoureurs :laugh:
Nee je hebt het niet begrepen.

Ja Remco is een steengoed renner en beter dan merendeel van peloton.
Maar op BK kon er ook maar 2 man volgen, al die andere Belgen die toen niet konden volgen is ongeveer zijn concurrentie van Overijse en Brussel.

Dus daaruit concluderen dat hij beter in vorm is dan op de OS is larie, had hem ook in Benelux meegedaan voor overwinning dan wss wel

Van mij mag die EK winnen hoor

Maar op BK kon er ook maar 2 man volgen, al die andere Belgen die toen niet konden volgen is ongeveer zijn concurrentie van Overijse en Brussel.

Dus daaruit concluderen dat hij beter in vorm is dan op de OS is larie, had hem ook in Benelux meegedaan voor overwinning dan wss wel

en wat doe je dan met renners als Pedersen, Hirschi, Kragh Andersen, Teunisse,... dat negeren we dan gewoon omdat het niets past in je verhaal?

Als zowel Remco als zijn entourage aangeven dat hij in goede vorm verkeert dan zullen ze dat heus niet alleen maar doen op basis van zijn prestaties in, wat sommige veredelde, kermiskoersen noemen tegen janneke en mieke, maar eerder op basis van de wattages die hij duwt.

Als ik mijn vorm moet inschatten aan de hand van andere renners waar ik soms met ga rijden, dan ben ik ofwel de ene dag een wereldcoureur en hang ik de dag erna beter mijn fiets aan de haak.

(de laatste optie zal tegenwoordig helaas dichter bij de realiteit zijn)

Remco wil aanzien worden als een grote en wordt wellicht ook al navenant verloond.
Lijkt me dan normaal dat mensen extra kritisch zijn, net zoals voor andere groten.

Die mannen die meegedaan hebben voor de overwinning in de Benelux tour zaten de week ervoor nog te roepen op hun mama toen Remco zijn prikjes aan het uitdelen was. Lijkt me dus aannemelijk dat hij zonder ziekte gewoon meedoet voor de overwinning en dan volgens uw eigen stelling beter in vorm is dan op de OS.

en wat doe je dan met renners als Pedersen, Hirschi, Kragh Andersen, Teunisse,... dat negeren we dan gewoon omdat het niets past in je verhaal?
Again: spreken we hier over diezelfde Pedersen die op de eerste hellende strook van de RvV 2021 (en ook 2020) geparkeerd stond of mis ik hier iets?
Dat negeren we dan gewoon omdat het niet in je verhaal past? :unsure:

Jij weet niet net zo goed als iedereen hier dat Kragh Andersen & Teunissen goeie renners zijn in hun eigen recht maar dat ze beiden nowhere near wereldtop zijn, toch niet in die mate dat ze een realistische kans hebben op een WK of in een monument (buiten Teunissen in Roubaix misschien). Hirschi is intrinsiek een ander paar mouwen maar dat is een schim van de smaakmaker van de Tour 2020 en de winnaar van de Waalse Pijl 2020 en dat weet je zelf ook.
Als zowel Remco als zijn entourage aangeven dat hij in goede vorm verkeert dan zullen ze dat heus niet alleen maar doen op basis van zijn prestaties in, wat sommige veredelde, kermiskoersen noemen tegen janneke en mieke, maar eerder op basis van de wattages die hij duwt.

Als ik mijn vorm moet inschatten aan de hand van andere renners waar ik soms met ga rijden, dan ben ik ofwel de ene dag een wereldcoureur en hang ik de dag erna beter mijn fiets aan de haak.

(de laatste optie zal tegenwoordig helaas dichter bij de realiteit zijn)
Remco zijn entourage had voor de OS spelen ook aangegeven dat hij in goeie vorm verkeerde. Ik heb zowel voor Giro als OS verschillende keren zaken gelezen genre "als de berichten van op trainingskamp kloppen, gaan we wat meemaken"... wel tot hiertoe waren die berichten dit jaar alvast fel overroepen.

Kunnen we nu dan de zoveelde "hoe goed is Remco discussie" stoppen en het er op houden dat "de signalen veelbelovend zijn"? ipv direct te roeptoeteren dat het overduidelijk is dat hij in bloedvorm verkeerd!

Alec Segaert EK tijdrijden bij de junioren. Een jongen die al een heel seizoen op een zeer hoog niveau rijdt, maar nog geen 5% van de aandacht van Uijtdebroecks krijgt. Cian zelf tweede. Goede start voor België daar.

Bijna 51 km/u gemiddeld trouwens, niet slecht voor een junior :biglaugh:

EDIT: Lotto Soudal net aangekondigd dat Alec bij hun beloftenploeg zal rijden volgend jaar. Dikke aanwinst voor hun.

Laatst bewerkt:
Again: spreken we hier over diezelfde Pedersen die op de eerste hellende strook van de RvV 2021 (en ook 2020) geparkeerd stond of mis ik hier iets?

Jij weet niet net zo goed als iedereen hier dat Kragh Andersen & Teunissen goeie renners zijn in hun eigen recht maar dat ze beiden nowhere near wereldtop zijn, toch niet in die mate dat ze een realistische kans hebben op een WK of in een monument (buiten Teunissen in Roubaix misschien). Hirschi is intrinsiek een ander paar mouwen maar dat is een schim van de smaakmaker van de Tour 2020 en de winnaar van de Waalse Pijl 2020 en dat weet je zelf ook.
Pedersen voormalig WK, winnaar van Gent-Wevelgem, 2de in de RVV wil toch zeggen dat het gewoon een goed coureur is. Dat hij minder in vorm was in het voorjaar is een feit maar da neemt niet weg dat hij toch ook maar mooi KBK won.
Kragh Andersen: Winnaar Paris-Tours, 2x ritwinnaar in de Tour wil toch zeggen dat het gewoon een goed coureur is.
Teunissen: top 10 in Roubaix, ritwinnaar in de Tour wil toch zeggen dat het gewoon een goed coureur is.

Niemand zegt dat dit de absolute wereldtop is, wel dat het goeie renners zijn die hij geklopt heeft en dat hij dus wel over een goeie vorm beschikt en dat die vorm alvast beter wordt met de wedstrijd die hij rijdt. Dus ja voor mij is dat dan duidelijk

Remco zijn entourage had voor de OS spelen ook aangegeven dat hij in goeie vorm verkeerde. Ik heb zowel voor Giro als OS verschillende keren zaken gelezen genre "als de berichten van op trainingskamp kloppen, gaan we wat meemaken"... wel tot hiertoe waren die berichten dit jaar alvast fel overroepen.

Kunnen we nu dan de zoveelde "hoe goed is Remco discussie" stoppen en het er op houden dat "de signalen veelbelovend zijn"? ipv direct te roeptoeteren dat het overduidelijk is dat hij in bloedvorm verkeerd!
Werkelijk niemand die hier aan het roeptoeteren is dat hij in bloedvorm verkeerd. Enkel dat het duidelijk is dat hij in een betere vorm zit dan op de OS. Dat hij zijn selectie voor WK verdient en daar zijn job zal doen.

Zeg mannen, geef gewoon eens één voorbeeld van een andere coureur die deze eeuw zo vaak in zijn eentje een heel peloton heeft afgehouden in zogenaamde kermiskoersen als de Ronde van België de Ronde van Polen of de Ronde van Denemarken.

Het ventje heeft op zijn 21 al vaker solo gewonnen dan zowat alle andere renners. Erken nu eens dat het een buitengewoon talent is en stop met die discussie.

Vermoeiende discussie over Evenepoel. Waar gaat het zelfs nog over? Evenepoel is een topper die ons nog vaak met verstomming gaat doen slagen Hij lijkt nu over de goeie vorm te kunnen beschikken maar is wat mij betreft niet bij de (top)favorieten voor dit WK. Zijn kansen komen nog wel.

Ik stel me voor de rest wel nog vragen bij de selectie van Lampaert en in mindere mate Declercq. Gaan we weer van kilometerpaal 1 een mannetje op kop zetten? Bovendien vertrouw ik Lampaert niet met Alpahilippe of Asgreen als grote kanshebbers. Het zou me ten zeerste benieuwen dat Lampaert vol gaat wanneer Asgreen of Alaphilippe in een kansrijke positie verkeren.

Ik had dan toch eerder geopteerd voor Wellens, Van Hooydonck of Vander Sande.

Ok, I give up. Het woord "duidelijk" is blijkbaar een eerder subjectief gegeven ipv het objectieve verschil tussen 2 vergelijkbare ijkpunten. :unsure:

In other news: Alec Segaert ziet er precies wel ne fermen beir uit als ge die foto's van die tijdrit ziet. Zeker voor ne junior. :crazy:
"Het is kop naar beneden en stampen maar." zegt wel veel over de aard van het parcours. Dat geeft toch een duidelijk voordeel aan mannen als Ganna, Kung & Bissegger morgen lijkt mij. De mannen die het van de power moeten hebben.

Die mannen die meegedaan hebben voor de overwinning in de Benelux tour zaten de week ervoor nog te roepen op hun mama toen Remco zijn prikjes aan het uitdelen was. Lijkt me dus aannemelijk dat hij zonder ziekte gewoon meedoet voor de overwinning en dan volgens uw eigen stelling beter in vorm is dan op de OS.
Mohoric was daar al niet aanwezig bv
Werkelijk niemand die hier aan het roeptoeteren is dat hij in bloedvorm verkeerd. Enkel dat het duidelijk is dat hij in een betere vorm zit dan op de OS. Dat hij zijn selectie voor WK verdient en daar zijn job zal doen.
Want Pedersen, Hirschi en Kragh waren op OS top 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan